Заняття з елементами тренінгу " Обери професію до душі"

Про матеріал
Заняття з елементами тренінгу «Обери професію до душі» Мета: формувати в учнів позитивне ставлення та готовність до свідомого вибору професії; розвивати пізнавальні інтереси старшокласників, розвивати здібності до самоаналізу; сприяти професійному самовизначенню старшокласників; сприяти вихованню віри в себе і в свої можливості, розвитку творчої активності, наполегливості у досягненні мети; виховувати інтерес до різних професій.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу

«Обери професію до душі»

Мета: формувати в учнів позитивне ставлення та готовність до свідомого вибору професії; розвивати пізнавальні інтереси старшокласників, розвивати здібності до самоаналізу; сприяти професійному самовизначенню старшокласників;  сприяти вихованню віри в себе і в свої можливості, розвитку творчої активності, наполегливості у досягненні мети; виховувати інтерес до різних професій.

Обладнання: фліптчарт, різнокольорові маркери, аркуші паперу А4, А3, стікери, ручки

Цільова група:здобувачі освіти 9-11 класів

 

Хід заняття

 

І. Вступ

Психолог. – У  житті кожного є момент, коли необхідно прийняти для себе одне з найважливіших рішень – обрати справу до душі, тобто професію. Від того, наскільки правильно обрано життєвий шлях, залежить від кожного з вас. Саме тому ми сьогодні зібралися , щоб допомогти вам зробити правильний вибір професії, яка б приносила задоволення.

ІІ. Правила групи

Психолог пропонує обговорити прописані на плакаті правила та прийняти їх до уваги.

 

ІІІ.Вправа « Знайомство»

Психолог.  -Щоб розпочати наше заняття пропоную, познайомитися. Назвіть своє ім’я та закінчіть фразу «Коли я ( була) був маленький ( маленькою) мріяв ( мріяла) стати………(учасники по черзі презентують себе.)

-          Які ваші враження від виконання цього завдання?

IV. Вправа « Вдалий – невдалий вибір професії»

Питання для обговорення:

  1. Які наслідки вдалого для вас вибору професії?

( учні відповіді записують на фліп – чарті у ліву колонку таблиці )

  1. Які наслідки невдалого для вас вибору професії?

( учні відповіді записують на фліп – чарті у праву колонку таблиці )

Приклади відповідей

Вдалий вибір

Невдалий вибір

-          Інтерес  і зацікавленість у роботі;

-          Моральне задоволення професійною діяльністю;

-          Фізичне та психологічне здоров’я;

-          Удосконалення професійних знань,

-          Кар’єрне зростання;

-          Висока заробітна плата;

-          авторитет

-          втрачається інтерес;

-          незадоволеність професійною діяльністю;

-          перенапруження;

-          пасивна адаптація в колективі;

-          безробіття;

-          втрати коштів на здобуття нової професії;

-          стрес;

-          депресія;

-          занижена самооцінка;

-          неможливість реалізуватися як особистість на ринку праці.

 

V. Вправа « Професія на букву»

Психолог. – Нині в світі налічується більше 50 тисяч професій.  Я назву літери, а ваше завдання згадати і назвати професії на відповідну літеру. ( учні пишуть професії на літери  А, М, В)

VІ. Вправа « Най – най»

Психолог. – Кожна професія має певну незвичну характеристику. Давайте спробуємо підгадати, що їй підходить:

  • найсолодша професія;
  • найсмачніша професія;
  • найземніша професія;
  • найгрошовитіша професія;
  • найбалакучіша професія;
  • найсвятковіша професія;
  • найдивніша професія;
  • найжіночніша професія;
  • найчоловічіша професія;

VІІ.  Вправа «Руханка»

Психолог. – Підніміться з місць усі хто вміє вишивати?

                  - хто вміє малювати?

                  -хто вміє  кататися на гірських лижах?

                 - хто любить дивитися телесеріали?

                  - хто мріє грати у великий теніс?

                  - хто любить куховарити?

  VІІІ.  Діагностування визначення професійного спрямування.

 

1 

Інженер технік 

А

Інженер контролер 

Б

2 

В'язальник 

А

Санітарний лікар 

Б

3 

Кухар 

А

Наборщик 

Б

4 

Фотограф 

А

Зав. Магазином 

Б

5 

Кресляр 

А

Дизайнер 

Б

6 

Філософ 

А

Психіатр 

Б

7 

Вчений хімік 

А

Бухгалтер 

Б

8 

Редактор наукового журналу 

А

Адвокат 

Б

9 

Лінгвіст 

А

Перекладач художньої літератури 

Б

10 

Педіатр 

А

Статистик 

Б

11 

Організатор виховної роботи 

А

Голова профспілки 

Б

12 

Спортивний лікар 

А

Фейлетоніст 

Б

13 

Нотаріус 

А

Постачальник 

Б

14 

Перфоратор 

А

Карикатурист 

Б

15 

Політичний діяч 

А

Письменник 

Б

16 

Садівник 

А

Метеоролог 

Б

17 

Водій тролейбуса 

А

Медсестра 

Б

18 

Інженер-електрик 

А

Секретар друкарка 

Б

19 

Маляр 

А

Художник по металу 

Б

20 

Біолог 

А

Головний лікар 

Б

21 

Телеоператор 

А

Режисер 

Б

22 

Гідролог 

А

Ревізор 

Б

23 

Зоолог 

А

Зоотехнік 

Б

24 

Математик 

А

Архітектор 

Б

25 

Працівник ИДН 

А

Рахівник 

Б

26 

Учитель 

А

Командир дружинників 

Б

27 

Вихователь 

А

Художник по кераміці 

Б

28 

Економіст 

А

Завідувач відділом 

Б

29 

Коректор 

А

Критик 

Б

30 

Завгосп 

А

Директор 

Б

31 

Радіоінженер 

А

Спеціаліст з ядерної фізики 

Б

32 

Налагоджувальник 

А

Механік 

Б

33 

Агроном 

А

Голова колгоспу 

Б

34 

Закрійник-модельєр 

А

Декоратор 

Б

35 

Археолог 

А

Експерт 

Б

36 

Працівник музею 

А

Консультант 

Б

37 

Вчений 

А

Актор 

Б

38 

Логопед 

А

Стенографіст 

Б

39 

Лікар 

А

Дипломат 

Б

40 

Головний бухгалтер 

А

Директор 

Б

41 

Поет 

А

Психолог 

Б

42 

Архіваріус 

А

Скульптор 

Б

 

IX. Вправа « Асоціації»

Психолог. - Пропоную вам прислухатися до своїх почуттів та думок. Перед вами лежать аркуші паперу.  На зеленому напишіть свої думки на слово « МРІЯ»  і приклейте на дошці під висловом «КАРТА МРІЙ» , на рожевому – думки до слова «ПРОФЕСІЯ» і приклейте на дошці під висловом «У СВІТІ ПРОФЕСІЙ»

Висновок:  - дивлячись на дошку з вашими відповідями те що, у кожного своя мрія і професія. Тому що, всі по різному уявляють щасливе життя.

Х.Рефлексія . Байка « Усе в твоїх руках»

Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшла­ся далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його у доло­нях і подумав: «Запитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик уле­тить. Ось тоді усі зрозуміють, хто з нас розумніший.

Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший: живий чи мертвий?». І мудрець, який й насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче».

 

Психолог – Ваше майбутнє у ваших руках. Ви самі його будуєте, і яким воно буде – щасливим  чи ні – залежить від вас.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
9 лютого
Переглядів
191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку