6 клас.
Дидактичні матеріали з теми: «Давній Китай».
Підручник: Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс). 6 клас, О.В. Гісем, О.О. Гісем. – Харків : Вид-во «Ранок» , 2019.
1. Знайти зайве:
– Локшина, папір, сейсмограф, шахи, арбалет. (Шахи - вони були винайдені не у Китаї)
– Даосизм, зороастризм, конфуціанство, буддизм. (Зороастризм – ця релігія не була поширена у Давньому Китаї)
2. Скласти логічні пари:
Тема: «Природно-географічні умови Давнього Китаю».
Хуанхе |
|
Династія Хань |
Тутовий шовкопряд |
|
Імперія Цінь |
Лю Бан |
|
«Річка, що блукає» |
Ши Хуан-ді |
|
Шовк |
Ван |
|
Цар |
Тема: «Суспільне та культурне життя давніх китайців».
Лао-цзи |
|
Конфуцій |
Благородна людина |
|
Даосизм |
«Книга пісень» |
|
Пересічна людина |
Повітряний змій |
|
«Ши-Цзін» |
Конфуціанство |
|
«Літаючий дракон» |
Піднебесна |
|
Серединне царство |
3. Заповнити пропуски.
Тема: «Суспільне та культурне життя давніх китайців».
Династія Цінь.
Правитель царства Цінь на ім’я ___________ поступово завоював сусідні держави. Останню з них він приєднав до своїх володінь у ___________. Він створив першу китайську імперію ________ і взяв титул першого імператора держави Цінь –___________. Для того, щоб його держава не розпалася він здійснив ряд перетворень. Територію держави було поділено на ___________. Було збудовано канал, який з’єднував дві найбільші річки півдня – __________ та _________. У _____ р. до н.е. місце династії Цінь посіла династія _________, яка правила Китаєм протягом наступних ________ років.
Відповіді: Ін Чжен, 221 р. до н.е., Цінь, Ши Хуан-ді, 36 областей, Янцзи, Перлинну річку, 206 р. до н.е., Хань, 400 років.
Даосизм.
У Китаї релігія та ________ були тісно пов’язані між собою. Вчення деяких деяких давньокитайських мудреців набули форми ____________. Так, у ___ ст.. до н.е. жив мудрець ___________. Він створив учення про _______ – шлях людини до розуміння природи та світу загалом. Це вчення називають –__________. Цей мудрець навчав, що людина має жити відповідно до ________ , не чинити ________.
Відповіді: філософія, релігії, VI, Лао-цзи, дао, даосизм, законів природи, зла.
4. Діаграма Венна.
5. Прийом «Правильно/неправильно».
Вчитель ставить запитання, діти відповідають/пишуть так чи ні
6. Скласти розповідь.
Завдання: використовуючи додаткову літературу, зображення та опорні слова скласти розповідь з 10-15 речень на тему: «Гробниця Цинь Ши Хуан-ді».
Опорні слова: Імператор Цінь Ши Хуан-ді, будували понад 40 років, 700 тисяч осіб, мавзолей, теракотові воїни, індивідуальні риси обличчя, 8 тисяч воїнів, великі арбалети, 1974 рік, м. Сіань.
Малюнки:
|
|
|
|
|
|
7. Розподілення:
Завдання: Вкажіть стрілочками де які вирощували рослини:
|
|
|
|
Фініки |
|
|
Просо |
|
|
Чай |
|
Давня Індія |
Бобові |
Давній Китай |
|
Пшеницю |
|
|
Рис |
|
|
Ячмінь |
|
|
Диня |
|
Відповідь: Давня Індія – ячмінь, рис, фініки, просо, бобові, пшениця, дині. Давній Китай – рис, чай, просо.
8. Вгадай особу:
Завдання: Треба вгадати історичну особу по опису.
9. Співвіднести зображення винаходу, назву та його опис:
|
сейсмограф |
Її придумали понад 4 тисячі років тому. |
|
арбалет |
Цей прилад описують як ложку, ручка якої завжди вказує на південь. |
|
виделка |
Винайшли за часів династії Хань. Виготовляли із суміші: кора дерев, залишки тканини, рибацькі сітка |
|
локшина |
Виготовляли з бронзи, або кістки. Мала два зубця. |
|
Швидкісна тачка |
За найменшого поштовху кулька викотиться з рота дракону і впаде до рота жаби
|
|
компас |
Використовувався для подачі сигналів війську.
|
|
Повітряний змій |
Така конструкція дозволяє легше й швидше перевозити вантажі.
|
|
феєрверк |
Був розроблений в X столітті. Він вважався добрим дезінфікуючим засобом при лікуванні виразок і ран, під час епідемій, а також його використовували для труїння шкідливих комах.
|
|
Папір |
Залишки знайдені в гробниці Цінь Ши Хуан-ді.
|