Діагностична робота ( 5 клас)
Складне речення. Пряма мова, діалог
І варіант
1. Складним є речення
А Дзвенить у зорях небо чисте, палає синім льодом шлях.
Б А вітер дме постійно, далеко розносить стигле насіння дерев і трав.
В Молоденькі гіллясті берізки, може, тільки вночі покрились листям.
Г Мати перша навчила мене любити роси, любисток, м’яту і калину.
2. Неправильно розставлено розділові знаки в реченні
А Де ти, фантазіє, там радощі й весна.
Б Широкий Дніпре мій, з тобою ми в розлуці.
В Чого ж мовчиш, ти сивий вітряче?
Г Люби, мій брате, край свій рідний.
3. Із трьох частин складається речення (розділові знаки пропущені):
А Грім креснув і дощ полився.
Б Відцвіли голубі матіоли згасло літо на жовтих полях.
В Дрімає сад і гостро пахне м’ята.
Г Шофер гальмує мимоволі стоять колеса в шелюзі несе хтось яблука в приполі.
4. Укажiть речення, що вiдповiдає схемi: А: «П?» (Роздiловi знаки вилучено)
А Недаремно каже прислів’я Мала крапля лупає скелю.
Б Я запитав Батьку, що таке людська байдужість.
В Тарас заплескав у долоні А он наша хата! А он наша хата!
Г Мене вкусила оса пожалілася дівчинка мамі.
5.Пунктуаційної помилки НЕМАЄ в рядку:
А Якось сонечко казало: - «Буду все собі світити!»
Б «Це вже грудень» - кажуть люди і вдягають кожухи.
В Кричу я: «Зливо, йди в степи! Тобі ми дуже раді!»
Г Щебечуть квіти з-під роси «Це день життя, це день краси!»
6.Реченню «Земля найкраще пахне восени», - говорив сам до себе Тимофій. відповідає схема:
а)А: « П».
б)"П", - а.
в)"П," - А.
г)А - "П!"
7. Установіть відповідність між поданими реченнями та їх характеристиками (одне речення є зайвим). (2 б.)
А речення із звертанням; Б речення з однорідними присудками; В речення із вставним словом; Г речення з однорідними підметами |
1 Вітер дме постійно, далеко розносить стигле насіння дерев і трав. 2 Люби, мій брате, край свій рідний, широкий, пишний, гарний край. 3 І радість, і смуток, і срібний передзвін огортають мене. 4 У танок химерний вітер водить вишні. 5 Молоденькі гіллясті берізки, може, тільки вночі покрились листям. |
8. Установіть відповідність (1б.)
1. «П», - а. |
А «Діду, здрастуйте!» - сказав хлопчина. |
2. «П!» - а. |
Б «Ніщо так не красить людину, як натхнення», - подумала Ярослава. |
3. А: «П!» |
В Мудрець наполягав: «Краще слухати, ніж говорити». |
|
Г І тихо-тихесенько я промовляла: «Сон літньої ночі!» |
9. Почитайте текст. Виконайте подані після нього завдання 1 і 2 (1б.)
(1)Ви слухаєте програму «Загадки мови». (2)Вітаємо вас, дорогі радіослухачі. (3)Мабуть, кожна людина не байдужа до свого зовнішнього вигляду, до свого вбрання. (4)Так само ми не повинні бути байдужими до того, як розмовляємо. (5)Ще філософ Сократ стверджував «Мова – це одяг думок».
1. Пряма мова наявна в реченні:
А першому;
Б другому;
В четвертому;
Г п'ятому.
2. Який розділовий знак пропущено в п'ятому реченні:
А кома;
Б тире;
В двокрапка;
Г лапки.
10. Утворіть складне речення зі сполучниковим зв’язком, розставте правильно розділові знаки, підкресліть усі члени речення, запишіть характеристику речення в дужках. (2б.)
Над містом стояла літня ніч … високо серед неба світив ясний місяць.
11. Скласти діалог “Незабаром канікули” (3б.)