https://naurok.com.ua/test/istoriya-persho-parasolki-658324.html
Тема. За Інною Жук «Хто вигадав LEGO?». Дослідження медіа «Виробництво LEGO». Робота з таблицею.
Мета. Ознайомити учнів зі статтею Інни Жук «Хто вигадав LEGO?», вчити виділяти головне, удосконалювати навички свідомого, виразного читання прозових творів, збагачувати словниковий запас учнів, зіставляти і порівнювати текст та медіа. Розвивати критичне мислення, творчі здібності, мовлення. Виховувати бажання вчитися.
І. Вступна частина
1. Емоційне налаштування (слайд 1)
2. Девіз уроку (слайд 2)
ІІ. Повторення вивченого
-
Тестування (в реальному часі на освітньому сайті «На урок») на основі тексту «Історія першої парасольки» Слайд 3
Тестування
-
Де з’явилися перші парасольки?
А) у Франції Б) в Індії В) у Китаї
2. Символом чого були парасольки в Єгипті, Китаї та Індії?
А) символом достатку;
Б) символом влади та багатства;
В) символом здоров’я.
3. Хто вперше застосував парасольку для укриття від дощу?
А) жителі Єгипту; Б) Джонас Хенвей;
В) Семюель Фокс.
4. Хто користувався парасольками у Франції?
А) Лише чоловіки Б)жінки і чоловіки В) лише жінки
5. Якого розміру і маси сягали давні парасолі?
А) півтора метри заввишки і масою до 2 кг;
Б) до метра заввишки і масою 1 кг;
В) вони були маленькими, бо слугували прикрасою.
6. Для чого використовували парасолі француженки?
А) як прикраси;
Б) для захисту від сонця;
В) для захисту від дощу.
7. Сучасного вигляду парасолям надав:
А) Джонас Хенвей;
Б) вони були такими з самого початку;
В) Семюель Фокс.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
-
Робота з лічилкою (читання в різних емоційних станах) (слайд 4)
-
Як ви думаєте, про які цеглинки іде мова?
ІV. Оголошення теми і мети уроку
-
Ми з вами продовжуємо вивчати тему «Винаходи людства», з якою знайомилися на уроках «Я досліджую світ» на основі матеріалів уроку читання. І сьогодні опрацюємо статтю Інни Жук «Хто вигадав LEGO?».
(Слайд 5)
-
Але спочатку я пропоную заповнити таблицю, яка лежить у вас на партах.
V. Основна частина
1. Заповнення таблиці (слайд 6
Конструктор LEGO
|
Знаю
|
Хочу дізнатися
|
Де знайти інформацію
|
|
|
|
-
Чи всі колонки у вас заповнені?
-
Серед ваших відповідей я почула (не почула) відповідь на питання «Хто ж вигадав Лего?». Тому пропоную переконатися в цьому (дізнатися про це), познайомившись зі статтею Інни Жук «Хто вигадав LEGO?».
-
«Щоденні 5». Слухаю і розумію.
-
Читання вчителем і сильними учнями.
-
Так хто ж вигадав Лего?
-
Що ще нового ви дізналися?
-
Словникова робота (Слайд 7)
Підприємець (той, хто володіє промисловим, торгівельним закладом),
конструктор – багатозначне слово: людина, яка створює різні конструкції і набір різних частин, деталей,
тесля (столяр, людина, яка виготовляє вироби з дерева)
-
«Щоденні 5». Читаю для себе
(Діти читають статтю про себе, першу хвилину відкладають маленькі кубики ЛЕГО, рахуючи кількість прочитаних речень, після цього дочитують до кінця).
А) Бесіда за змістом прочитаного
-
Ким за професією був Оле Кірк Крістіансен?
-
Які вироби виготовляла компанія, яку він заснував, спочатку?
-
Яку назву отримала ця компанія через два роки після заснування?
-
Що в перекладі означає слово Лего?
-
Що почала ця компанія виготовляти згодом?
-
А для чого вирішили виготовляти пластикові кубики?
-
Які труднощі траплялися у винахідників?
-
Що можна було скласти з першого комплекту Лего?
-
Чи має конструктор Лего нагороди?
Б) Визначення власної швидкості читання
Діти підраховують відкладені кубики, аналізують темп читання.
-
Вдома, читаючи цей текст, спробуйте досягти кращого результату у швидкості читання.
-
Читання тексту учнями вголос з наступним складанням плану. Вправа «Склади вежу» (розмістити кубики в правильному порядку) (Слайд 8-9)
План
-
Компанія по виготовленню дерев’яних предметів.
-
Компанія під назвою ЛЕГО.
-
Перший пластиковий конструктор.
-
До успіху ще далеко.
-
Перший комплект ЛЕГО для створення міського пейзажу.
-
Конструктор ЛЕГО – один із найважливіших винаходів 20-го століття.
-
Перегляд відео «Виробництво LEGO»
-
Робота з додатковим матеріалом
(Діти отримують окремі картки з цікавими фактами про Лего, читають уважно про себе, запам’ятовують інформацію і передають своїми словами.)
_Цікавий факт повинен прозвучати один раз.
Цікаві факти про ЛЕГО:
-
Випущених кубиків ЛЕГО вистачило б, щоб кожен, хто живе на планеті отримав 64 деталі.
-
Діти всього світу проводять приблизно п’ять мільйонів годин на рік, граючи з кубиками ЛЕГО.
-
З шести кубиків ЛЕГО 2 на 4 можна зібрати 915 мільйонів різних комбінацій.
-
Близько 7 коробок ЛЕГО продається кожну секунду.
-
Щорічне виробництво цеглинок ЛЕГО сягає 20 мільярдів цеглин в рік, тобто кожну секунду виробляється близько 600 цеглинок ЛЕГО.
-
В світі знаходиться 4 мільярди фігурок ЛЕГО.
-
Якщо скласти всі елементи ЛЕГО, які продавалися протягом року, один до одного, то цей ланцюжок 10 разів обігне планету Земля.
-
З 40 мільярдів поставлених один на одного кубиків ЛЕГО можна зібрати вежу, яка дотягнеться до Місяця.
-
Найвища вежа з ЛЕГО в Бразилії.. У ході будівництва знадобилося більше 5 млн. деталей і чотири дні роботи. Основна маса учасників проекту – діти. Для зведення вежі був задіяний баштовий кран і кілька тисяч людей.
-
Де варто побувати любителям Лего? Звичайно ж, в Леголенді! У світі існує сім тематичних парків Лего. Найбільший – в Данії.
-
Перегляд фрагменту відео про Леголендію.
-
Виставка дитячих поробок.
У нас звичайно не Леголендія, але наші діти мають також значні успіхи у створенні поробок з Лего, які представлені на нашій виставці, яку можна буде розглянути на перерві.
VІ. Заключна частина
-
Підсумок уроку
-
Вчимося висловлюватися «Я вважаю, що конструктор Лего корисний (не корисний), тому що…. (Слайд 10)
-
Рефлексія. Вправа «Відкрита трибуна».
-
Що нового ви дізналися на сьогоднішньому уроці?
-
Що для вас було найбільш цікавим?
-
З яким настроєм завершуєте урок? (Слайд 10)
-
Домашнє завдання ( на вибір)
Виразно читати, покращуючи швидкість читання
Переказувати статтю
Скласти розповідь «Я і LEGO».