Заняття з елементами тренінгу
«Обери професію до душі»
Мета: формувати в учнів позитивне ставлення та готовність до свідомого вибору професії; розвивати пізнавальні інтереси старшокласників, розвивати здібності до самоаналізу; сприяти професійному самовизначенню старшокласників; сприяти вихованню віри в себе і в свої можливості, розвитку творчої активності, наполегливості у досягненні мети; виховувати інтерес до різних професій.
Обладнання: фліптчарт, різнокольорові маркери, аркуші паперу А4, А3, стікери, ручки
Цільова група:здобувачі освіти 9-11 класів
Хід заняття
І. Вступ
Психолог. – У житті кожного є момент, коли необхідно прийняти для себе одне з найважливіших рішень – обрати справу до душі, тобто професію. Від того, наскільки правильно обрано життєвий шлях, залежить від кожного з вас. Саме тому ми сьогодні зібралися , щоб допомогти вам зробити правильний вибір професії, яка б приносила задоволення.
ІІ. Правила групи
Психолог пропонує обговорити прописані на плакаті правила та прийняти їх до уваги.
ІІІ.Вправа « Знайомство»
Психолог. -Щоб розпочати наше заняття пропоную, познайомитися. Назвіть своє ім’я та закінчіть фразу «Коли я ( була) був маленький ( маленькою) мріяв ( мріяла) стати………(учасники по черзі презентують себе.)
- Які ваші враження від виконання цього завдання?
IV. Вправа « Вдалий – невдалий вибір професії»
Питання для обговорення:
( учні відповіді записують на фліп – чарті у ліву колонку таблиці )
( учні відповіді записують на фліп – чарті у праву колонку таблиці )
Приклади відповідей
Вдалий вибір |
Невдалий вибір |
- Інтерес і зацікавленість у роботі; - Моральне задоволення професійною діяльністю; - Фізичне та психологічне здоров’я; - Удосконалення професійних знань, - Кар’єрне зростання; - Висока заробітна плата; - авторитет |
- втрачається інтерес; - незадоволеність професійною діяльністю; - перенапруження; - пасивна адаптація в колективі; - безробіття; - втрати коштів на здобуття нової професії; - стрес; - депресія; - занижена самооцінка; - неможливість реалізуватися як особистість на ринку праці. |
V. Вправа « Професія на букву»
Психолог. – Нині в світі налічується більше 50 тисяч професій. Я назву літери, а ваше завдання згадати і назвати професії на відповідну літеру. ( учні пишуть професії на літери А, М, В)
VІ. Вправа « Най – най»
Психолог. – Кожна професія має певну незвичну характеристику. Давайте спробуємо підгадати, що їй підходить:
VІІ. Вправа «Руханка»
Психолог. – Підніміться з місць усі хто вміє вишивати?
- хто вміє малювати?
-хто вміє кататися на гірських лижах?
- хто любить дивитися телесеріали?
- хто мріє грати у великий теніс?
- хто любить куховарити?
VІІІ. Діагностування визначення професійного спрямування.
1 |
Інженер технік |
А |
Інженер контролер |
Б |
2 |
В'язальник |
А |
Санітарний лікар |
Б |
3 |
Кухар |
А |
Наборщик |
Б |
4 |
Фотограф |
А |
Зав. Магазином |
Б |
5 |
Кресляр |
А |
Дизайнер |
Б |
6 |
Філософ |
А |
Психіатр |
Б |
7 |
Вчений хімік |
А |
Бухгалтер |
Б |
8 |
Редактор наукового журналу |
А |
Адвокат |
Б |
9 |
Лінгвіст |
А |
Перекладач художньої літератури |
Б |
10 |
Педіатр |
А |
Статистик |
Б |
11 |
Організатор виховної роботи |
А |
Голова профспілки |
Б |
12 |
Спортивний лікар |
А |
Фейлетоніст |
Б |
13 |
Нотаріус |
А |
Постачальник |
Б |
14 |
Перфоратор |
А |
Карикатурист |
Б |
15 |
Політичний діяч |
А |
Письменник |
Б |
16 |
Садівник |
А |
Метеоролог |
Б |
17 |
Водій тролейбуса |
А |
Медсестра |
Б |
18 |
Інженер-електрик |
А |
Секретар друкарка |
Б |
19 |
Маляр |
А |
Художник по металу |
Б |
20 |
Біолог |
А |
Головний лікар |
Б |
21 |
Телеоператор |
А |
Режисер |
Б |
22 |
Гідролог |
А |
Ревізор |
Б |
23 |
Зоолог |
А |
Зоотехнік |
Б |
24 |
Математик |
А |
Архітектор |
Б |
25 |
Працівник ИДН |
А |
Рахівник |
Б |
26 |
Учитель |
А |
Командир дружинників |
Б |
27 |
Вихователь |
А |
Художник по кераміці |
Б |
28 |
Економіст |
А |
Завідувач відділом |
Б |
29 |
Коректор |
А |
Критик |
Б |
30 |
Завгосп |
А |
Директор |
Б |
31 |
Радіоінженер |
А |
Спеціаліст з ядерної фізики |
Б |
32 |
Налагоджувальник |
А |
Механік |
Б |
33 |
Агроном |
А |
Голова колгоспу |
Б |
34 |
Закрійник-модельєр |
А |
Декоратор |
Б |
35 |
Археолог |
А |
Експерт |
Б |
36 |
Працівник музею |
А |
Консультант |
Б |
37 |
Вчений |
А |
Актор |
Б |
38 |
Логопед |
А |
Стенографіст |
Б |
39 |
Лікар |
А |
Дипломат |
Б |
40 |
Головний бухгалтер |
А |
Директор |
Б |
41 |
Поет |
А |
Психолог |
Б |
42 |
Архіваріус |
А |
Скульптор |
Б |
IX. Вправа « Асоціації»
Психолог. - Пропоную вам прислухатися до своїх почуттів та думок. Перед вами лежать аркуші паперу. На зеленому напишіть свої думки на слово « МРІЯ» і приклейте на дошці під висловом «КАРТА МРІЙ» , на рожевому – думки до слова «ПРОФЕСІЯ» і приклейте на дошці під висловом «У СВІТІ ПРОФЕСІЙ»
Висновок: - дивлячись на дошку з вашими відповідями те що, у кожного своя мрія і професія. Тому що, всі по різному уявляють щасливе життя.
Х.Рефлексія . Байка « Усе в твоїх руках»
Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його у долонях і подумав: «Запитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик улетить. Ось тоді усі зрозуміють, хто з нас розумніший.
Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший: живий чи мертвий?». І мудрець, який й насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче».
Психолог – Ваше майбутнє у ваших руках. Ви самі його будуєте, і яким воно буде – щасливим чи ні – залежить від вас.