Діагностична робота з літературного читання 3 клас. Робота з літературним твором. Українська народна казка "Крадений віл", Ю.Ярмиш "Добре серце".
За матеріалами з Інтернету.
Діагностична робота з літературного читання. Робота з літературним твором І варіант
Дата ___________ ПІ дитини ________________________________________
КРАДЕНИЙ ВІЛ
Мав чоловік сина. От виріс хлопець та такий собі красень, хоч картину з нього малюй, а до роботи щось не дуже квапиться.
Якось питає в нього батько:
- Чи не пора, синку, за якесь діло братися?
А той стоїть і чухає потилицю:
- Та не знаю, тату, за що й братися…
- Гаразд, - озвався батько. – Підемо по світу, поглянемо, як інші живуть. Може, й тобі якась там робота до серця припаде.
Ішли вони, йшли, вже й назад повернули, коли дивляться – під лісом віл пасеться.
- Я цього вола вкраду! – каже тоді син.
- Що ж, - зітхає батько, - то кради…
Зловив син вола, взяв на налигач і привів.
- Жени його додому. А я в село загляну – знайомого провідаю, - сказав йому батько.
Повернувся пізно, а вже до того дня зарізали вола і зварили багату вечерю. Син затулив ряднами всі вікна, аби хтось не підглянув, і аж потому сів до столу.
- Стривай, - каже батько. – Спершу собі поміряємо шиї. Побачимо, хто ліпше з нас погладшає.
Поміряли шиї, взялися за їжу. Батько – той їсть повагом, наче в гостях, а син поспішає, немов на пожежу. Загавкає собака, а він усе мерщій ховає до комори. І вночі не спав: весь час йому здавалося, що хазяїн вола об’явився.
Через місяць того вола з’їли. Повеселішав парубок.
- Ану, сину, - каже тоді батько, - поміряємо шиї.
Поміряли. У батька шия на два пальці більша, а в сина – тонша стала.
- Це тому, чоловічку, що ти крадене їв! – сміється з нього батько.
- А ви хіба купували, тату? – дивується син.
- Еге, я їв своє, тому і погладшав, - примружив старий очі. – Пам’ятаєш,
я в село заходив? Це тоді хазяїну я за вола односив гроші.
Син аж вирячився з дива.
- Ну, сину, - каже батько, - то, може, знову підеш вола красти?
- Ні, хай йому всячина! – сказав син. – Більше не буду красти. Радше піду волами землю орати та хліб сіяти.
___________
Налигач – мотузка, яку прив’язують до рогів худоби.
2. Визнач жанр прочитаного твору та познач книгу з якої його взято.
а) казка
б ) оповідання
в) байка.
3. У якому розділі книжки можна помістити прочитаний твір?
а) «Школа ввічливості» б) «Усна народна творчість»
в) «З любов’ю до рідної землі»
4. Чому батько згодився, щоб син украв вола?
а) щоб приготувати багату вечерю б) щоб провчити сина;
в) щоб подарувати знайомому.
5.Чому в сина шия тонша стала?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Встанови відповідність між словом та його значенням.
до серця припаде ► ◄ робити поспіхом
хоч картину з нього малюй ► ◄ дуже красивий
немов на пожежу ► ◄ сподобається
7. Віднови послідовність подій у творі..
⃝ Пошуки роботи.
⃝ Мав чоловік гарного сина.
⃝ Минув місяць.
⃝ Багата вечеря.
⃝ Більше не буду красти.
⃝ Крадіжка вола.
8. Чого навчив тебе цей твір?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Як настрій?
Самооцінка
Діагностична робота з літературного читання. Робота з літературним твором. ІІ варіант
Дата ___________ ПІ дитини _____________________________________________
ДОБРЕ СЕРЦЕ
Небо облягли темні хмари. Не вщухав холодний дощ.
Жучок сидів під кущем глоду біля хворого коника-стрибунця. Він кутав коника в торішнє листя, щоб той зігрівся. А ще як міг веселив хворого. Жучок кумедно хапав себе за голову, махав червоними в чорну цяточку крильцями, падав на спину ніжками - дриґульками догори. Коник зацікавлено позирав на жучка, сміявся... І незабаром видужав. Він скинув із себе торішнє листя, весело підстрибнув і засюрчав жучкові:
— Ти турботливий. Ти веселий. Ти — наше миле сонечко!
Почувши слово «сонечко», жучок глянув угору. Але сонечка там не було, його заховали хмари.
Жучок подумав: «Коник сказав— сонечко... А сонечка зараз немає. Всім без нього холодно й незатишно. Полечу-но я до метеликів. Он як вони, бідолашні, дрижать під лопухами! Бояться замочити крильця».
Жучок чемно попрощався з коником, випурхнув з-під куща й подався до метеликів.
— Не журіться! — гукнув жучок, залазячи до метеликів під лопух. — Дощ скоро мине. А щоб вам було веселіше, я заспіваю пісеньку.
Жучок тоненьким, але бадьорим голосочком почав співати. Метелики підбадьорилися, стали виставляти з-під лопуха свої лапки та мити їх під дощем. А жучок із червоними крильцями в чорну цяточку полетів до дупла, де жили лісові бджоли, і попрохав у них для метеликів солодкого-пресолодкого медику. І сказали жучкові метелики:
— Ти прихильний до всіх. Ти не жадібний. Ти — наше ласкаве сонечко.
Жучок зніяковів, ще більше почервонів від того, що його хвалять, і, тріпнувши крильцями, полетів далі.
Під високим крислатим дубом він побачив старенького сивого павучка. Павучок спустився на землю по довгій нитці-павутинці. Нитка-павутинка намокла — і павучок не міг повернутися додому.
— Я вам допоможу, — сказав жучок і підняв старенького павучка до його затишної хатинки.
— Ти добрий, уважний. Ти допомагаєш старшим. Ти — наше любе сонечко, — сказав павучок.
— І чому це всі мене називають сонечком? — здивовано запитав жучок, ніяковіючи.
— А тому, — сказав старенький павучок, — що справжнє сонечко зігріває своїм теплом, а ти — своєю турботою, своїм добрим, щирим серцем (за Юрієм Ярмишем)
взято.
а) казка
б ) оповідання
в) легенда.
3. У якому розділі книжки можна помістити прочитаний твір?
а) «Школа ввічливості» б) «Усна народна творчість»
в) «З любов’ю до рідної землі»
4. Як жучок розважав коника- стрибунця?
а) Заспівав пісеньку. б) Як міг веселив хворого.
в) Відніс у затишну хатинку.
5.Чому всі називали жучка сонечком?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Встанови відповідність між словом та його значенням.
до самих хмар ► ◄ розложистим
сивий павучок ► ◄ старенький
під крислатим дубом ► ◄ дуже високо
7. Віднови послідовність подій у творі..
⃝ Жучок із червоними крильцями в чорну цяточку полетів до дупла.
⃝ Він кутав коника в торішнє листя.
⃝ Жучок випурхнув з-під куща й подався до метеликів.
⃝ Під високим крислатим дубом він побачив старенького сивого павучка.
⃝ Почувши слово «сонечко», жучок глянув угору.
8. Чого навчив тебе цей твір?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Як настрій?
Самооцінка