__ Воно причаїлося на гілці біля годівнички.
__ Він сміливо кинувся на розбишаку.
__ Кошеня захотіло зловити пташеня.
__ Це помітив горобець.
__ Котик впав на землю.
Переходять, на, світло, червоне, не, діти, вулицю, світлофора.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Прочитай і визнач, скільки в тексті речень. Придумай заголовок і запиши. Спиши, ставлячи після кожного речення розділовий знак (крапку, знак питання, знак оклику)
Ішли Грицько і Володя лісом раптом вони почули шелест між кущами хлопці злякалися і зупинилися від несподіванки що це може бути боягузливий Грицько кинувся втікати та забув про товариша а Володя розсунув малинові кущі й витяг звідти маленьке пташенятко яке ж перелякане воно було хлопчик поклав його у гніздечко тепер пташа буде у безпеці Володя задоволений пішов додому
5. Вибрати правильну відповідь.
1. Що таке текст?
а) слово або кілька слів, що виражають закінчену думку;
б) зв’язані за змістом речення;
в) слово або кілька словосполучень.
2. Якими бувають тексти за метою висловлювання?
а) прості і складні;
б) текст-опис, текст-розповідь, текст-міркування;
в) довгі і короткі.
3. Що є основою речення?
а) підмет і присудок;
б) другорядні члени речення;
в) слова і словосполучення.
4. Звертання називає того,
а) до кого звертаються;
б) про кого розповідають;
в) хто говорить.
6. Списати, поставити розділові знаки. Визначити тип речення і записати в дужках.
Березо чому ти сумуєш (____)
____________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Пронумеруй речення так, щоб вийшов зв’язний текст.
__ Раптом з яру вискочив вовк.
__ Це трапилося в гірському селі.
__ Він схопив вівцю.
__ Пастух кинувся на вовка і прогнав його.
__ Молодий пастух пас вівцю.
8. Скласти речення з поданих слів, записати і підкреслити головні члени речення.
Над, туман, річкою, сріблястий, пливе.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Встановити зв’язок слів у реченні.
Соснова шишка впала з дерева.
Шишка (що зробила?) ____________________________;
шишка (яка?) ___________________________________;
впала (звідки?) _________________________________;