Урок математики у 4 класі "Круглі числа"

Про матеріал
Конспект уроку з математики у 4 класі "Круглі числа" за підручником М.В.Богдановича
Перегляд файлу

Тема. Круглі числа. Периметр прямокутної ділянки.

Мета. Закріплювати знання учнів про круглі числа, співвідношення одиниць вимірювання довжин, вміння знаходити периметр прямокутника. Закріплювати вміння знаходити значення виразів на додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, фантазію. Виховувати культуру спілкування, взаємодопомогу, любов до математики, інтерес до астрономії.

Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок.

Обладнання: таблиця «Планети Сонячної системи», картки з довідковою інформацією про планети, схеми для усного рахунку, картки для самостійної роботи, лінійки, олівці.

Хід уроку

І. Підготовчий етап

  1. Привітання.

Дзвоник пролунав веселий,

Дружно всіх він кличе в клас.

Що ж цікаве на уроці

Пропоную я для вас?

 2. Ребуси.

Учитель. Дружба з такою точною і необхідною наукою, як математика, допоможе здійснити нам космічний політ на деякі з планет Сонячної системи. Вашими вірними друзями сьогодні будуть...

(діти відгадують ребуси і читають на зворотному боці).

  ві3ла — уважність

  ві3на— кмітливість

  р1а — взаємодопомога

  7'я — винахідливість.

— Вашим бортовим путівником буде книжка, а зошит — журналом, у ньому космонавти записують свої спостереження й результати досліджень, які стосуватимуться круглих чисел і периметра прямокутника.

 3. А девізом уроку стануть слова:

    Щоб у космос літати,

    Щоб до зірок дістати,

    Треба гарно нам всім

    Математику знати.

4. Гра «Очікування».

ІІ. Каліграфічна хвилинка

  •                  Я бачу, що екіпажі до злету готові. Відкривайте класні бортові журнали. Записуємо число, коли стартуємо.
  • Щоб потрапити на першу планету, потрібно провести каліграфічну хвилинку.

 Пригадайте цифри, які були в ребусах на початку старту. (3, 1, 7).

  1.                    Запишіть трицифрові числа, використовуючи всі цифри.
  2.                    Скільки всього чисел вийшло? (6: 137, 173, 317, 371, 713, 731)
  3.                    Назвіть найменше число, найбільше.

ІІІ. Довідкове бюро.

 - І так, ви виконали перше завдання. Ми потрапляємо на планету, орбіта якої знаходиться між орбітами Меркурія і Землі. Це планета під номером 2…

(відповіді дітей)

  • Завітаємо до довідкового бюро.

(Ребус нераВе).

 Венера повільніша за Меркурій, тому що тільки двічі на рік обертається навколо Сонця. Зовні Венера дуже гарна, адже загорнута у пухнасті густі хмари, як у вату. Та крізь них не може пробитись жоден сонячний промінчик. І тому на Венері вічна ніч. Каміння тут дуже гладеньке, бо всюди господарюють урагани, які піднімають з поверхні пісок і кидають його на розпечені скелі.

IV. Усний рахунок

 - Відпочивши на Венері, ми продовжуємо нашу подорож. Пропоную вам потренувати мозок і провести усний рахунок.

 Робота з таблицями «Усний рахунок. Круглі числа»

 - Як називаються числа, операції над якими ми зараз виконали? (Круглі). А чому їх так названо? (Бо вони закінчуються нулями)

 Робота з підручником. Впр №364, 365. Усно..

  • Відкриваємо путівники. Вправа №364, 365.

 

ІІІ. Довідкове бюро.

- Молодці! Ми з вами вже на чудовій планеті. До речі, ми  - перші земляни, які долетіли до цієї планети—ранУ.

 Уран дуже схожий на Юпітер. Він майже у 4 рази більший за Землю. Температура на планеті -220-230 °С. В Урана є 5 супутників. Уран рухається навколо Сонця «лежачи на боці» та ще й обертається, як і Венера, у зворотному напрямку.

 

ІV. Математичний диктант

- Наш політ триває. Давайте виконаємо завдання наступної планети – напишемо математичний диктант з використанням круглих чисел.

  • Різницю чисел 60 і 40 збільшити у 10 разів. ((60 – 40) *10=20*10=200)
  • Суму чисел 20 і 30 зменшити у 5 разів. ((20+30):5=50:5=10)
  • До добутка чисел 5 і 10 додати добуток чисел 10 і 3. (5*10+10*3=50+30=80)
  • Від частки чисел 100 і 20 відняти частку чисел 100 і 25. (100:20 – 100:25=5 – 4=1)

Взаємоперевірка.

V. Довідкове бюро.

- Довідкове бюро повідомляє, що ми висадились на п’яту планету…. — терЮпі.

 А от і ні! На Юпітері висадитися взагалі неможливо. Ця планета утворена суцільними хмарами, всередині яких — ядро. Отож не така вже й велика ця планета, як здається. А ще Юпітер дуже швидко обертається навколо своєї осі (кожні 10 годин). Напевно, так планета гріється, адже на Юпітері дуже холодно. Мов почесна варта, довкола Юпітера обертається 16 супутників.

VІ. Повторення вивченого матеріалу

  1. Робота з підручником.

 - Наша подорож триває. Під час космічної подорожі ви будете розв'язувати приклади. Відкриваємо путівники. У вправі № 367 1-й варіант розв’яже перший приклад, а 2-й – відповідно – другий.

 2. Взаємоперевірка.

VІІ. Довідкове бюро.

- Ми долетіли до шостої планети — турнСа.

  •  Сатурн, як і Юпітер, швидко обертається навколо своєї осі, загорнувшись у хмари. Ця планета ще й ремінцем підперезана: це безліч дрібних уламків, які обертаються довкола. Товщина цього рухомого «поясу» — 20км. Завдяки йому Сатурн чи не найкраща планета у Сонячній системі.

VІІІ. фізкультхвилинка

  • Політ триває. Нас супроводжує якийсь літаючий об'єкт. Він пропонує нам зробити зупинку на Місяці.

Ми на Місяць прилетіли,

На зручній площадці сіли,

У скафандри одяглись

І гуляти подались.

Як незвично нам ходити,

Так і хочеться злетіти,

Тут, на Місяці, в шість раз

Легші стали ми ураз.

 

ІХ. Робота над задачею

  1. Актуалізація опорних знань
  •                  Щоб долетіти до наступної планети, ми маємо розв’язати задачу на знаходження периметра прямокутника. Але спочатку пригадаємо:
  •                  Яку фігуру називаємо прямокутником? (Фігура, у якої кути всі прямі)
  •                  Як знайти периметр прямокутника? (Скласти довжини усіх сторін)
  •                  Якою буквою позначається периметр? (Р)
  •                  Що потрібно знати, щоб знайти периметр? (Ширину і довжину)

 

2. Робота над задачею № 368.

  •                  Відкриваємо путівники. Подивіться на малюнок до задачі і скажіть, довжину і ширину якої ділянки ми знаємо? (Огірків)
  •                  Якої форми ця ділянка? (Квадратної)
  •                  Хто знає, як знайти периметр квадрата? (Довжину однієї сторони помножити на4)
  •                  Знайдемо периметр ділянки з огірками. (Р=6*4=24 см)
  •                  Який ще периметр можна знайти? (Помідорів: Р=(6+2)*2=8*2=16 см)
  •                  Що нам ще невідомо? (Картоплі: Р=(14+8)*2=22*2=44 см)

 

Х. Довідкове бюро.

  • Ось ми і на наступній планеті, на планеті, яка розташована найближче до Сонця. Це планета… (курМерій)
  • Меркурій — найшвидша з-поміж планет, адже за рік вона «оббігає» довкола Сонця аж 4 рази! Дні тут страшенно жаркі і довгі (температура + 400 °С аж три місяці). Ночі ж незрівнянно холодні. Отож на Меркурії немає нічого живого. Одне лиш мовчазне та мертве каміння.

ХІ. Задачі-жарти

- Летимо далі! Пропоную вам відпочити і розв’язати задачі-жарти.

  1. Коли космонавт стоїть на одній нозі, він важить 83 кг. Скільки кілограмів буде важити космонавт, якщо він стане на дві ноти? (83 кг)
  2. Одне яйце може зваритись за 4 хвилини. Яка найменша кількість хвилин потрібна, щоб зварити 3 таких яйця? (4 хв)
  3. Пара коней пробігла 20км. Скільки кілометрів пробіг кожний кінь? (20км)
  4. Інопланетянин з'їв 2 цукерки, а  його сестра у 2 рази більше. Скільки цукерок з'їла їхня бабуся? {Бабуся не їла цукерок.)
  5. На Марсі росло 67 груш. А на Сатурні на 23 груші менше. Скільки груш росло на Сатурні? (Груші ростуть лише на Землі.)

ХІІ. Довідкове бюро.

- От ми і долетіли до планети — арсМ.

 Марс відрізняється від інших планет червонуватим кольором. Хмар на Марсі немає, хоча є сніг. Він з'являється зимою на полюсах, і тоді Марс видається одягнутим у білу шапочку. Влітку сніг тане. У різних напрямках планету перетинають напрочуд рівні канали. Через це Марс нагадує м'ячик, загорнутий у гамак. На Марсі часто бувають пилові бурі. Марс — піщана пустеля, всипана камінням.

Є і гори, вкриті снігом, ніби полярна шапка Марса. Є два супутники — Фобос та Демос, що в перекладі означають «страх» і «жах».

ХІІІ. Домашнє завдання

  •                  Ми потрапляємо у зону метеоритного дощу. Одна із зірок посилає нам свої імпульси. Час повертатися додому. Але спочатку потрібно розібратися, що ж потрібно виконувати вдома (№370, 371)

ХІV. Підсумок уроку

  • Вам сподобалася наша подорож?
  • Чим вона вам сподобалася?
  • Ми з вами відвідали не всі планети, це ми зробимо під час наступної подорожі.

ХV. Оцінки.

ХVІ. Рефлексія.

doc
Додано
6 жовтня 2020
Переглядів
1631
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку