Види слухання ( ознаки гармонії в суспільстві)

Про матеріал
Говори мало, слухай багато, а думай ще більше ( Нар.творчість) Найкращіми співрозмовниками є найкращі слухачі ( Дж. Борг) Хто говорить - той сіє,хто слухає, той жниває ( П. Буаст)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Види слухання( Підготувала вчитель української мови та літератури Одеської ЗОШ № 46 Гульченко Л. Я.)

Номер слайду 2

Пригадуємо: Що таке слухання?2. Розкажіть про себе як про слухача / слухачку. 3. Чи завжди ви уважно слухаєте?

Номер слайду 3

Правило!Ефективність спілкування значною мірою забезпечує вміння слухати. Слухати – це не просто мовчати, це вміти зосередити й утримувати увагу на предметі розмови впродовж усієї розмови, здійснювати цілеспрямоване вольове зусилля, щоб почути свого співрозмовника. Слухати – це заплатити своєю увагою, тобто обміняти свою увагу на те, що вам необхідно. Тиша – це не показник уваги.

Номер слайду 4

Прочитайте речення. Якою темою вони об’єднані? Перекажіть своїми словами найцінніші для вас думки. Зобразіть зміст будь-якого речення на малюнку1. Коли ви дивитеся комусь у вічі, це свідчить про те, що ви слухаєте. 2. Коли протягом розмови людина постійно відводить погляд, це змушує мовця почуватися ніяково (За Дж. Борґом). 3. Бог дав два вуха, а один язик, тож і користуйся ними в такій пропорційності (Нар. творчість). 4. Один із найшвидших способів змусити людей думати про вас гарно – вислухати їх (А. Шопенгауер). 5. Людині потрібно лише 2 роки, щоб навчитися говорити, і 60 літ, щоб навчитися тримати язик за зубами (Л. Фейхтвангер). 6. Не слухати – це не лише відсутність ввічливості але й ознака зневаги. Ніщо так не окупиться у спілкуванні з людьми, як милостиня уваги (О. де Бальзак). 7. Увага – це дефіцитний ресурс, за який ми всі змагаємося (К. Феррацці).

Номер слайду 5

Прочитайте текст. Яку думку, висловлену попередньо він підтверджує? Пригадайте, хто такий Сократ. Якось до Сократа в Афіни приїхав здалеку молодий чоловік, сповнений бажання опанувати мистецтво красномовства. Поговоривши з ним лише кілька хвилин, Сократ заговорив про подвійну оплату навчання. На здивоване запитання «Чому?» славетний учитель відповів: «Тому що мені доведеться навчити тебе не тільки говорити, а й мовчати та слухати».

Номер слайду 6

Чому ж такі цінне вміння «слухати» і «мовчати»? У яких сферах суспільного життя особливе значення має вміння слухати?Активне слухання передбачає вміння організувати свою поведінку для слухача. Пасивне слухання ( “ правильне мовчання”)- це видимість слухання , мінімальний зоровий контакт або уникнення його, жодних реакцій на сказане, уникання зворотного зв’язку.

Номер слайду 7

Прочитайте речення. Що вони означають? Чи є серед них синонімічні? Назвіть їх. Про яке спілкування йдеться в реченнях. Краєм вуха слухати.2. Одним вухом слухати. 3. Слухати обома вухами. 4. Лікарка зайшла, щоб послухати пульс.5. Я слухаю вухами, очима та серцем. 6. Я слухаю море. 7. Гаї шумлять – я слухаю (П. Тичина).8. Послухаю цей дощ. Підкрався і шумить. Бляшаний звук води, веселих крапель кроки (Л. Костенко).

Номер слайду 8

Рефлексія: Зробіть підсумки, використовуючи слова цікаво, корисно, пізнавально, важливо, захопливо, нудно.

Номер слайду 9

Домашнє завдання : Поясніть, кого й чому ви слухатимете не перебиваючи. Чому? 1) батьків / інших дорослих, які вітають вас із днем народження; 2) друга / подругу, який / яка розповідає про звички свого собаки; 3) батька однокласника, який розминувся із сином і звернувся до вас із запитанням; 4) брата / сестру, із яким / якою ви обговорюєте плани на вихідні.

pptx
Додано
20 квітня 2023
Переглядів
3613
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку