ДІАГНОСТИЧНІ МЕТОДИКИ для психолога (профорієнтація )

Про матеріал
Діагностичні матеріали для профорієнтаційної роботи психолога призначені для учнів.
Перегляд файлу

ДІАГНОСТИЧНІ МЕТОДИКИ (профорієнтація )

 

Діагностичні матеріали для профорієнтаційної роботи психолога призначені для учнів

 

Професiйно-дiагностичний опитувальник (ДДО)

Інструкцiя: Припустимо, що пiсля вiдповiдного навчання ти зможеш виконувати будь-яку роботу. Однак, якщо тобі доведеться вибирати тільки одну з двох можливостей, що ти вибереш? У запропонованому "Бланку вiдповiдей ПДО" тобі необxiдно дати вiдповiдi на поставленi запитання. При вiдповiдi на запитання необхiдно запитати себе:" Подобається менi заняття, про яке говориться у першiй частинi запитання, чи нi?" Довго роздумувати не потрiбно, краще покладатися на перше, безпосереднє почуття. Якщо заняття швидше подобається, нiж не подобається - постав у вiдповiднiй клiтинцi знак "+". Якщо впевнений, що подобається - два плюси "++", якщо дуже подобається - три таких знаки "+++". Якщо заняття, про яке йде мова у запитаннi, швидше не подобається, нiж подобається - один мiнус "-", якщо впевнений, що не подобається - два мiнуси "--", якщо дуже не подобається - три таких знаки "---". Твердження зачитуються попарно (А i Б), а тобі потрібно надати перевагу одному із варiантiв, i потім оцiнювати ці твердження вiдносно шкали, наведеної вище.

А

Б

1.Вивчати життя свiту природи, спостерігати за ростом і розвитком живих організмів

1.Встановлювати неполадки машин і механізмів

2.Розводити рослиннiсть, домашніх тварин.

2. Обслуговувати машини, техніку, прилади (стежити, регулювати).

3.Виводити новi сорти рослин, породи тварин.

3. Конструювати, проектувати нові види промислових виробів (машини, одяг, продукти харчування).

4.Розбирати суперечки, сварки між людьми, переконувати, пояснювати, заохочувати, карати.

4. Розбиратися в кресленнях, схемах, таблицях (перевіряти, проводити в порядок.

5.Органiзовувати культпоходи однолітків або молодших (в театри, музеї), екскурсії, туристичні походи.

5. Складати схеми, таблиці, програми для обчислювальних машин.

6.Моделювати новi, значнi для особистостi якостi, аналiзувати їх значення.

6. Працювати над створенням нових математичних теорій.

7.Проводити фiзико-хiмiчний аналіз матеріалів.

7. Вміти розбиратися в людях, визначати їх позитивні та негативні якості.

8.Вирощувати молодняк (тварин будь-якої породи).

8. Тренувати товаришів (або молодших) у виконанні яких-небудь дій (трудових, учбових, спортивних).

9.Проводити дослiдження корисних копалин.

9.Створювати в уявi тип героя-сучасника.

10.Контролювати якiсть машино-будівельної продукції, що виготовляється.

10.Шукати, виправляти помилки в текстах, таблицях, малюнках.

11.Виготовляти за кресленнями деталі, вироби (машини, одяг) будувати будівлі.

11.Займатися кресленням, копiюванням креслень, карт.

12.Винаходити новi марки легкових автомобілів.

12.Розробляти новi алгоритмічні мови для ЕОМ.

13.Слiдкувати за якiстю книжкових ілюстрацій, плакатів, художніх листівок.

13.Слiдкувати за станом, розвитком рослин

14.Доглядати за тваринами, лікувати їх.

14.Грати на сценi, приймати участь у концертах.

15.Виводити новi породи кролiв.

15.Писати вiршi.

16.Стежити за справною роботою радіоапаратури.

16.Вести слiдство із кримiнальної справи.

17.Обслуговувати, налагоджувати медичні прилади, апарати.

17.Надавати людям медичну допомогу при пораненнях, ударах, опiках, iнших травмах.

18.Винаходити новi пристрої для обробки матеріалів.

18.Розробляти новi системи виховання молодого поколiння.

19.Складати точнi описи-звiти про явища, події, об’єкти, які вимірюються, за якими ведеться спостереження.

19.Художньо описувати, зображувати подiї (якi спостерiгаються або уявляються).

20.Працювати на клавішних машинах (друкарській машині, телетайпі).

20.Копiювати малюнки, зображення(або настроювати музичнi інструменти).

21.Описувати мовою математики явища навколишнього світу.

21.Передавати своє сприйняття навколишнього свiту засобами кiно.

22.Вмiти давати характеристики людям.

22.Обговорювати художнi книги (або п'єси, концерти).

23.Повiдомляти, пояснювати людям потрібні їм відомості в довідковому бюро на екскурсії

23.Художньо оформляти виставки, вiтрини (або приймати участь у пiдготовцi п'єс, концертiв).

24.Розробляти структуру особистих якостей людини майбутнього.

24.Писати творчi лiтературнi твори.

25.Спостерiгати, вивчати життя мікроорганізмів.

25.Обговорювати науково-популярнi книжки, статті.

26.Вести боротьбу з хворобами рослин, з шкідниками лісу, саду.

26.Виконувати обчислювання, розрахунки.

27.Вносити змiни у генетичний код для вдосконалення заданих властивостей.

27.Розробляти новi штучнi мови (для спiлкування мiж людьми).

28.Контролювати роботу освiтлювального обладнання.

28.Спостерiгати, вивчати роботу гурткiв художньої самодiяльностi.

29.Обробляти матерiали (деревину, тканину, метал, пластмасу).

29.Фарбувати або розписувати примiщення, поверхнi виробiв.

30.Займатися проектуванням нових будівель

30.Представляти в творах живопису своїх улюблених лiтературних героїв.

Лист відповідей "Професійно-діагностичного опитувальника"

Природа

Техніка

Людина

Знакова система

Художній образ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10а

 

10б

 

 

11а

 

11б

 

 

12а

 

12б

 

13б

 

 

 

13а

14а

 

 

 

14б

15а

 

 

 

15б

 

16а

16б

 

 

 

17а

17б

 

 

 

18а

18б

 

 

 

 

 

19а

19б

 

 

 

20а

20б

 

 

 

21а

21б

 

 

22а

 

22б

 

 

23а

 

23б

 

 

24а

 

24б

25а

 

 

25б

 

26а

 

 

26б

 

27а

 

 

27б

 

 

28а

 

 

28б

 

29а

 

 

29б

 

30а

 

 

30б

Тип“Людина-природа”
У тебе домінує тип професій ”Людина-природа” – це жива природа, орієнтуватись у якій допомагають біологічні навчальні предмети, науки, зокрема, ботаніка, зоологія, анатомія, фізіологія, загальна біологія. Це професії, праця в яких спрямована на рослинні, тваринні організми та мікроорганізми. Але це не означає, що спеціалісти цього типу професій не пов’язані з технікою, для них вона виступає засобом, а не основним предметом праці: мікробіолог, ветеринарний фельдшер, тракторист-механізатор, оператор інкубатора на птахофабриці, технік лісогосподарства, технік-гідроміліоратор, садівник, агроном-агрохімік, агроном із захисту рослин, агроном, зоотехнік, лаборант-мікробіолог, ветеринарний лікар, лісник, інженер лісогосподарства, біолог, інженер-технолог мікробіологічного виробництва тощо. Тому тобі важливо врахувати наступне, що особливість біологічних об’єктів праці полягає в тому, що вони складні, мінливі, нестандартні. Вони змінюються за своїми внутрішніми законами. І рослини, і тварини, і мікроорганізми живуть, ростуть і розвиваються (а також хворіють, гинуть) без всіляких вихідних. Спеціалісту потрібно не просто багато “тримати в голові”, але і подумки передбачити можливі зміни в об’єктах праці. Від спеціалісті вимагається ініціатива і самостійність у вирішенні конкретних трудових завдань. Важливі також дбайливість і далекоглядність, тому що багато які зміни в тваринних і рослинних організмах можуть бути безповоротними (рослини можуть зів’янути, загинути від шкідників, можуть масово гинути домашні тварини тощо). Змінні умови праці вимагають від спеціаліста творчих вирішень завдань, які виникли.

Тип“Людина-техніка”
У тебе домінуючим є тип професій “Людина-техніка” – це професії, праця яких спрямована на технічні об’єкти (машини, механізми, матеріали, види енергії). Орієнтуватись у професіях цього типу допоможуть навчальні предмети такі, як фізика, хімія, математика, креслення. Слід зауважити, що галузі технічних об’єктів стосуються не лише механізми, але і тканини, пластмаса, харчова сировина, напівфабрикати. Тобто всі професії, які пов’язані з обслуговуванням техніки, ремонтом, встановленням та налагодженням, керуванням підйомних і транспортних засобів, також професії виробництва й обробки металів, їх механічного складання та монтажу, а ще професії пов’язані з монтажем, ремонтом різних споруд, конструкцій тощо: електрослюсар, слюсар-ремонтник, інженер-електрик, токар, фрезерувальник, шахтар, металург, водій транспортних засобів, електрозварювальник, машиніст крану, повар, кіномеханік, швачка-мотористка, верстатник деревообробних верстатів, інженер-технолог, технік-технолог, інженер-механік, архітектор, будівельник, технік-сантехнік тощо. Технічних об’єкти можуть бути точно виміряні, точно визначені за багатьма ознаками і при їх обробці, перетворені, переміщені чи оцінці очікується та вимагається від спеціаліста точність, визначеність дій. Оскільки технічні об’єкти часто від початку до кінця створені, створюються самою людиною і оскільки в світи техніки мало моральних обмежень, то є широкі можливості для новаторства, винахідництва, технічної творчості. У зв’язку з цим технічна фантазія, здатність з’єднати і роз’єднати технічні об’єкти та їх частини – важливі умови успіху в цій галузі. Поряд із творчим підходом до справи в галузі техніки очікується і вимагається від спеціаліста виконавча дисципліна.

Тип“Людина-людина”
У тебе домінуючим є тип професій “Людина-людина” – це професії пов’язані з навчанням, вихованням, побутовим, торговим, медичним обслуговуванням, інформуванням людей, а також із управлінням та керівництвом людей чи колективів. Тобі в цьому допоможуть орієнтуватись такі навчальні предмети як історія, література та ті, які пов’язані з вивченням людей, суспільства. Це професії: учитель, екскурсовод, продавець, офіціант, перукар, юрист, вихователь, лікар, сестра медична, акушерка тощо. Визначитись із твоїми нахилами, інтересами до даної галузі праці допоможе твій досвід суспільно-організаторської, шефської роботи серед молодших, досвід організатора колективних, групових заходів. Найперша особливість професій цього типу полягає у взаємодії між людьми. Якщо не буде ладитись взаємодія, то і робота ладитись не буде. Друга особливість – це кожна із професій вимагає якби подвійної підготовки: потрібно навчитись і вміти встановлювати та підтримувати контакти з людьми, розуміти їх, розумітись на їх особливостях; потрібно бути підготовленим у тій чи іншій галузі виробництва, науки, техніки, мистецтва тощо. Очікується і вимагається від спеціаліста залишатись спокійним у будь-якій ситуації та вміти знайти вихід з неї, бути привітним, тактовним, уважним, здатним ставити себе на місце іншої людини, добре пам’ятати, тримати в пам’яті знання про особисті якості багатьох і різних людей, а також знаходити спільну мову з різними людьми.

 Тип“Людина-знаковасистема”
Домінуючим типом професій у тебе є “Людина-знакова система” – професії, об’єктом праці яких є різні знаки: усна та писемна мови, цифри, хімічні та фізичні символи, ноти, схеми, карти, графіки, малюнки, дорожні знаки, формули тощо. Це професії: коректор, економіст, бухгалтер, оператор, кресляр, друкарка, бібліограф, перекладач, історик, топограф, картограф, програміст, контролер-касир, фінансист, документознавець, літературний редактор тощо. Пробою сил для тебе, саме із цього типу професій може бути виконання письмових робіт з різних предметів, ведення записів, переклад з однієї мови на іншу, виконання обрахувань, підрахунків, креслень, схем. В умовах сучасної культури велику роль відіграють знаки, які не мають винахідницької схожості з предметом, який означають (слова не схожі на предмети, про які йде мова, ноти не схожі на музику, гроші не схожі на товар, математичні формули, які описують та дозволяють визначити курс літака, не схожі на літак, ні на траєкторію його руху тощо). Тому, щоб успішно тобі працювати за якоюсь із професії цього типу, потрібні особливі здібності занурюватись у світ сухих позначень, відволікатись від зовнішнього світу і сконцентруватись на тих відомостях, які несуть за собою ті чи інші знаки. Під час роботи зі знаками, як і при роботі з іншими реальностями, виникають завдання контролю, перевірки, звітності, обробки відомостей, а також завдання винаходження нових знаків та знакових систем, тобто тут також є своєрідна можливість для творчості.

 Тип“Людина-художнійобраз”
У тебе домінуючий тип професій “Людина-художній образ” – це професії, праця яких пов’язана із художніми об’єктами чи умовами їх створення, тобто з винахідницькою, музикальною, літературно-художньою й акторською діяльністю: художник, реставратор, дизайнер, художник-декоратор, модельєр-конструктор, артист, актор, композитор, журналіст, фотограф, концертмейстер тощо. Одна із особливостей цього типу професій полягає в тому, що значна частина трудових витрат спеціаліста залишається прихованою від стороннього спостерігача. Обираючи професії цього типу, тобі слід подумати про цю приховану сторону праці, яка може бути непосильною платою за успіх (наприклад, виступ артиста може тривати декілька хвилин, але можливо це лише тому, що щоденно і багато годин поспіль працюю над удосконаленням та підтримує на належному рівні свою майстерність тощо). Дані професії вимагають від спеціалістів художнього смаку, емоційності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тест Д. Голланда за визначенням типу особистості

Інструкція: нижче попарно представлені різні професії. У кожній парі професій постарайтеся знайти ту, якої ви віддаєте перевагу. Наприклад, з двох професій - поет або психолог - Ви віддаєте перевагу другій, тоді в листі відповідей в графі 41 (б) Ви повинні поставити знак "плюс".

1

Інженер технік

 

Інженер контролер

 

2

В'язальник

 

Санітарний лікар

 

3

Кухар

 

Наборщик

 

4

Фотограф

 

Зав. Магазином

 

5

Кресляр

 

Дизайнер

 

6

Філософ

 

Психіатр

 

7

Вчений хімік

 

Бухгалтер

 

8

Редактор наукового журналу

 

Адвокат

 

9

Лінгвіст

 

Перекладач художньої літератури

 

10

Педіатр

 

Статистик

 

11

Організатор виховної роботи

 

Голова профспілки

 

12

Спортивний лікар

 

Фейлетоніст

 

13

Нотаріус

 

Постачальник

 

14

Перфоратор

 

Карикатурист

 

15

Політичний діяч

 

Письменник

 

16

Садівник

 

Метеоролог

 

17

Водій тролейбуса

 

Медсестра

 

18

Інженер-електрик

 

Секретар друкарка

 

19

Маляр

 

Художник по металу

 

20

Біолог

 

Головний лікар

 

21

Телеоператор

 

Режисер

 

22

Гідролог

 

Ревізор

 

23

Зоолог

 

Зоотехнік

 

24

Математик

 

Архітектор

 

25

Працівник ИДН

 

Рахівник

 

26

Учитель

 

Командир дружинників

 

27

Вихователь

 

Художник по кераміці

 

28

Економіст

 

Завідувач відділом

 

29

Коректор

 

Критик

 

30

Завгосп

 

Директор

 

31

Радіоінженер

 

Спеціаліст з ядерної фізики

 

32

Налагоджувальник

 

Механік

 

33

Агроном

 

Голова колгоспу

 

34

Закрійник-модельєр

 

Декоратор

 

35

Археолог

 

Експерт

 

36

Працівник музею

 

Консультант

 

37

Вчений

 

Актор

 

38

Логопед

 

Стенографіст

 

39

Лікар

 

Дипломат

 

40

Головний бухгалтер

 

Директор

 

41

Поет

 

Психолог

 

42

Архіваріус

 

Скульптор

 

Ключ до тесту Д. Голланда

Реалістичний тип

Інтелектуальний тип

Соціальний тип

Конвенціональний тип

Заповзятливий тип

Артистичний тип

10а

10б

11б

12б

11а

13а

13б

14б

12а

14а

15а

15б

16а

16б

17б

18б

23б

19б

17а

20а

20б

22б

26б

21б

18а

22а

25а

25б

28б

24б

19а

23а

26а

28а

30а

27б

21а

24а

27а

29а

33б

29б

31а

31б

36б

32б

35б

30б

32а

35б

38а

38б

37б

37а

33а

36а

39а

40а

39б

41а

34а

37а

41б

42а

40б

42б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Опис типів професійних середовищ

РЕАЛIСТИЧНИЙ (Р). До нього належать люди з орiєнтацiєю на сучасне (краще синиця в руках, нiж журавель в небi). Це чоловiчий, несоцiальний, емоцiйно стабiльний тип. Його представники займаються конкретними об'єктами та їх практичним використанням: речами, iнструкцiями, тваринами, машинами. Охоче обирають професiї механiка, електрика, iнженера, агронома, садiвника, водiя i т.п.. Їх вiдрiзняє, з одного боку, здатнiсть до засвоєння точних знань, соцiальних вмiнь, а з iншого - обмеженiсть в спiлкуваннi. При цьому рiвень розвитку психомоторних якостей переважає в них над усiма iншими властивостями.

IНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ (I). Люди, якi вiдносяться до цього типу, бiльше орiєнтованi на творчi - теоретичнi й в деякiй мiрi – естетичнi цiнностi, розумову працю. Але роздумам над проблемою вони надають перевагу заняттям з реалiзацiї пов'язаних з нею рiшень. Їх вiдрiзняють такi якостi, як допитливiсть, аналiтичнiсть, рацiональнiсть, незалежнiсть, пунктуальнiсть, методичнiсть i точнiсть, у них добре розвинуте абстрактне мислення. Але вони, як правило, переважно замкнутi й не можуть бути лiдером. Надають перевагу науковим професiям (ботанiк, астроном, фiзик, математик i т.п.). Вiдзначаються дуже виcоким рiвнем розвитку як вербальних, так i природньо-математичних здiбностей.

СОЦIАЛЬНИЙ (С). Люди, якi вiдносяться до цього типу, найчастiше ставлять перед собою такi цiлi та завдання, якi дають можливiсть встановити тiсний контакт з оточуючим суспiльним середовищем. Риси їх характеру: соцiальнiсть, гуманнiсть, жiночнiсть, прагнення навчати i виховувати. Вони активнi, незалежнi, хоча i здатнi пристосовуватися. Насолоджуються дiяльнiстю, пов'язаною з наданням допомоги iншим людям. Тому в заняттях надають перевагу навчанню i лiкуванню, вибираючи такi професiї, як лiкар, вчитель, психолог, декоратор, бармен. Проте не люблять працювати з iнструментами i машинами. Вони вiдрiзняються добре розвинутими вербальними здiбностями, а метаматичнi, як правило, слабо розвинутi. Яскраво проявляються органiзаторськi та комунiкативнi вмiння. При розв'язаннi проблем в основному спираються на емоцiї, почуття та вмiння спiлкуватися.

КОНВЕНЦIЙНИЙ (К). До нього вiдносяться люди, орiєнтованi на цiлi, завдання i цiнностi, якi виходять iз звичаїв i загальноприйнятого традицiйного стану суспiльства. Їх пiдхiд до виникаючих проблем носить стереотипний i конкретно-практичний характер. Людину цього типу вiдзначають ригiднiсть, консерватизм i залежнiсть. Вона надає перевагу професiям, якi пов'язанi з розрахунками i манiпулюванням числами, символами, їх простим вiдтворенням, тобто канцелярську дiяльнiсть, наприклад машинопис, бухгалтерiю, економiку. Хоча в цього типу людей краще розвинутi математичнi здiбностi, вони володiють i непоганими навичками спiлкування, але уникають артистичної дiяльностi. Їм не властива спонтаннiсть i оригiнальнiсть мислення, рiшення залежать вiд оточуючих людей. Вони поганi органiзатори i керiвники.

ПIДПРИЄМЛИВИЙ (П). Людина цього типу обирає цiлi, цiнностi та завдання, якi дозволяють їй виявляти ентузiазм, iмпульсивнiсть, домiнантнiсть, енергiю, реалiзувати любов до пригод. Надає перевагу неясним вербальним завданням, якi пов'язанi з керiвництвом, високим статусом i владою; таким професiйним ролям, в яких можуть задовольнити свої потреби в домiнантностi й визнаннi, наприклад, завiдувача, директора, телерепортера, товарознавця, суддi, дипломата, журналiста. Уникають монотонної дiяльностi, не люблять ручну працю. Загальнi iнтелектуальнi здiбностi у цих людей посереднi, а от вербальнi дещо вище середнього рiвня. Вони посидючi, але в них погано розвинута стiйкiсть уваги i її концентрацiя, не здатнi до наукової дiяльностi.

АРТИСТИЧНИЙ (А). До цього типу вiдносяться люди, якi вiдокремлюються вiд чiтких конкретних проблем i видiв дiяльностi. Вже в молодостi у них є високий життєвий iдеал. Вони вiдрiзняються акцентуванням власного “Я”, складним поглядом на життя, незалежнiстю рiшень. Це жiночий, несоцiальний, оригiнальний тип. Надає перевагу заняттям творчого характеру - музицiюванню, живопису, лiтературнiй творчостi, фотографiї й т.п.. Для нього характернi виключнi здiбностi сприйняття та моторики. Вербальнi здiбностi переважають над математичними. У спiлкуваннi з оточуючими спирається на свої безпосереднi вiдчуття, емоцiї, iнтуїцiю та уяву. Характеризується розкрiпаченiстю, експресiєю, оригiнальнiстю. Але йому бракує старанностi, скрупульозностi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методика "Мотиви вибору професії"

Інструкція: нижче наведені твердження, що характеризують будь-яку професію. Прочитайте і оцініть, якою мірою кожне з них вплинуло на ваш вибір професії. Назвіть цю професію, спеціальність.


п / п

Твердження

Оцінка

Тип мотивації

1

Вимагає спілкування з різними людьми

 

І

2

Подобається батькам

 

-

3

Передбачає високе почуття відповідальності

 

З

4

Вимагає переїзду на нове місце проживання

 

+

5

Відповідає моїм здібностям

 

І

6

Дозволяє обмежиться наявним устаткуванням

 

-

7

Дає можливість приносити користь людям

 

З

8

Сприяє розумовому і фізичному розвитку

 

І

9

Є високооплачуваною

 

+

10

Дозволяє працювати близько від дому

 

+

11

Є престижною

 

-

12

Дає можливість зростання професійної майстерності

 

З

13

Єдино можлива в обставинах, що склалися

 

-

14

Дозволяє реалізувати здібності до керівної роботи

 

З

15

Є привабливою

 

І

16

Близька до улюбленого шкільного предмету

 

+

17

Дозволяє відразу отримувати хороший результат праці для інших

 

З

18

Обрана моїми друзями

 

-

19

Дозволяє використовувати професійні уміння поза роботою

 

+

20

Дає великі можливості проявити творчість

 

і

С = І = + = -=
Шкала оцінок:
5 - дуже сильно вплинуло, 4 - сильно, 3 - середньо, 2 - слабо, 1 - ніяк не вплинуло
Умовні позначення:
"І" - внутрішні індивідуально значущі мотиви; "з" - внутрішні соціально значущі мотиви; "+" - зовнішні позитивні мотиви; "-" - зовнішні негативні мотиви.

 

 

 

 

Оцінка комунікативних і організаторських здібностей (КОС) у процесі первинної профконсультації

Інструкція: "Вам ​​потрібно відповісти на всі запропоновані питання. Вільно висловлюйте свою думку з кожного питання і відповідайте так: якщо ваша відповідь на питання позитивний (Ви згодні), то у відповідній клітині аркуша відповідей поставте плюс, якщо ж ваша відповідь негативний (Ви не згодні) - поставте знак мінус. Слідкуйте, щоб номер питання і номер клітини, куди Ви запишіть свою відповідь, збігалися. Майте на увазі, що питання носять загальний характер і не можуть утримувати всіх необхідних подробиць. Тому уявіть собі типові ситуації і не замислюйтеся над деталями. Не слід витрачати багато часу на обдумування, відповідайте швидко. Можливо, на деякі питання Вам буде важко відповісти. Тоді спробуйте дати ту відповідь, яку Ви вважаєте кращим. При відповіді на будь-який з цих питань звертайте увагу на перші слова. Ваша відповідь повинна бути точно узгоджений з ними. Відповідаючи на питання, не прагнете зробити свідомо приємне враження. Нам важливий не конкретну відповідь, а сумарний бал по серії питань ".

Запитальник КОС

1. Чи багато у Вас друзів, з якими Ви постійно спілкуєтеся?
2. Чи часто Вам вдається схилити більшість своїх товаришів до прийняття ними Вашої думки?
3. Чи довго Вас турбує почуття образи, заподіяне Вам кимось із Ваших товаришів?
4. Чи завжди вам важко орієнтуватися в критичній ситуації?
5. Чи є у Вас прагнення до встановлення нових знайомств з різними людьми?
6. Чи подобається Вам займатися громадською роботою?
7. Чи вірно, що Вам приємніше і простіше проводити час вдома з книгами або за яким-небудь іншим заняттям, ніж з людьми?
8. Якщо виникли будь-які перешкоди у здійсненні Ваших намірів, чи легко Ви відступаєте від них?
9. Чи легко Ви встановлюєте контакти з людьми, які значно старші Вас за віком?
10. Чи любите Ви придумувати і організовувати зі своїми товаришами різні ігри та розваги?
11. Чи важко Ви включаєтеся в нову для Вас компанію?
12. Чи часто Ви відкладаєте на інші дні ті справи, які потрібно було б виконати сьогодні?
13. Чи легко Вам вдається встановлювати контакти з незнайомими людьми?
14. Чи прагнете Ви домагатися, що б Ваші товариші діяли відповідно з Вашою думкою?
15. Чи важко Ви освоюєтеся в новому колективі?
16. Чи правда, що у Вас не буває конфліктів з товаришами через невиконання ними своїх зобов'язань?
17. Чи прагнете Ви при слушній нагоді познайомитися і поговорити з новою людиною?
18. Чи часто у вирішенні важливих справ Ви приймаєте ініціативу на себе?
19. Чи дратують Вас оточуючі люди і чи хочеться Вам побути одному?
20. Чи правда, що Ви зазвичай погано орієнтуєтеся в незнайомій для Вас обстановці?
21. Чи подобається Вам постійно знаходитися серед людей?
22. Чи виникає у Вас роздратування, якщо Вам не вдається закінчити розпочату справу?
23. Чи відчуваєте Ви почуття утруднення, незручності, якщо доводиться проявити ініціативу, що б познайомитися з новою людиною?
24. Чи правда, що Ви втомлюєтеся від частого спілкування з товаришами?
25. Чи любите Ви брати участь у колективних іграх?
26. Чи часто Ви проявляєте ініціативу при вирішенні питань, які зачіпають інтереси Ваших товаришів?
27. Чи правда, що Ви відчуваєте себе невпевнено серед малознайомих Вам людей?
28. Чи правда, що Ви рідко прагнете до доказу своєї правоти?
29. Чи вважаєте Ви, що Вам не доставляє особливих зусиль внести пожвавлення в малознайому компанію?
30. Чи приймаєте Ви участь у громадській роботі школи?
31. Чи прагнете Ви обмежити коло своїх знайомих невеликою кількістю людей?
32. Чи правда, що Ви не прагнете відстоювати свою думку або рішення, якщо воно не було відразу прийняте Вашими товаришами?
33. Чи відчуваєте Ви себе невимушено, потрапивши в незнайому Вам компанію?
34. Чи охоче Ви приступаєте до організації різних заходів для своїх товаришів?
35. Чи правда, що Ви не відчуваєте себе досить упевненим і спокійним, коли доводиться говорити що-небудь великій групі людей?
36. Чи часто Ви спізнюєтеся на ділові зустрічі, побачення?
37. Чи правда, що у Вас багато друзів?
38. Чи часто опиняєтеся в центрі уваги своїх товаришів?
39. Чи часто Ви соромитесь, почуваєте незручність при спілкуванні з малознайомими людьми?
40. Чи правда, що Ви не дуже впевнено почуваєте себе в оточенні великої групи своїх товаришів?
При обробці результатів слід зіставити відповіді випробуваного з дешифратором і порахувати кількість збігів окремо за комунікативними і організаторським здібностям.

Дешифратор

Комунікативні здібності: позитивні відповіді - запитання першого стовпця; негативні відповіді - питання третього стовпця.
Організаторські схильності: позитивні відповіді - питання другого стовпця; негативні відповіді - питання четвертого стовпця.
Потім необхідно обчислити оціночні коефіцієнти комунікативних (КК) і організаторських (КО) схильностей як відношення кількості співпадаючих відповідей по комунікативних схильностям (КХ) і організаторським схильностям (ДГ) до максимально можливого числа збігів (20), за формулами
КК = КХ/20 і КО = ОХ/20
Для якісної оцінки результатів необхідно зіставити отримані коефіцієнти зі шкальними оцінками.

Шкала оцінок комунікативних та організаторських схильностей

КК

КВ

Шкальні оцінка

0,10 - 0,45

0,20 - 0,55

1

0,46 - 0,55

0,56 - 0,65

2

0,56 - 0,65

0,66 - 0,70

3

0,66 - 0,75

0,71 - 0,80

4

0,76 - 1,00

0,81 - 1,00

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Карта інтересів (модифікована методика А. Є. Голомштока)

Інструкція: "У Вас є можливість продовжити навчання або влаштуватися на цікаву роботу. Для того щоб допомогти Вам вибрати професію, пропонуємо перелік питань. Подумайте перед тим, як відповісти на кожне питання, постарайтеся дати як можна більш точну відповідь. Якщо ви не раз переконувалися, що дуже любите або вам дуже подобається те, про що ми запитуємо, то в листі відповідей в розділі під тим же номером, що і номер питання поставте два плюси; якщо просто подобається (любите) - один плюс, якщо не знаєте, сумніваєтесь - нуль, якщо не подобається (не любите) - мінус, якщо дуже не подобається - два мінуси.
Відповідайте на кожний пункт, не пропускаючи жодного. Якщо у Вас виникають питання, запитуйте відразу ж. Час на заповнення аркуша не обмежується ".

Чи любите Ви (чи подобається Вам, хотіли б ви) ...

1. Знайомитися з життям рослин і тварин?
2. Уроки географії, читання підручника з географії?
3. Читати художню або науково-популярну літературу про геологічні експедиції?
4. Уроки і підручник анатомії та фізіології людини?
5. Уроки домоводства чи домашні заняття домоведення?
6. Читати науково-популярну літературу про фізичні відкриття, про життя і діяльність видатних фізиків?
7. Читати про відкриття в хімії чи про життя видатних хіміків?
8. Читати технічні журнали ("Техніка молоді", "Юний технік" тощо)?
9. Читати статті в науково-популярних журналах про досягнення в галузі електротехніки та радіоелектроніки?
10. Знайомитися з різними металами та їх властивостями?
11. Дізнаватися про різні породи деревини та про їх практичному застосуванні?
12. Дізнаватися про досягнення в галузі будівництва?
13. Читати книги, дивитися фільми про водіїв різних видів транспорту (авто-, залізничного та ін)?
14. Читати книги, дивитися фільми про льотчиків, космонавтів?
15. Знайомитися з військовою технікою, зустрічатися з учасниками Великої Вітчизняної і громадянської воєн?
16. Читати книги про історичні події та історичних діячів?
17. Читати класиків радянської та зарубіжної літератури?
18. Читати і обговорювати газетно-журнальні статті і нариси?
19. Обговорювати поточні справи і події в класі і в школі?
20. Читати книги про життя школи (про роботу вихователя, вчителя, піонервожатого)?
21. Читати книги, дивитися фільми про роботу міліції?
22. Піклуватися про порядок у речах, про красивий вигляд приміщення в якому навчаєтесь, живете, працюєте?
23. Читати книжки типу "Цікава математика" чи "Математичне дозвілля"?
24. Вивчати економічну географію?
25. Займатися іноземною мовою?
26. Знайомитися з життям видатних художників, з історією розвитку образотворчого мистецтва?
27. Знайомитися з життям видатних майстрів сцени і кіно, зустрічатися з артистами, колекціонувати їхні фотографії?
28. Знайомитися з життям і творчістю видатних музикантів, з питаннями теорії музичного мистецтва?
29. Читати спортивні газети, журнали, книги про спорт і видатних спортсменів?
30. Вивчати ботаніку, зоологію, біологію?
31. Знайомитися з різними країнами за описом і географічним картам?
32. Читати про життя і діяльність знаменитих геологів?
33. Читати про те, як люди навчилися боротися з хворобами, про лікарів і про досягнення медицини?
34. Відвідувати з екскурсією підприємства легкої промисловості (швейне, взуттєве, текстильне тощо)?
35. Читати книжки типу "Цікава фізика", "Фізики жартують"?
36. Знаходити хімічні явища в природі, проводити досліди з хімії, стежити за ходом хімічних явищ?
37. Знайомитися з новітніми досягненнями сучасної техніки (слухати і дивитися радіо-і телепередачі, шукати статті в газетах)?
38. Відвідувати радіотехнічний гурток чи знайомитися з роботою електрика?
39. Знайомитися з різними вимірювальними інструментами (для металообробки) і працювати з ними?
40. Спостерігати за виготовленням виробів з дерева, розглядати нові зразки меблів?
41. Зустрічатися з будівельниками, спостерігати за їхньою роботою?
42. Читати популярну літературу про засоби і правила пересування?
43. Читати книги, дивитися фільми про річковиків, моряків?
44. Читати книги, дивитися фільми на військові теми, знайомитися з історією воєн, великих битв і долею видатних полководців?
45. Обговорювати поточні політичні події у нас і закордоном?
46. Читати літературно-критичні статті?
47. Слухати радіо-і теле новини, дивитися тематичні телепередачі?
48. Дізнаватися про події, що відбуваються в місті, республіці, країні?
49. Давати пояснення товаришам як виконувати навчальне завдання, якщо вони не можуть його зробити?
50. Справедливо розсудити вчинок друга, знайомого, літературного героя?
51. Забезпечувати сім'ю продуктами, організовувати харчування всіх під час походу?
52. Читати науково-популярну. Літературу про відкриття в математиці, про життя і діяльність видатних математиків?
53. Цікавитися у пресі за ходом виконання плану народного господарства?
54. Читати художню літературу іноземною мовою?
55. Бути членом редколегії, займатися художнім оформленням газет?
56. Відвідувати драматичний театр або ТЮГ?
57. Слухати оперну або симфонічну музику?
58. Відвідувати спортивні змагання, слухати і дивитися радіо-і телепередачі?
59. Відвідувати біологічний гурток?
60. Займатися в географічному гуртку, вивчати природу і життя рідного краю?
61. Складати і збирати описи, зображення геологічних об'єктів (мінералів, шарів землі тощо)?
62. Вивчати функції організму людини, причини виникнення хвороб і шляхи їх лікування?
63. Відвідувати гурток кулінарії, готувати вдома обіди?
64. Проводити досліди з фізики?
65. Готувати розчини, зважувати реактиви?
66. Розбирати, ремонтувати, збирати різні механізми (годинник, праску, велосипед, швейну машинку та ін)?
67. Користуватися точними вимірювальними приладами (вольтаметром, амперметром, осцилографом і пр.) і проводити розрахунки?
68. Майструвати різні деталі і предмети з металу?
69. Збирати різні зразки деревини чи художньо обробляти дерево (випилювати, випалювати, вирізати, полірувати і ін)?
70. Накидати будівельний ескіз чи виконувати креслення різних будівель?
71. Відвідувати гурток юних залізничників, юних автолюбителів?
72. Брати участь у секції парашутистів, у гуртку авіамоделістів чи у роботі авіа клубу?
73. Займатися в стрілецькій секції?
74. Вивчати історію виникнення різних народів і держав?
75. Писати класні і домашні твори з літератури?
76. Спостерігати за вчинками, поведінкою, життям інших людей, аналізувати явища і події життя?

77. Виконувати громадську роботу (організовувати, згуртовувати товаришів на будь-яку справу)?
78. Проводити час з маленькими дітьми (читати їм книги, що-небудь їм розповідати, допомагати їм в чому-небудь)?
79. Встановлювати дисципліну серед однолітків або молодших?
80. Спостерігати за роботою продавця, кухаря, офіціанта?
81. Займатися в математичному гуртку?
82. Вивчати питання розвитку промисловості, дізнаватися про нові досягнення в галузі планування та обліку на промисловому підприємстві?
83. Працювати з іноземними словниками, розбиратися в оборотах мови малознайомого мови?
84. Відвідувати музеї, художні виставки?
85. Виступати на сцені перед глядачами?
86. Грати на одному з музичних інструментів?
87. Грати в спортивні ігри?
88. Спостерігати за ростом і розвитком тварин і рослин?
89. Самостійно складати географічні карти, збирати різні географічні матеріали?
90. Збирати колекції мінералів, збирати експонати для географічного музею?
91. Знайомитися з роботою медсестри, лікаря, фармацевта?
92. Відвідувати гурток крою та шиття, шити собі і членам сім'ї?
93. Займатися у фізичному гуртку або відвідувати факультативні заняття з фізики?
94. Займатися у хімічному гуртку або відвідувати факультативні заняття з хімії?
95. Займатися в одному з технічних гуртків (моделювати літаки, кораблі, машини)?
96. Знайомиться з пристроєм електроприладів, електроапаратури та електричних машин, збирати, конструювати, ремонтувати радіоприлади (підсилювачі, осцилографи та ін) і радіоапаратуру (приймачі, програвачі та ін)?
97. Уроки праці в шкільних слюсарно-верстатних майстернях?
98. Брати участь у гуртку "Умілі руки" або в столярному?
99. Бувати на будівництві, спостерігати за ходом будівництва, за оздоблювальними роботами?
100.Контроліровать дотримання правил пересування пішоходами та водіями транспортних засобів?
101.Участвовать в секції веслярів, вітрильників, аквалангістів, в загоні з порятунку потопаючих?
102.Участвовать у воєнізованих іграх?
103.Посещать історичні музеї, знайомитися з пам'ятками культури на роду?
104.Заніматься в літературному гуртку, відвідувати факультативні заняття з літератури або мови?
105.Весті особистий щоденник?
106.Виступать в класі з повідомленнями про міжнародне становище, з бесідами і доповідями на різні теми?
107.Виполнять роботу вожатого?
108.Вияснять причини поведінки і вчинків людей, які вони хотіли б приховати?
109.Помогать покупцеві в магазині вибирати покупку?
110.Решать складні завдання з математики?
111.Точно вести підрахунки своїх грошових доходів і витрат?
112.Заніматься в іноземному кружку або відвідувати факультативні заняття?
113.Заніматься в художньому гуртку?
114.Участвовать в оглядах художньої самодіяльності?
115.Заніматься в хорі або в одному з музичних гуртків?
116.Заніматься в якій-небудь спортивної секції?
117.Участвовать в біологічних олімпіадах або готувати виставки рослин або тварин?
118.Участвовать в географічних експедиціях?
119.Участвовать в біологічній експедиції?
120.Наблюдать і доглядати за хворими, надавати допомогу?
121.Участвовать у виставках кулінарних або кондитерських виробів (або відвідувати їх)?
122.Участвовать у фізичних олімпіадах?
123.Решать складні завдання з хімії. Брати участь у хімічних олімпіадах?
124.Разбіраться в технічних кресленнях і схемах, креслити або складати креслення самому?
125.Разбіраться в складних Радіосхеми?
126.Посещать з екскурсією промислові підприємства, знайомитися з новими типами верстатів, спостерігати за роботою на них або за їх ремонтом?
127.Мастеріть що-небудь з дерева своїми руками?
128.Прінімать посильну участь у будівельних роботах?
129.Прінімать посильну участь в обслуговуванні та ремонті автомобіля, тролейбуса і т.п.?
130.Управлять літаками цивільної авіації?
131.Жіть за жорстко встановленим режимом, суворо виконувати розпорядок дня?
132.Заніматься в історичному гуртку (збирати матеріал, виступати з доповідями на історичні теми)?
133.Работать з літературними джерелами, довідниками, вести щоденник вражень про прочитане?
134.Участвовать у диспутах та історичних конференціях?
135.подготавлівать і проводити конференції чи дискотеки, вечори відпочинку?
136.Шефствовать над важковиховуваними, обговорювати з ким-небудь питання виховання дітей і підлітків?
137.Помогать в роботі міліції, бути членом гуртка "Юний друг міліції"?
138.Постоянно спілкуватися з різними людьми?
139.Участвовать в математичних олімпіадах?
140.Інтересоваться вартістю товарів, намагатися зрозуміти питання ціноутворення, зарплати, організації праці?
141.Беседовать з товаришем (або знайомим) іноземною мовою?
142.Участвовать у виставках образотворчого мистецтва?
143.Посещать театральний гурток?
144.Участвовать в музичних оглядах-конкурсах?
145.Прінімать особисте або командне участь у спортивних змаганнях?
146.Виращівать в саду, на городі рослини чи виховувати тварин, доглядати за ними?
147.Проізвесті топографічну зйомку місцевості?
148.Совершать тривалі й важкі походи, під час яких доводиться напружено працювати за заданою програмою?
149.Работать в поліклініці, лікарні, аптеці?
150.Работать фахівцем на підприємстві легкої або харчової промисловості (швачкою, закрійниць, кухарем, технологом і т.п.)?
151.Решать складні задачі з фізики?
152.Работать на хімічному виробництві або в хімлабораторії?
153.Участвовать у виставках технічної творчості?
154.Работать в області електроенергії або радіоелектроніки?
155.Работать біля верстата (в основному стоячи), виготовляти різні металеві деталі до виробів?
156.Виполнять за кресленнями столярні або модельні роботи?
157.Работать в будівельній бригаді?
158.Возіть пасажирів або вантажі, дотримуватися правил дорожнього руху?
159.Работать в штормову погоду на великій річці або у відкритому морі?
160.Работать військовим фахівцем?
161.Ходіть в походи по історичних місцях рідного краю?
162.Пісать розповіді, складати вірші, байки і т.д.?
163.Пісать нотатки або нариси до стінгазети або періодичну пресу?
164.Руководіть бригадою під час трудового десанту?
165.Організовивать гри або свята для дітей?
166.Работать в юридичному закладі (в суду, адвокатуру, прокуратуру)?
167.Оказивать людям різні послуги?
168.Виполнять роботу, постійно вимагає застосування математичних знань?
169.Работать в області економіки, планування або фінансування підприємства народного господарства?
170.Участвовать в олімпіадах, конкурсах, конференціях на іноземній мові?
171.Участвовать у виставках образотворчого мистецтва?
172.Іграть на сцені або зніматися в кіно?
173.Работать музикантом, музичним режисером або перепродувати музику?
174.Работать викладачем фізкультури або тренером?

Лист відповідей

Номер питання

Номер питання

Відповідь

Номер питання

Відповідь

Номер питання

Відповідь

Номер питання

Відповідь

Номер питання

Відповідь

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

1

 

30

 

59

 

88

 

117

 

146

 

2

 

31

 

60

 

89

 

118

 

147

 

3

 

32

 

61

 

90

 

119

 

148

 

4

 

33

 

62

 

91

 

120

 

149

 

5

 

34

 

63

 

92

 

121

 

150

 

6

 

35

 

64

 

93

 

122

 

151

 

7

 

36

 

65

 

94

 

123

 

152

 

8

 

37

 

66

 

95

 

124

 

153

 

9

 

38

 

67

 

96

 

125

 

154

 

10

 

39

 

68

 

97

 

126

 

155

 

11

 

40

 

69

 

98

 

127

 

156

 

12

 

41

 

70

 

99

 

128

 

157

 

13

 

42

 

71

 

100

 

129

 

158

 

14

 

43

 

72

 

101

 

130

 

159

 

15

 

44

 

73

 

102

 

131

 

160

 

16

 

45

 

74

 

103

 

132

 

161

 

17

 

46

 

75

 

104

 

133

 

162

 

18

 

47

 

76

 

105

 

134

 

163

 

19

 

48

 

77

 

106

 

135

 

164

 

20

 

49

 

78

 

107

 

136

 

165

 

21

 

50

 

79

 

108

 

137

 

166

 

22

 

51

 

80

 

109

 

138

 

167

 

23

 

52

 

81

 

110

 

139

 

168

 

24

 

53

 

82

 

111

 

140

 

169

 

25

 

54

 

83

 

112

 

141

 

170

 

26

 

55

 

84

 

113

 

142

 

171

 

27

 

56

 

85

 

114

 

143

 

172

 

28

 

57

 

86

 

115

 

144

 

173

 

29

 

58

 

87

 

116

 

145

 

174

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ким би Ви хотіли бути ___________________________________________________________
Назва виду діяльності або професії

Обробка результатів

У листі в кожній з 29 рядків підрахуйте суму плюсів і мінусів суму. Підрахуйте алгебраїчну суму цих показників.
Рівень вираженості інтересів визначте, зіставляючи значення сум з шкалою.

 

Визначення якості

Методика

Вибірка

Рівень вираженості якостей

 

 

 

Високий

Вище середнього

Середній

Нижче середнього

Низький

Інтереси

А.Є. Голомштока

Чоловіча Жіноча

> = 8

5-7

1-4

(-5) - 0

<= (-6)

 

29 рядків аркуша відповідей відповідають наступним інтересами:


 


1. Біологія
2. Географія
3. Геологія
4. Медицина
5. Легка і харчова промисловості
6. Фізика
7. Хімія
8. Техніка
9. Електрорадіотехніки
10. Металообробка
11. Деревообробка
12. Будівництво
13. Транспорт
14. Авіація, морська справа
15. Військові фахівці
 

16. Історія
17. Література
18. Журналістика
19. Громадська діяльність
20. Педагогіка
21. Право, юриспруденція
22. Сфера обслуговування
23. Математика
24. Економіка
25. Іноземна мова
26. Образотворче мистецтво
27. Сценічне мистецтво
28. Музика
29. Фізкультура і спорт

 


 

 

1

 

doc
Додано
8 лютого
Переглядів
1134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку