Аудіювання, 3клас
Як діти врятували яблуньку
Усім весело та радісно навесні,тільки молода яблунька, що у шкільному садку росте, сумна стоїть. Що їй, бідній, робити?
Ось що з нею трапилось.
Стояла торік вона весела, в зеленому листі, а між листям ховалися червоні яблучка. Смачні були яблучка, і сама вона струнка, пишна. Діти її дуже любили.
Літав довкола неї метелик... Такий гарний, і подумати не можна було, щоби від такого гарного метелика та така велика шкода сталася.
Подобалася й метеликові красуня-яблунька і, мабуть, вирішив він, що в її густому листі затишно й спокійно буде покласти свої яєчка. Він поклав.
А з яєчок вийшла гусінь. Тут якраз настали вже морози. Наплела собі гусінь гніздечок на зиму. Багато вийшло гусениць на яблуньці, і багато наплели вони собі гнізд.
Аж ось і весна. Випустила наша яблунька бруньки, а тут повилазила погана гусінь з гнізд і почала в’їдатися в бруньки та вигризти в них ямки. Аж тут ще лазить жук-довгоносик і з’їдає молоде листячко. Сумує яблунька.
Гуляли в садку діти в саду. Підбігли до своєї улюбленої яблуньки.
- Дивіться! А що воно там таке? – кричить Галя. – Наче гніздечка маленькі. І багато їх, багато!
Підійшла вчителька, подивилась уважно.
- Е, діти, негаразд з нашою яблунькою. То гусінь наплела собі гніздечка, а сама лазить і об’їдає бруньки. Треба швидше ваш садок очистити, а то пропаде садовина.
( К. Малицька, 213 слів)
1.Де росла яблунька?
а)біля будинку б)в шкільному саду в) вздовж дороги
2.Якою була яблунька торік?
а)стрункою, пишною,веселою б)зігнутою, сумною, в) маленькою і непомітною
3.Кому сподобалась яблунька?
а)дідусеві б)дітям в)метеликові
4.Що зробив метелик у густому листі яблуньки?
а) примостився спати б)відклав яєчка в)заховався від синички
5. Хто вилупився з яєчок?
6. Якої шкоди завдала гусінь яблуньці?
7. Хто з дітей помітив,що з яблунькою щось негаразд?
8.Що вирішили зробити діти і вчителька?
Цвіркун
Ріс собі хлопчик, якось дуже любили люди, бо вмів він співати, як ніхто на світі. Вечорами, після денної роботи, коли можна було трохи відпочити, сходилися старі й малі послухати пісню. Кожен, хто хоч раз чув той спів, ніби набирав у груди сили й снаги, ніби пив живу воду з цілющого джерела. Співав хлопець про сонце, про квіти, трави, про землю. І кожна його пісня славила рідний край. Ті пісні складав хлопчина сам. А коли в нього питали, як це йому вдається, відповідав, що все те від квітів, дерев, води, птахів та звірів.
Якось прийшло в цей край лихо. Про співучого хлопчика почули злі вороги і вирішили викрасти його. Темної ночі, коли він слухав пісню місячного сяйва, щоби потім переспівали її людям, схопили вони його і понесли у свої землі. Володар тієї країни хотів мати співучого раба. Та хлопець йому не співав. Просили його — мовчав, били — мовчав.
Тільки одного разу, змучений украй, завів він тужливу пісню. Від тої пісні німіли люди, а каміння плакало. Була вона про з рідною стороною.
Злий володар наказав повернути хлопця додому,і, якщо він там співатиме, убити. Тільки ступив хлопчик на рідну землю, одразу в нього вирвалася пісня.
Котрийсь із ворогів замахнувся шаблюкою, щоб виконати наказ володаря, але хлопця враз не стало. Лише в зелену траву плигнув маленький жвавий цвіркун.
Відтоді й повелося на нашій землі цвіркуни. Їхні пісні славлять рідну землю. А хто понад усе любить Батьківщину, той чує в піснях маленького цвіркуна славу про красу нашої землі.(А. Литвин, 257 слів)
1.За що любили люди хлопчика?
а) за гарний спів б) за гру на сопілці в) за його добре серце
2. Про що співав хлопчик?
а) про далекі незвідані краї б) про сонце, квіти, землю в) про свою долю
3. Хто складав пісні для хлопчика?
а) його вчителька б) він сам в) бабуся
4. Що трапилось із хлопчиком?
а) викрали вороги б) захворів в) переїхав жити до бабусі
5. Для чого злі вороги викрали хлопчика?
6. Яку пісню заспівав хлопчик володареві?
7. Що зробив злий володар з хлопчиком?
8. В кого перетворився хлопчик?