Діагностувальна (контрольна ) робота . Дієслово. Форми дієслова. Теперішній, минулий та майбутній часи дієслова. За ГР 4.

Про матеріал
Контрольна робота складена для учнів 7 класу НУШ за ГР 4 для 1 та 2 варіантів. Мета: узагальнити та систематизувати вивчений матеріал з поданої теми. Містить тестові та письмові завдання.
Перегляд файлу

Діагностувальна (контрольна) робота

за ГР 4

Дієслово. Форми дієслова. Вид дієслова.

Теперішній, минулий та майбутній часи дієслова.

I варіант

Завдання 1—6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише одна  правильна. За кожне правильно виконане завдання — 0,5 б.

  1. Знайдіть рядок, у якому рядку всі слова – дієслова.

А Везти, везіння, веселий;

Б зеленіти, зелений, зелень;

В вітати, вітаєш, вітатиму;

Г названо, назва, названий.

  1. Дієслова у формі теперішнього часу подано в рядку…

А писати, пишеш, писатиму;

Б виспівуємо, малює, шиєш;

В іскриться, береже, сипати;

Г подивилась, розуміє, очікуватиме.

  1. Позначте рядок, у якому всі слова подані у неозначеній формі.

А ловити, кидати, їсть;

Б впасти, накивати, дивлюся;

Г кусати, пекти, бити.

  1. Укажіть рядок, у якому подано лише дієслова доконаного виду.

А перемогти, зібрати, прочитати;

Б читати, мив, писатиму;

В давати, розкидав, спостерігає;

Г насипав, відповідає, малює.

  1. Дієприслівник вжито в реченні…

А Якось непомітно настала зима.

Б Під білосніжною ковдрою заснула трава.

В Співають ідучи дівчата.

Г Вимитий до блиску посуд стояв на столі.

  1. Лише дієслова 1 – ї особи записано в рядку…

А біжимо, вишиваєте, малюю;

Б марнуєш, чекаю, хоче;

В сіємо, пише, смієшся;

Г майструю, кланяємося, креслю.

 

Завдання 7 – 8 на встановлення відповідності.

  1. Установіть відповідність між дієсловами та формами дієслів (1,5 б.)

Дієслова

1 мити, пекти                            А дієприслівник

2 світить, несе                            Б неозначена форма (інфінітив)

3 морозить, нездоровиться      В особове дієслово

4 вимитий, скопана                   Г безособова форма

  1.         шиючи, сказавши                   Д дієприкметник

8. Установіть відповідність між дієсловами та часами дієслів ( 1, 5 б.).

1 запитаю, буду писати                    А теперішній

2 роблю, несу                                      Б минулий

3  світило, допустив                           В майбутній час проста форма

                                                               Г  майбутній час

 

Завдання 9 – 10 – письмова відповідь. Виконайте завдання.

 

  1. Утворіть і запишіть всі можливі форми майбутнього часу дієслів , виділіть закінчення. (1,5б.)

Їхати, сіяти, писати.

  1.  Запишіть дієслова у дві колонки: 1. доконаного виду; 2.недоконаного виду. (1,5б.)

Підписати, вивчити, навчити, малювати, читати, склеїти, сфотографувати, вірити, тривожитися, полюбити, намагатися, піднятися.

  1.  Спишіть подані речення. Підкресліть дієслова відповідно до їх синтаксичної ролі в реченні (3б.)

Життя прожити – не поле перейти.

Навчила його мати пісні співати.

Розпрягайте, хлопці, коні та й лягайте спочивать.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II варіант

Завдання 1—6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише одна правильна. За кожне правильно виконане завдання — 0,5 б.

  1. Знайдіть рядок, у якому всі слова відповідають на питання що робити? що зробити? що роблю? що робитиме і т.д.

А малюю, заповнений, читати;

Б чекаю, читатиму, усміхнеться;

В мовчати, заспівавши, емігрувати;

Г існуватимуть, клеймо, похилений.

  1. Дієслова у формі майбутнього часу подане в рядку…

А подивилась, зеленіє, виспівуємо;

Б зварили, спустила, розуміє;

В мовчав, не ждуть, знає;

Г творитиму, буду писати, намалюю.

  1. Позначте рядок, у якому всі дієслова подані в безособовій формі…

А морозить, палає, таланить;

Б не судилося, темніє, приїхав;

В встала, міряє, видніється;

Г розказав, помито, світає.

  1. Укажіть рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду.

А пише, намалював, мовчить;

Б запам`ятав, вивчив, пошила;

В прочитали, накивав, спостерігає;

Г писати, дивився, випікати.

  1. Дієприкметник вжито в реченні…

А Марко слухав церковні дзвони.

Б Оксана, причепурена до свята, була найкращою.

В Реве та стогне Дніпр широкий…

Г Не називаю її раєм тїї хатиночки у гаю…

  1. Лише дієслова III – ї особи вжито записано в рядку …

А ловили, кладу, виріс;

Б навчила, розумію, шепоче;

В варили, вірив, голосували;

Г мию, говорив, пишеш.

 

Завдання 7 – 8 на встановлення відповідності.

 

  1. Установіть відповідність між дієсловом та його морфологічними ознаками (1,5 б.).
  1. Подивилась           А тепер. ч., 3 – ос., мн, недок. в.
  2. нездужає                 Б  тепер. ч., 3 – ос. одн., недок.в.
  3. читатиму                В  минул. ч., 3 – ос. одн., докон. в.
  4. допомагають          Г майб. ч., 1 – ос. одн, докон. в.

                                            Д  майб. ч., 2 – ос, одн, недокон. В.

  1. Установіть відповідність між дієсловами та формами дієслів (1, 5 б.).

1 пити, нести               А дієприслівник

2 ліпить, кладе            Б неозначена форма (інфінітив)

3 тепліє, нещастить              В дієприкметник

4 поцілована, скупаний        Г особова форма

5 прочитавши, шукаючи       безособова форма

 

Завдання 9 – 10 – письмова відповідь. Виконайте завдання.

 

  1. Утворіть і запишіть всі можливі форми майбутнього часу дієслів, виділіть закінчення  (1, 5 б.).

Співати, бігти, шукати.

  1.  Запишіть дієслова у дві колонки: 1. доконаного виду, 2. недоконаного виду (1, 5 б.).

Прочитати, вишити, вчити, майструвати, писати, скосити, усміхатися, полюбити, йти, розуміти, прилинути, заспівати.

  1. Спишіть подані речення. Підкресліть дієслова відповідно до їх синтаксичної ролі в реченні  (3 б.).

Читати – улюблене заняття моєї сестри.

Леся Українка любила грати на фортепіано.

Хотіла б я піснею стати…

 

docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Горошкіна О.М., Попова Л.О.)
Додано
25 листопада
Переглядів
391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку