Діагностувальна робота. Мовна тема "Іменник" 4 клас. За підручником М. Захарійчук.
ПІ дитини _____________________________________________ Дата __________________
Діагностувальна робота № 4. Мовна тема «Іменник»
І варіант
Пригадуємо відомості про іменник з Мовкою та Суржиком.
1. Іменник – це частина мови, яка називає …
а) ознаку предмета; б) назву предмета; в) дію предмета.
2. Початковою формою іменника є…
а) форма Н.в. множини; б) форма Кл.в. однини; в) форма Н.в. однини.
3. Познач групу іменників записаних у початковій формі.
а) голуб, дахом, Миколі; б) столяр, магазин, олівець; в) олівця, правдою, на машині.
4. Познач групу загальних іменників.
а) Дніпро , Михайло, Кривий Ріг; б) Шевченко, телефон, домівка;
в) літак, людина, озеро.
5. Познач групу іменників з абстрактним значенням.
а) голуб, щастя, думки; б) доброта, книга, здоров’я; в) кохання, тиша, знання.
6. Запиши подані іменники в Д.в. і М.в., познач закінчення.
Д.в. М.в.
доріжка ________________ __________________
урок ________________ __________________
піч ________________ __________________
7. Запиши подані іменники в О.в.
форсаж _______________ Маша _________________
надія _______________ стіл _________________
радість ________________ паморозь ________________
8. Склади речення з поданими словами. Надпиши рід іменників.
Вечірньому, з’явилася, на, зірка, перша.
________________________________________________________________
9. Заповни таблицю.
Істоти |
Неістоти |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
6 |
|
|
|
|
9 |
|
10 |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. Заповни кросворд.
По горизонталі:
1. Число іменників, що означають два і більше предметів.
2. Рід, який можна визначити за допомогою слів «він», «мій», «цей».
3. Рід, який можна визначити за допомогою слів «воно», «моє», «це».
9. Число іменників, що означають один предмет.
По вертикалі:
4. Відмінок, який не потребує питань і прийменників, форма звертання.
5. Відмінок, іменники в якому відповідають на запитання «ким?», «чим?».
6. Відмінок, у якому іменники вживаються завжди з прийменниками.
7. Рід, який можна визначити за допомогою слів «вона», «моя», «ця».
8. Відмінок, іменники в якому відповідають питання «кому?», «чому?»
10. Самий перший відмінок.
11. Спиши, розкриваючи дужки. Встав пропущені букви.
Дрімає з..мовий (лісом). Холод скував д..рева і запорошив їх (сніг). Застигли білі (береза) і могутні (дуб). Повисли до (з..мля) тоненькі (гілочка) верби. Вони стали схожі на металеві (дріт). Мовчки дрімають зелені (сосна). Тільки іноді пролунає дрібне стукотіння (дятел).
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самооцінка
Цікавими для тебе виявилися завдання
№ ______________________
ПІ дитини _____________________________________________ Дата __________________
Діагностувальна робота № 4 .Мовна тема «Іменник»
ІІ варіант
Пригадуємо відомості про іменник з Мовкою та Суржиком.
1. Іменник – це частина мови, яка називає …
а) дію предмета; б) назву предмета; в) ознаку предмета.
2. Познач групу питань, на які можуть відповідати іменники.
а) кого?, якому?, чому?, що зробив?;
б) кого?, чому?, чим?, на кому?;
в) кого? що зроблять?, кому? кого?.
3. Познач групу іменників записаних у початковій формі.
а) школа , ідея, молоко; б) столяром , магазин, олівця;
в) олівці , кривда , на руці.
4. Познач групу загальних іменників.
а) Дніпро , Михайло, Кривий Ріг; б) Шевченко, телефон, домівка;
в) літак, людина, озеро.
5. Познач групу іменників з абстрактним значенням.
а) телефон , щастя, думки; б) доброта, книга, здоров’я; в) мрія , тиша, привіт.
6. Запиши подані іменники в Д.в. і М.в., познач закінчення.
Д.в. М.в.
книжка ________________ __________________
школа ________________ __________________
сіль ________________ __________________
7. Запиши подані іменники в О.в.
гараж _______________ каша _________________
край _______________ закон _________________
совість ________________ вуаль ________________
8. Склади речення з поданими словами. Надпиши рід іменників.
На , сяяв, темному, ясний, небі, місяць.
________________________________________________________________
9. Заповни таблицю.
Істоти |
Неістоти |
|
|
|
|
|
|
10. Спиши, розкриваючи дужки. Встав пропущені букви.
Білокоса чарівна з..ма примчала на білім (кінь) у сади і парки. Торкнулася чарівною (паличка) верхівок д..рев. І заіскрились на них кришталеві шати. У в..сокому холодному (небо) повільно пливуть хмари, ніби великі білі (корабель).
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
11. Створи свій «банк» іменників.
Самооцінка
Цікавими для тебе виявилися завдання
№ ______________________