Дидактичні ігри на уроках зарубіжної літератури

Про матеріал
Дидактичні літературні ігри та ігрові вправи використовуються на різних етапах уроку зарубіжної літератури. Вони ставлять за мету не тільки перевірити, але й стимулювати подальший загальний, культурний, комунікативний розвиток, розширити ерудицію, поглибити знання. Для участі в таких іграх дитина має володіти достатнім рівнем необхідних знань, оскільки в процесі ігрової діяльності необхідно дати точні відповіді на поставлені питання. Основними структурними компонентами дидактичної гри є ігровий задум, правила, ігрові дії, пізнавальний зміст або дидактичне завдання, обладнання.
Перегляд файлу

Дидактична гра «Загублений сувій»

Правила гри. Учитель повідомляє, що в одному з музеїв знайдений стародавній сувій, який розповідає про якийсь відомий літературний твір або письменника. Сувій пошкоджений часом, окремі слова в реченнях зникли і їх потрібно відновити.

Тема. Вільям Шекспір. «Гамлет»

Текст «Загублений сувій»

«Гамлет» – одна з найтрагічніших п’єс  Шекспіра. Твір переносить нас у … (Ельсінор), резиденцію  … (данських королів). Принц Гамлет, що прибув з … (Віттенберзького університету), дізнається про … (загадкову смерть батька). За словами Привида, це – … (вбивство) і злочинець … (сидить на троні). Привид просить Гамлета … (помститися за кривавий злочин). Віднині помста стає (обов’язком принца). Він знає, що його загибель неминуча, та все одно вступає у двобій із … (підступністю і злом).

В образі Гамлета Шекспір розповів про людину, в якій поєднується … (благородство, честь, почуття обов’язку). Це ренесансна постать, яка відчула цінність … (людського життя )

Дидактична гра  «Снігова куля»

Правила гри. Алгоритм цього прийому стисло можна описати так: слово – речення – питання – відповідь.

Учитель показує на учня і говорить: «Слово!» Той промовляє слово, яке стосується теми уроку. Наприклад. Прометей. Показує на іншого учня і говорить: «Речення!». Другий учень складає речення з цим словом. Наприклад: Прометей дав людям вогонь.  Третій учень придумує питання до цього речення. Наприклад: у чому Прометей приніс вогонь людям? Четвертий учень відповідає на нього: Прометей приніс іскорку вогню в очеретині.

 

 

Дидактична гра «Заплутаний лист»

Правила гри. Вчитель говорить, що вчора він отримав не­звичайного літературного листа, в якому чимало фактичних помилок. Учні по­винні виправити їх.

Розділ «Міф і література»

  На небі правив Зевс. Високо-високо, на захмареній вершині Світової Гори Олімп, стояв його трон. Непокірних він карав блискавками й громом, тому його звали ще Блискавицею. Дружиною Зевса була Афіна, покровителька шлюбу та сім’ї.

На морях правив Зевсів брат Аїд. На водних просторах все відбувалося з його волі. Давні греки, живучи біля моря, дуже шанували Аїда.

Глибоко під землею панував Зевсів брат Гермес. У його підземне царство потрапляли тіні померлих. Вхід у підземне царство охороняв страшний немейський лев. Жила на Олімпі й богиня мудрості та переможної справедливої війни – Гера.

Улюбленцем олімпійців був Посейдон – бог торгівлі й покровитель купців. Він був ще й посланцем богів, передавав їхні накази в найвіддаленіші кінці землі.

Дидактична гра «Так чи ні»

Правила гри. Учитель задає запитання. Учні мають дати або стверджувальну відповідь «так» або заперечну «ні», за необхідності пояснити.

Тема: Ідея радості життя й відкриття світу

 у творі Елеанор Портрер «Полліанна»

  1. Батько Полліанни був лікарем?
  2. Сім’я була бідною?
  3. Дівчинку взяла на виховання сестра матері?
  4. Дівчинка мріяла про велику кімнату з картинками і килимами?
  5. Полліанна була веселою і радісною? (+)
  6. Тітку Полліанни звали Ненсі?
  7. Тітка Поллі дала прочитати книжку Полліанні про Рібінзона Крузо?
  8. Улюблена гра Полліанни – це хованки?
  9. Тітка турбувалася про дівчинку з обов’язку?
  10. Незнайомець, з яким познайомилася Полліанна на вулиці, був завжди веселим?
  11. Полліанна дуже любила свої веснянки?
  12. Волосся у дівчинки було чорне?

Дидактична гра «Бюро знахідок»

Ігрова ситуація.  Учитель повідомляє учням, що в «бюро знахідок» потрапили речі, які загубили літературні герої. Учням потрібно знайти власників цих речей та довести, що саме вони є власниками загублених речей.

Речі: величезна безформна шапка з козячого хутра; намисто з пташиних черепів; черес із мідяною пряжкою; мішок із зерном для птиці; решето з агрусом; шістдесят сім сірників; нова шинель; різдвяна гуска; колекція  порожніх і повних пляшок; ліхтар;; набиті торбинки з лосевої шкіри; сандалі з крильцями; терези.

Дидактична гра «Рекламна кампанія»

Хід гри: Після вивчення теми учням пропонується взяти участь у конкурсі на створення рекламного плаката з теми. Доцільно клас об’єднати у декілька груп, забезпечити учнів необхідними матеріалами та дати певний час на виготовлення рекламного ролика. Реклама може бути представлена у вигляді вірша, кліпу, плаката і тощо

 

Гра «Що? Де? Коли?»

Завдання. Із класу обираємо трьох-чотирьох чоловік, а решта задають їм запитання за текстом твору, які почина­ються питальними займенниками «що?», «де?», «коли?».

Час на пошуки та роздуми до 2 хвилин.

 

 

Літературне лото

Умови гри. Учні отримують планшети із зображеннями письменників  та картинки із зображеннями їхніх героїв. Вони мають правильно розкласти картинки на планшетах.


        Дидактичні літературні ігри та ігрові вправи використовуються на різних етапах уроку зарубіжної літератури.  Вони  ставлять за мету не тільки перевірити, але й стимулювати подальший загальний, культурний, комунікативний розвиток, розширити ерудицію, поглибити знання. Для участі в таких іграх дитина має володіти достатнім рівнем необхідних знань, оскільки в процесі ігрової діяльності необхідно дати точні відповіді на поставлені питання.

Основними структурними компонентами дидактичної гри є ігровий задум, правила, ігрові дії, пізнавальний зміст або дидактичне завдання, обладнання.

doc
Додано
25 листопада 2019
Переглядів
4267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку