Розробка уроку з літературного читання "Хто вигадав LEGO? За Інною Жук"

Про матеріал
Розробка уроку за підручником Алли Савчук "Українська мова і читання" Мета. Ознайомити учнів зі статтею Інни Жук «Хто вигадав LEGO?», вчити виділяти головне, удосконалювати навички свідомого, виразного читання прозових творів, збагачувати словниковий запас учнів, зіставляти і порівнювати текст та медіа. Розвивати критичне мислення, творчі здібності, мовлення. Виховувати бажання вчитися.
Перегляд файлу

https://naurok.com.ua/test/istoriya-persho-parasolki-658324.html

 

Тема. За Інною Жук «Хто вигадав LEGO?». Дослідження медіа «Виробництво LEGO». Робота з таблицею.

Мета. Ознайомити учнів зі статтею Інни Жук «Хто вигадав LEGO?», вчити виділяти головне, удосконалювати навички свідомого, виразного читання прозових творів, збагачувати словниковий запас учнів, зіставляти і порівнювати текст та медіа. Розвивати критичне мислення, творчі здібності, мовлення. Виховувати бажання вчитися.

 

І. Вступна частина

1. Емоційне налаштування                    (слайд 1)

 

2. Девіз уроку                                    (слайд 2)

ІІ. Повторення вивченого

  1. Тестування (в реальному часі на освітньому сайті «На урок») на основі тексту «Історія першої парасольки»                   Слайд 3

Тестування

  1. Де з’явилися перші парасольки?

А) у Франції      Б) в Індії      В) у Китаї

2. Символом чого були парасольки в Єгипті, Китаї та Індії?

А) символом достатку;

Б) символом влади та багатства;

В) символом здоров’я.

3. Хто вперше застосував парасольку для укриття від дощу?

А) жителі Єгипту;            Б) Джонас Хенвей;

В) Семюель Фокс.

4. Хто користувався парасольками у Франції?

А) Лише чоловіки        Б)жінки і чоловіки      В) лише жінки

5. Якого розміру і маси сягали давні парасолі?

А) півтора метри заввишки і масою до 2 кг;

Б) до метра заввишки і масою  1 кг;

В) вони були маленькими, бо слугували прикрасою.

6. Для чого використовували парасолі француженки?

А) як прикраси;

Б) для захисту від сонця;

В) для захисту від дощу.

7. Сучасного вигляду парасолям надав:

А) Джонас Хенвей;

Б) вони були такими з самого початку;

В) Семюель Фокс.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Робота з лічилкою  (читання в різних емоційних станах) (слайд 4)
  • Як ви думаєте, про які цеглинки іде мова?

ІV. Оголошення теми і мети уроку

  • Ми з вами продовжуємо вивчати тему «Винаходи людства», з якою знайомилися на уроках «Я досліджую світ» на основі матеріалів уроку читання. І сьогодні опрацюємо статтю Інни Жук «Хто вигадав LEGO?».

(Слайд 5)

  • Але спочатку я пропоную заповнити таблицю, яка лежить у вас на партах.

V. Основна частина

 

1. Заповнення таблиці                                                     (слайд 6

Конструктор LEGO

Знаю

Хочу дізнатися

Де знайти інформацію

 

 

 

 

 

 

 

  • Чи всі колонки у вас заповнені?
  • Серед ваших відповідей я почула (не почула) відповідь на питання «Хто ж вигадав Лего?». Тому пропоную переконатися в цьому (дізнатися про це), познайомившись зі статтею Інни Жук «Хто вигадав LEGO?».
  1.   «Щоденні 5». Слухаю і розумію.
  • Читання вчителем і сильними учнями.
  • Так хто ж вигадав Лего?
  • Що ще нового ви дізналися?

 

  1. Словникова робота                              (Слайд 7)

Підприємець (той, хто володіє промисловим, торгівельним закладом),

конструктор – багатозначне слово: людина, яка створює різні конструкції і набір різних частин, деталей,

тесля (столяр, людина, яка виготовляє вироби з дерева)

 

  1. «Щоденні 5». Читаю для себе

(Діти читають статтю про себе, першу хвилину відкладають маленькі кубики ЛЕГО, рахуючи кількість прочитаних речень, після цього дочитують до кінця).

А) Бесіда за змістом прочитаного

  • Ким за професією був Оле Кірк Крістіансен?
  • Які вироби виготовляла компанія, яку він заснував,  спочатку?
  • Яку назву отримала ця компанія через два роки після заснування?
  • Що в перекладі означає слово Лего?
  • Що почала ця компанія виготовляти згодом?
  • А для чого вирішили виготовляти пластикові кубики?
  • Які труднощі траплялися у винахідників?
  • Що можна було скласти з першого комплекту Лего?
  • Чи має конструктор Лего нагороди?

 

Б) Визначення власної швидкості читання

Діти підраховують відкладені кубики, аналізують темп читання.

 

  • Вдома, читаючи цей текст, спробуйте досягти кращого результату у швидкості читання.

 

  1. Читання тексту учнями вголос з наступним складанням плану. Вправа «Склади вежу» (розмістити кубики в правильному порядку)                                                        (Слайд 8-9)

План

  1. Компанія по виготовленню дерев’яних предметів.
  2. Компанія під назвою ЛЕГО.
  3. Перший пластиковий конструктор.
  4. До успіху ще далеко.
  5. Перший комплект ЛЕГО для створення міського пейзажу.
  6. Конструктор ЛЕГО – один із найважливіших винаходів 20-го століття.
  1. Перегляд відео «Виробництво LEGO»

 

  1. Робота з додатковим матеріалом

 (Діти отримують окремі картки з цікавими фактами про Лего, читають уважно про себе, запам’ятовують інформацію і передають своїми словами.)

_Цікавий факт повинен прозвучати один раз.

Цікаві факти про ЛЕГО:

  • Випущених кубиків ЛЕГО вистачило б, щоб кожен, хто живе на планеті отримав 64 деталі.
  • Діти всього світу проводять приблизно п’ять мільйонів годин на рік, граючи з кубиками ЛЕГО.
  • З шести кубиків ЛЕГО 2 на 4 можна зібрати 915 мільйонів різних комбінацій.
  • Близько 7 коробок ЛЕГО продається кожну секунду.
  • Щорічне виробництво цеглинок ЛЕГО сягає 20 мільярдів цеглин в рік, тобто кожну секунду виробляється близько 600 цеглинок ЛЕГО.
  • В світі знаходиться 4 мільярди фігурок ЛЕГО.
  • Якщо скласти всі елементи ЛЕГО, які продавалися протягом року, один до одного, то цей ланцюжок 10 разів обігне планету Земля.
  • З 40 мільярдів поставлених один на одного кубиків ЛЕГО можна зібрати вежу, яка дотягнеться до Місяця.
  • Найвища вежа з ЛЕГО в Бразилії.. У ході будівництва знадобилося більше 5 млн. деталей і чотири дні роботи. Основна маса учасників проекту – діти. Для зведення вежі був задіяний баштовий кран і кілька тисяч людей.
  • Де варто побувати любителям Лего? Звичайно ж, в Леголенді! У світі існує сім тематичних парків Лего. Найбільший – в Данії.
  1. Перегляд фрагменту відео про Леголендію.
  2. Виставка дитячих поробок.

У нас звичайно не Леголендія, але наші діти мають також значні успіхи у створенні поробок з Лего, які представлені на нашій виставці, яку можна  буде розглянути на перерві.

VІ.  Заключна частина

  1. Підсумок уроку
  1. Вчимося висловлюватися «Я вважаю, що конструктор Лего корисний (не корисний),  тому що…. (Слайд 10)

 

  1. Рефлексія. Вправа «Відкрита трибуна».
  • Що нового ви дізналися на сьогоднішньому уроці?
  • Що для вас було найбільш цікавим?
  • З яким настроєм завершуєте урок? (Слайд 10)
  1. Домашнє завдання ( на вибір)

Виразно читати, покращуючи швидкість читання

Переказувати статтю

Скласти розповідь «Я і LEGO».


 

docx
Додано
21 грудня 2020
Переглядів
1415
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку