Технології розвитку критичного мислення
Антонцева О.М.
вчитель поч.кл.
ЗШ № 17
м.Павлограда
Фрагмент уроку читання
(за підручником І.В. Гавриш, Н.В. Семихат.
Читання.2 клас- Харків : Інтелект України, 2019. 56 с.)
Тема уроку. Тарас Шевченко – видатний народний поет. Дмитро Красицький «Дитинство Тараса».
Інтерактивний метод: передбачення за ключовими виразами.
Вчитель: сьогодні ми будемо читати уривок твору Дмитра Красицького «Дитинство Тараса». Вам необхідно скласти своє оповідання, взявши за основу ключові вирази :
любив маму, часто хворіла.
(складання оповідання(2-3 речення) кожним учнем)
Вчитель: зараз я прочитаю першу частину оповідання, а ви уважно слухайте, бо маєте дати відповідь на запитання.
(слухання першої частини твору)
Вчитель:
-Що на вашу думку, станеться далі ?
-Які докази ви знаєте, щоб зробити таке передбачення?
-Запишіть відповіді у 1-й та 2-й колонках
Що, на вашу думку станеться далі? |
Які докази для цього маєте? |
Що сталося насправді? |
(Запис відповідей. Читання учнями другої частини тексту)
Вчитель:
-Чи співпало ваше передбачення?
- Що ж дійсно сталося?(відповіді учнів, запис у 3-й колонці)
-Що, на вашу думку, станеться далі?(відповіді учнів)
-Які докази маєте, щоб зробити такі передбачення?
-Запишіть відповіді у 1-й та 2-й колонках. (відповіді учнів, запис у 1-й та 2-й колонках)
Запис на дошці:
Тяжке життя сиріт, батько застудився
Вчитель: коли будете складати оповідання, уявіть собі, у який спосіб ці вислови можна включити в розповідь.
(Обмін думками у групах. Заслуховування версій 2-3 учнів)
Вчитель: прочитайте заключну частину твору. Порівняйте свої передбачення із описом подій у творі.(після читання 2-3 учні діляться своїми висновками)
Вчитель:
-Що ви думаєте зараз?
-Що відчуваєте?
-Перегляньте свої передбачення. Що спільного між ними і змістом оповідання?