Урок – гра «Математичний супермаркет»
Тема. Знаходження різниці у випадку, коли зменшуване має декілька нулів. Розв’язування задач
Мета: ознайомити учнів з відніманням багатоцифрових чисел у випадку, коли зменшуване містить кілька нулів; закріплювати вміння застосовувати переставну властивість додавання, виконувати перевірку дій додавання і віднімання; розвивати логічне мислення та уважність; Формувати підприємницьку, здоров'язберігаючу, соціальну, освітню компетентність. Виховувати бережливе ставлення до праці людини.
Обладнання: таблиці для усної лічби, картки для індивідуальної роботи.
Зміст уроку
І. Організація класу
Сіли рівно, підтягнулись
Один одному всміхнулись.
Сьогодні в нас урок незвичний
А супер маркет математичний.
Свої знання ти продавай,
Речі корисні для здоровя ти придбай
Кожен з вас хоч раз в житті відвідував великий магазин - супермаркет.
Супермаркет (анг. supermarket, «надринок») великий магазин з продажу повного асортименту продуктів харчування і напоїв, а також побутових товарів
У вас на партах є кошики для придбаних товарів. Ви зможете складати туди все, що придбаєте у нашому супермаркеті. Я буду продавцем, а ви покупцями. Для того, щоб придбати певний товар вам потрібно виконати завдання. Товар продається лише у випадку повністю правильно виконаного завдання. Грошовою одиницею нашого уроку будуть ваші знання з математики. За кожну правильну відповідь ви отримаєте певний товар, який корисний для вашого здоров'я.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
-Як ви гадаєте чи потрібні вам знання математики, щоб бути добрим покупцем?
Вправа «Мікрофон»
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Для того, щоб придбати все що потрібно, вам необхідно повторити вивчене на попередніх уроках: додавання і віднімання багатоцифрових чисел та задач на знаходження трьох доданків.
ІV. Контроль, корекція і закріплення знань.
– Після кожного правильно виконаного завдання ви отримаєте товар у супер-маркеті і кладете його у свій кошик. Ми підходимо до першої вітрини, на якій знаходяться лимони.
Інформація про товар
Лимони використовують для лікування ангіни, грипу, ракових утворень, виведення каміння із печінки .
1. Перевірка домашнього завдання
2.Каліграфічна хвилинка.
Виписати із прикладів № 329 результат 1 завдання. (210 655). Розкласти на розрядні доданки. За правильне виконання отримують лимон.
3. Усні обчислення
Гра «Влучний стрілець»
— З’єднайте стрілками приклади з однаковими відповідями.
825 · 75 600 : 150
55 · 2 44 + 28 · 2
100 : 25 2875 + 6368
70 + 15 · 2 550 : 5 · 6
6368 + 2875 1000 – 890
990 : 3 · 2 75 · 825
Ми підходимо до другої вітрини, на якій знаходяться мандарини.
Інформація про товар
Мандарини допомагають вилікувати бронхіти, кашель, нудоту та хвороби шлунку.
За правильне виконання отримують мандарин.
4. Математичний диктант. Гра «Так чи ні?»
Учні записують «так» чи «ні».
Відповіді: ні; так; ні; так; так; ні; ні; ні; так.
Інформація про товар
Цибуля поліпшує травлення, збуджує апетит, лікує розлад шлунка, має сечогінну дію, а також заспокоює нервову систему.
5. Гра «Знайди відповідь»
У кожній таблиці знайти відповідь прикладу й обвести її.
1450 + 210 1560 1660 2660 2350+150 2450 2500 2400
900 – 390 490 410 510 930 – 27 903 923 913
780 – 48 732 742 748 700 – 260 340 540 440
Часник використовують для лікування коліту, атеросклерозу, грипу.
За правильне виконання отримують часник.
6. Робота над виразами з буквеними даними
Завдання 331
1) а + b, якщо а = 163 250, b = 8075, то 163 250 + 8075 = 171 325. (І варіант)
2) а – b, якщо а = 163 250, b = 8075, то 163 250 – 8075 = 155 175. (ІІ варіант)
Інформація про товар
Гранат використовують для лікування хвороб крові та розладів шлунку, опіків.
За правильне виконання отримують гранат.
Усно.
3) а : 10, якщо а = 163 250, то 163 250 : 10 = 16 325;
4) b · 10, якщо b = 8075; то 8075 · 10 = 80 750
5) а + 7000, якщо а = 163 250 + 7000 = 170 250
V. Актуалізація опорних знань
— Обчисліть.
1 дес. – 1 од. 10 – 1 50 – 1
1 сот. – 1 дес. 100 – 1 500 – 1
1 тис. – 1 од. 1000 – 1 5000 – 1
1 сот. тис. – 1 од. 100 000 – 1 50 000 – 1
VI. Вивчення нового матеріалу
1. Пояснення вчителя на основі прикладу
— Віднімання починаємо з одиниць. Від нуля не можна відняти 2, десятків немає, тому беремо 1 сотню і замінюємо її 10 десятками. Візьмемо 1 десяток, у розряді десятків залишиться 9 десятків. Один десяток замінимо десятьма одиницями. Число 500 розглядаємо як 4 сотні 9 десятків і 10 одиниць.
Виконуємо віднімання: від 10 відняти 2, буде 8. Пишемо 8 на місці одиниць. Від 9 десятків відняти 3 десятки, буде 6 десятків. Пишемо цю цифру в розряді десятків різниці. Від 4 сотень нема чого віднімати, тому це число записуємо на місці сотень різниці.
Отримали відповідь: 4 сотні 6 десятків і 8 одиниць, або 468.
2. Первинне закріплення
Завдання 332
Учні докладно пояснюють розв’язання. Виправляю й уточнюю їх коментарі.
Завдання 333 (самостійно з подальшою взаємоперевіркою)
Інформація про товар
В медицині морква застосовується при гіпо- та авітамінозах. Для виготовлення відомих ліків
За правильне виконання отримують моркву.
3. Фізкультхвилинка
VІІ. Розвиток математичних умінь учнів
4. Робота над задачами.
Із поданих блоків складіть блок – схему алгоритму розв’язання задачі.
Пронумеруй порядок дій.
Інформація про товар
Молочні продукти багаті на кальцій, що важливо для росту скелета.
Завдання 334
— Ознайомтеся з умовою задачі. Запишіть коротку умову. Порівняйте текст і короткий запис задачі. Складіть план розв’язання задачі.
Учні з високим і достатнім рівнем знань можуть розв’язувати задачу самостійно. (Доцільно звернути їх увагу на те, що відповідь можна отримати різними способами.)
1) 4603 – 2978 = 1625 (авт.) — III місяць;
2) 4603 – 3093 = 1510 (авт.) — II місяць;
3) 3093 – 1625 = 1468 (авт.) — I місяць.
або: 2978 – 1510 = 1468 (авт.) — I місяць.
Відповідь: за перший місяць завод випустив 1468 автомобілів, за другий 1510 автомобілів, за третій — 1625 автомобілів.
— Перевірте розв’язання задачі.
1468 + 1510 + 1625 = 4603 (авт.)
Інформація про товар
Помідори використовують для лікування недокрів'я, зниження артеріального тиску та хвороб печінки. За правильне виконання отримують томат.
5. Завдання для допитливих. «Банк математичних цікавинок»
Завдання 335
(250 – 10) : 3+ 10 = 90 (м)
Відповідь: 90 м.
Інформація про товар
Мед використовують для зміцнення імунітету та хвороб серцево-судинної системи. Добре вживати з молоком.
За правильне виконання отримують мед і молоко.
VІІI. Підсумки уроку
— Чого вчилися на уроці?
— Хто з вас був найактивнішим?
— Яке завдання сподобалося?
Інформація про товар
Солодощі, хоч і приємні на смак, містять забагато жиру і цукру. Тому, якщо хочеш бути здоровим, не зловживай ними.
Хто ж сьогодні добре працював, може пригоститися цукеркою.
- Увага ! Наш супермаркет зачиняється. Ви отримали чарівний кошик для вашого здоров´я. Чи сподобалась вам прогулянка у супермаркет? Виберіть смайлик, який відповідає вашому емоційному стану.(вибір смайлика)
Ми підходимо разом із вами до каси! Порахуйте кількість об'єктів у своєму кошику. Це число і буде вашою сьогоднішньою оцінкою.
IХ. Домашнє завдання
№336, 337.