Діагностувальна робота з української мови №1з теми «Текст»
Варіант 1
Вибери і познач правильну відповідь:
1. Мовлення необхідне людині, щоб…
А) спілкуватися з іншими людьми, висловлювати свої думки в усній чи писемній формі;
Б) міркувати, мріяти;
В) набиратися певного досвіду.
2. Твердження, доказ і висновок є :
А) у тексті – розповіді; Б) у тексті – описі; В) у тексті – міркуванні.
3. До якого типу належить текст?
Через пеньки і колоди чимчикує їжак. Тягне він у нору запашне листя. Стеле зимову постіль. До весняного сонечка проспить їжачок. І снитимуться йому лісові сни.
А) опис; Б) розповідь; В) міркування.
4. Прочитайте текст. Визнач у ньому: 1) зачин; 2) основну частину; 3) кінцівку. Початок кожної частини познач відвідною цифрою.
Була пізня осінь. Але день видався сонячний і теплий, як бабине літо.
Дві сестрички, що жили під самісіньким лісом, пішли до нього трохи прогулятися і назбирати різнокольорового листя і всіляких дерев’яних цікавинок для уроку.
У лісі було затишно, ще пахло грибами й ще чимось приємним.
Нарешті дівчатка забрели на галявину. Там було так гарно, що вони вирішили трохи посидіти і сплести віночки.
А час минав. Пора повертатися додому. Та дівчатка ніяк не могли вирішити, котрою дорогою йти. Бо тих доріжок, що розходились у різні боки, було кілька, і всі схожі одна на одну.
Вони згадали, чому навчали їх тато і мама.
І справді через деякий час почувся гавкіт Рекса і людські голоси. Лісові полонянки були звільнені.
5. Добери і напиши заголовок до тексту.
6. Склади і запиши план тексту.
Діагностувальна робота з української мови №1з теми «Текст»
Варіант 2
Вибери і познач правильну відповідь:
1. Культура мовлення це…
А) слова, речення, текст;
Б) правильність, точність, виразність мовленнєвого слова;
В) алфавіт, звуки, букви.
2. Мета тексту - розповіді:
А) довести щось; Б) розповісти про когось(щось); В) описати предмет.
3. До якого типу належить текст?
Заєць – великий за розміром гризун. У нього довгі ноги, великі вуха і довгий хвіст. Пухнасте хутро зайця влітку сіре, а взимку біле.
А) опис; Б) розповідь; В) міркування.
4. Прочитайте текст. Визнач у ньому: 1) зачин; 2) основну частину; 3) кінцівку. Початок кожної частини познач відвідною цифрою.
Була пізня осінь. Але день видався сонячний і теплий, як бабине літо.
Дві сестрички, що жили під самісіньким лісом, пішли до нього трохи прогулятися і назбирати різнокольорового листя і всіляких дерев’яних цікавинок для уроку.
У лісі було затишно, ще пахло грибами й ще чимось приємним.
Нарешті дівчатка забрели на галявину. Там було так гарно, що вони вирішили трохи посидіти і сплести віночки.
А час минав. Пора повертатися додому. Та дівчатка ніяк не могли вирішити, котрою дорогою йти. Бо тих доріжок, що розходились у різні боки, було кілька, і всі схожі одна на одну.
Вони згадали, чому навчали їх тато і мама.
І справді через деякий час почувся гавкіт Рекса і людські голоси. Лісові полонянки були звільнені.
5. Добери і напиши заголовок до тексту.
6. Склади і запиши план тексту.