Діагностична робота «Робота з літературним твором»(3 клас)
2 варіант
Прізвище, ім`я__________________________________________________
1. Прочитай твір. Говорити без дозволу не можна. Василь Сухомлинський
Є в першому класі жвавий, рухливий, дуже балакучий хлопчик Василько. Часто він не може стримати свого хвилювання або цікавості й вихоплюється говорити. Учителька терпляче йому пояснює:
— Коли треба тобі щось сказати — підніми руку. Як дозволю — встань і говори.
Василько добре це розуміє, та одразу ж забуває, як тільки щось його хвилює.
Якось на уроці арифметики вчителька пояснювала приклад.
Аж тут чується схвильований голос Василька:
— Маріє Іванівно, дивіться, який метелик сів на шибку!
Усі діти повертаються до вікна. На шибці сидить великий барвистий метелик.
Діти забули про приклад і розглядають метелика.
Марія Іванівна тяжко зітхає, й, насупивши брови, суворо каже Василькові:
— Ти розумієш, що говорити без дозволу не можна?
Василько добре розуміє, але не може стримати своєї думки, своїх почуттів. Вони рвуться в слово.
Наступного дня посеред уроку письма, коли всі зосереджено працювали й у класі запанувала тиша, діти аж здригнулися від тривожного Василькового шепоту:
— Маріє Іванівно, он на колодязі чийсь щоденник лежить...
— Ой, нещастя моє, — подумала вчителька, — як він побачив той щоденник аж на колодязі?
А вголос вона сказала:
— Іди, Васильку, до дошки, постій трохи, тоді знатимеш, що без дозволу говорити не можна.
Василько став біля дошки. А в його очах були й подив, і сором. Похилив голову й простояв так до дзвінка.
Через день учителька пояснювала на дошці, як складати із букв нове слово. Закінчивши пояснення, Марія Іванівна глянула на клас.
Василько сидить, піднявши руку, й благаючими очима дивиться на вчительку.
— Чому ти плачеш, Васильку?
— Бо говорити ж не дозволяється.
— Кажи мерщій, у чому річ, — стурбувалася вчителька.
Василько повертає голову до вікна й схвильовано каже:
— Кошеня ж... Кошенятко он яке маленьке посеред двору. Наїжачилося, страшно бідному, а собака стоїть перед ним, ось-ось кинеться на кошенятко.
— Біжи, прожени собаку... — каже вчителька.
За хвилину Василько повертається до класу з кошеням.(296 слів)
2. Познач, про що розповідається у тексті. А)Про те, як хлопчик гарно навчався.
Б)Про те, як хлопчик умів дружити.
В)Про те, як від доброго вчинку було врятоване кошеня.
3.Вибери правильну відповідь: Яким був Василько?
А) жвавим і балакучим Б)грайливим і дбайливим В)веселим і щедрим
4.Вибери правильну відповідь: Кого побачив хлопчик на шибці?
А)бедрика Б) метелика В) муху
5.Вибери правильну відповідь: Де лежав чийсь щоденник?
А)на клумбі Б)на колодязі В)під деревом
6.Вибери правильну відповідь: Чому Василько плакав?
А)йому було соромно Б)він побачив беззахисне кошеня В)він стомився
7.Продовж речення.
А в його очах були й подив, і ____________________________.
8.Встанови послідовність подій.
— Чому ти плачеш, Васильку?
За хвилину Василько повертається до класу з кошеням.
— Ти розумієш, що говорити без дозволу не можна?
Є в першому класі жвавий, рухливий, дуже балакучий хлопчик Василько.
9. Які емоції виникли після прочитаного твору? Напиши кілька речень.
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
++Має значні успіхи;
+ демонструє помітний прогрес; Мені було Потребу Мені було
V досягає результату з допомогою вчителя; легко валася важко
! ще потребує уваги і допомоги допомога