Діагностувальна робота з теми «Складне речення. Пряма мова. Інформація»
1. Складним називають речення:
а) у якому одна граматична основа; б) у якому дві і більше граматичних основ;
в) у якому є другорядні члени; г) у якому є вставні слова. 0,5 б
2. Вкажіть складне речення:
а) Стара черемха заздро поглядала на першу вишню;
б) Сонце обливало землю рожевим світлом і ніжно цілувало своїми іскорками;
в) Садок потонув у чистому ранковому повітрі;
г) Шумить і хвилюється Київ і сонце сміється з висот. 0,5
3. Висловлювання якоїсь особи, передане дослівно, без змін, називають:
а) простим реченням; б) прямою мовою; в) словами автора; г) вставними словами. 0,5
4. «Оленко, го-о-в! А йди сюди!» — гукнув з подвір'я батько побудоване за схемою:
а) А: «П »; б) «П », — а; в) «П!» — а; г) А:«П!». 0,5
5. Перед кожною реплікою діалогу ставимо:
а) кому; б) лапки; в) двокрапку; г) тире. 0,5
6. Вкажіть речення, яке відповідає схемі “П”, – а: 0,5
а) Не на тебе ждать я буду поет відповідає; б) Тут поет запитав Хто там;
в) Лицар крикнув От спасибі. г) Учитель природознавства сказав Завтра ми будемо працювати в саду
7. Дайте визначення інформації. 1б
8. Якими органами ми сприймаємо інформацію. 1б
9. У чому переваги текстової інформації. 1б
10. У поданих реченнях розставте розділові знаки
Брехнею світ пройдеш, та назад не вернешся часто говорив мені дід
Соломія спитала Чи не час нам у дорогу 2б.
11. Запишіть речення так, щоб пряма мова стояла перед словами автора
Стала рибка проситися : «Не їж мене, лебедю, красене білокрилий.
Українська мудрість говорить : «Три біди є в людини - смерть, старість і погані діти» 2б
12. Спишить речення, розставте розділові знаки, розкрийте дужки
Сонце заход(е,и)ть гори чорніють пташ(и.е)чка тихне поле німіє.
Липа цвіте так буйно й ро(з,с)кі(ж,ш)но що все місто плаває в задимл(и,е)ному мареві. 1б
13. Побудуйте складне речення, давши відповідь на запитання «Який одяг ви любите носити взимку і чому?» 1б