Дидактичні ігри на уроках математики

Про матеріал

Дана збірка містить перелік дидактичних ігор та вправ, які можна використати під час вивчення теми « Розв'язування вправ на всі дії з раціональними числами»

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дидактичні ігри на уроках математики

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Укладач: Вишнивецька Людмила Миколаївна – вчитель математики

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра та сучасні ігрові технології допомагають вчителю математики удосконалити свій урок, зробити його яскравішим, цікавішим. Дуже важливо створити умови для поглиблення та удосконалення знань, умінь і навичок учнів, саме цьому сприяють дидактичні ігри. Їх можна використовувати на будь-якому етапі уроку. Нерідко ігрова ситуація може бути найкращим початком уроку, в ігровій формі можна ефективно ознайомити учнів з новим матеріалом, гра допоможе пожвавити процес тренувальних вправ. Дана збірка містить перелік дидактичних ігор та вправ, які можна використати під час вивчення теми « Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Гра «Пароль». Умови: перед початком уроку учні по черзі називають математичний термін пов’язаний із вивченою темою. Коли всі слова названі – можна починати урок.

2.Гра «Вірю-не вірю»

Гра-тест «Вірю – не вірю»

Варіант 1

Варіант 2

  1. 100 + (-35) > 0

1. -27 + 47 < 0

  1. -130 + 200 < 200

2. 230 + (-100) < 50

  1. -3 – 5,73 < 7

3. -15 + (-15) = 0

  1. -18 + (-18) + (-3) > 0

4. -8 – 4,2 < -2

  1. |-5,17 - 3| < 12

5. |-3,9| - |14,2| > 7,25

 

3. Гра «Математичний ланцюжок»

Умова:кожна команда отримує картку з прикладом. Кожен учень з команди виконує лише один логічний крок і передає сусіду і т. д. Перемагає та команда, яка швидше поверне вчителю картку з роз´язаним прикладом.

Завдання: (-14,8∙(0,5)2+18,1):(-0,6) 

                   (-34,6 – 23,4) : (-5,8) – 10

 ;

;

-7,99 7,285 : 2,35 ;

2 - 2,03 (-6,75) : 2,25 - 6,12 : .

 

4.Гра «Чиста дошка»

Умови: на дошці записані приклади. Учні розв’язують і називають відповіді. Якщо відповідь правильна-приклад стираємо з дошки і так до тих пір, поки дошка не залишиться чистою.

Завдання:

 -3+=                         -1=   

  -0,4-0,03=                   ·(-)=

 -2,3·(-0,2)=                 0,8-1,5=     

 -0,7 ·5=                       -3,6:9=

 1:(-)=                   -3,7+4,23=

 -7,2:(-0,1)=

 

5.Гра «Чарівна торбинка»

Умови: команди по черзі дістають з торбинки папірці із завданнями.

6.Гра «Вікторина»

Умови: команди по черзі відповідають на питання. За правильну відповідь отримують жетон.

  1. Якими є числа 0; -2; 1; -3,5?
  2. Відстань від початку відліку до точки, яка зображає дане число називається ... .
  3. Модуль завжди число...
  4. Як додати два від’ємних числа?
  5. Як знайти суму додатного і від’ємного чисел?
  6. Чому дорівнює сума двох протилежних чисел?
  7. Як від одного раціонального числа відняти інше?
  8. Чи завжди можливе віднімання раціональних чисел?
  9. Сформулюйте правило множення двох раціональних чисел.
  10.  Як множити два числа з різними знаками?
  11.  Сформулюйте правило ділення раціональних чисел.
  12.  Що таке коефіцієнт?
  13.  Сформулюйте правила розкриття дужок.
  14.  Чи можна ділити на нуль?

7.Гра «Виправ помилку»

Умова: вчитель демонструє картки з розв’язаними прикладами в яких є помилки. Завдання учнів знайти та виправити помилки.

 

Завдання №1

-20+(-15)=35   -887-113=1000

 -0,6+(+0,4)=-0,2 237-240=-3

-6,3+(-4,7)=-11  -450+(-120)=570

128+(-128,3)=-0.3 400-455=-55

-7+11= -4 -23,7+(0,3)=-24

7+(-11)= 4                               -1,4-2,5=3,9

Завдання №2

-777*10=-7770  -72/(-18)=-4

-15*(-3)=-45 39/(-13)=-3

-55*0=-55 56/(-28)=2

-0,2*(-6)=-1,2 -84/(-42)=-2

8.Гра «Так чи ні».

Хоча слова так” і „ні” дуже короткі. Але вони вимагають серйозних роздумів.

                                  Піфагор

Умова: вчитель задає учням питання. В разі правильного твердження учні говорять –«так». Якщо не згодні -«ні».

Завдання№1:

1) Числа 0,-2,1,-3,5 – не є раціональними (ні).

2) Модулем числа називається відстань від початку відліку до точки, яке зображує дане число (так).

3) Модуль завжди додатне число(так).

4) Щоб додати два від’ємних числа, треба від  більшого модуля  відняти менший і поставити знак більшого модуля (ні).

5) Щоб відняти будь-яке число, достатньо до зменшуваного додати число протилежне до від’ємника (так).

6) Добутком двох чисел з різними знаками є число додатне(ні).

7) Добутком двох чисел з різними знаками є число додатне(так)

8) Частка двох чисел з однаковими   знаками є число від’ємне (ні).

9) Частка двох чисел з різними знаками є число від’ємне (так).

10) Щоб знайти дріб від числа, треба число помножити на дріб (так).

Завдання №2

 

1. -2 від'ємне число

2. 0 - натуральне число

3. -(-5) = 5

4. 2,5 - ціле

5. |-7| = 7

6. -7>0

7. -7+4 = 3

8. 10 - 16 = - 6

9. (-2)2 = - 4

10. (-40) : (-5) = 8

 

9. Цікаві завдання: «Чарівна квітка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. Гра «Продовж речення»

Умова: вчитель починає формулювати правило, а учні продовжують.

Завдання:

 

1. Сумою двох від'ємних чисел є...

2. Щоб додати додатне і від'ємне число...

3. Сума двох протилежних чисел...

4.Щоб від зменшуваного відняти від'ємник...

5. Щоб перемножити додатне і від'ємне число...

6. Щоб перемножити два від'ємні числа...

7. Добуток двох раціональних чисел дорівнює нулю...

8. Частка чисел 3,6 : (-3) є число...

9. Число -3,8 знаходиться між такими цілими числами...

10. Модулем числа -20 є число...

 

 

 

 

doc
Додано
10 березня 2018
Переглядів
6074
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку