У діагностувальній роботі запропоновано 6 основних завдань з програмового матеріалу української мови 4 класу.
Діагностувальна робота з теми «Прикметник», 4 клас
____________________________________________________________
(ПІБ учня\учениці)
Завдання 1
Вибери тільки ті словосполучення, у яких прикметники вжиті у переносному значенні, і підкресли їх.
Кам’яний паркан, кам’яний характер; чиста душа, чиста підлога; кришталева люстра, кришталева вода; гіркий перець, гіркий досвід; гарячий привіт, гарячий чай.
Завдання 2
Добери антонім до прикметника, поданого у словосполученнях, запиши утворене словосполучення.
Похмурий день - __________________________________ .
Теплий вітер - ____________________________________ .
Свіжий хліб - _____________________________________ .
Холодна зима - ____________________________________ .
Брудне взуття - ___________________________________ .
Завдання 3
Добери синоніми до кожного прикметника, поданого в словосполученні.
Сміливий вчинок - _____________________________________ .
Весела новина - ________________________________________ .
Смачний борщ - ________________________________________ .
Красивий малюнок - _____________________________________.
Вільна держава - _______________________________________ .
Завдання 4
Визнач рід, число та відмінок прикметників у словосполученнях .
У молодому лісі - _________________________________________________ .
Біля гірського озера - _____________________________________________ .
Під високим кленом - _____________________________________________ .
Від доброго слова - _______________________________________________.
З чистого аркуша - _______________________________________________.
За синіми морями - _______________________________________________ .
Завдання 5
Утвори і запиши ступені порівняння прикметників. Познач відповідні суфікси та префікси в утворених словах.
Мудрий - _______________________ , ________________________________ .
Добрий - _______________________ , ________________________________ .
Чесний - _______________________ , _________________________________ .
Завдання 6
Утвори прикметники від іменників за допомогою суфіксів – ськ- , – зьк-, – цьк-.
Гора - ____________________________________________________________ .
Море - ___________________________________________________________ .
Юнак - ___________________________________________________________ .
Додаткове завдання:
1. Прочитай текст.
Це було темного зимового вечора. Сонце сховалось за обрій. Зарожевів сніговий килим. Стало тихо-тихо. Замерехтіли зорі в глибокому небі. Раптом з півночі насунула чорна хмара. Пливе над снігами. Потемнів сніговий килим. Падають сніжинки на землю. Тихо лягають на поле, на ліс, на дорогу. Я прислухаюсь до тихого снігопаду і чую ніжний дзвін. Немов десь далеко-далеко бринить велика кришталева чаша, до якої доторкається срібний молоточок. Що воно дзвенить? Іду, прислухаюся..." (Василь Сухомлинський)
2. Випиши у таблицю іменники та прикметники, поставивши їх у початковій формі:
Іменники |
Прикметники |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Напиши продовження розповіді про зиму.
На мою маленьку долоньку тихо опустилася ніжна сніжинка. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Формувальна оцінка: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________
(підпис учителя)