Дидактичні матеріали з теми "Давній Китай"

Про матеріал
Дидактичні матеріали з теми "Давній Китай". Завдання можливо використовувати на різних етапах уроку, для закріплення та перевірки вивченого матеріалу.
Перегляд файлу

6 клас.

Дидактичні матеріали з теми: «Давній Китай».

Підручник: Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс). 6 клас, О.В. Гісем, О.О. Гісем. – Харків : Вид-во «Ранок» , 2019.

1. Знайти зайве:

– Локшина, папір, сейсмограф, шахи, арбалет. (Шахи - вони були винайдені не у Китаї)

– Даосизм, зороастризм, конфуціанство, буддизм. (Зороастризм – ця релігія не була поширена у Давньому Китаї)

2. Скласти логічні пари:

Тема: «Природно-географічні умови Давнього Китаю».

Хуанхе

 

Династія Хань

Тутовий шовкопряд

 

Імперія Цінь

Лю Бан

 

«Річка, що блукає»

Ши Хуан-ді

 

Шовк

Ван

 

Цар

 

Тема: «Суспільне та культурне життя давніх китайців».

Лао-цзи

 

Конфуцій

Благородна людина

 

Даосизм

«Книга пісень»

 

Пересічна людина

Повітряний змій

 

«Ши-Цзін»

Конфуціанство

 

«Літаючий дракон»

Піднебесна

 

Серединне царство

 

3. Заповнити пропуски.

Тема: «Суспільне та культурне життя давніх китайців».

Династія Цінь.

 Правитель царства Цінь на ім’я ___________ поступово завоював сусідні держави. Останню з них він приєднав до своїх володінь у ___________. Він створив першу китайську імперію ________ і взяв титул першого імператора держави Цінь –___________. Для того, щоб його держава не розпалася він здійснив ряд перетворень. Територію держави було поділено на ___________. Було збудовано канал, який з’єднував дві найбільші річки півдня – __________ та _________. У _____ р. до н.е. місце династії Цінь посіла династія _________, яка правила Китаєм протягом наступних ________ років.

Відповіді: Ін Чжен, 221 р. до н.е., Цінь, Ши Хуан-ді, 36 областей, Янцзи, Перлинну річку, 206 р. до н.е., Хань, 400 років.

Даосизм.

 У Китаї релігія та  ________ були тісно пов’язані між собою. Вчення деяких деяких давньокитайських мудреців набули форми ____________. Так, у ___ ст.. до н.е. жив мудрець ___________. Він створив учення про _______ – шлях людини до розуміння природи та світу загалом. Це вчення називають –__________. Цей мудрець навчав, що людина має жити відповідно до ________ , не чинити ________.

Відповіді: філософія, релігії, VI, Лао-цзи, дао, даосизм, законів природи, зла.

4. Діаграма Венна.

C:\Users\Вика\Desktop\hello_html_31138406.png

 

 

 

 

C:\Users\Вика\Desktop\hello_html_31138406 (1).png

 

5. Прийом «Правильно/неправильно».

 Вчитель ставить запитання, діти відповідають/пишуть так чи ні

  • А правда, що назва річки Хуанхе перекладається як «стрімка річка»? (ні)
  • А правда, що населення Давнього Китаю поділялось на 5 рангів? (так)
  • А правда, що найдавнішою правлячою династією у Китаї була династія Цінь? (ні)
  • А правда, що династія Хань правила 400 років? (так)

6. Скласти розповідь.

Завдання: використовуючи додаткову літературу, зображення та опорні слова скласти розповідь з 10-15 речень на тему: «Гробниця Цинь Ши Хуан-ді».

Опорні слова: Імператор Цінь Ши Хуан-ді, будували понад 40 років, 700 тисяч осіб, мавзолей, теракотові воїни, індивідуальні риси обличчя, 8 тисяч воїнів, великі арбалети, 1974 рік, м. Сіань.

 

 

 

 

Малюнки:

C:\Users\Вика\Desktop\Гробниця Цинь Ши Хуан-ді\D9865C78-9EEC-403E-B595-E7C2FDC2DB32_w1080_h608_s_b.jpg

C:\Users\Вика\Desktop\Гробниця Цинь Ши Хуан-ді\09016a892489cfbac3d3c5e17ae85a83_fitted_800x3000.jpg

C:\Users\Вика\Desktop\Гробниця Цинь Ши Хуан-ді\Qin_dynasty_bronze_chariot_and_horses.jpg

C:\Users\Вика\Desktop\Гробниця Цинь Ши Хуан-ді\185666_or.jpg

C:\Users\Вика\Desktop\Гробниця Цинь Ши Хуан-ді\10102017223142906556.jpg

C:\Users\Вика\Desktop\Гробниця Цинь Ши Хуан-ді\армія.jpg

7. Розподілення:

 Завдання: Вкажіть стрілочками де які вирощували рослини:

 

 

 

 

Фініки

 

 

Просо

 

 

Чай

 

Давня Індія

Бобові

Давній Китай

 

Пшеницю

 

 

Рис

 

 

Ячмінь

 

 

Диня

 

 

Відповідь: Давня Індія – ячмінь, рис, фініки, просо, бобові, пшениця, дині. Давній Китай – рис, чай, просо.

8. Вгадай особу:

Завдання: Треба вгадати історичну особу по опису.

  1. Правитель Давнього Китаю. Поступово завойовував сусідні держави. Останню з них приєднав до своїх володінь у 221 р. до н.е. Створив першу китайську імперію Цинь. (Ін Чжен)
  2. Один із вождів повстання проти Цінь. Сільський староста. Засновник династії Хань. Скасував жорстокі закони попередників, зменшив податки, роздав землі знаті селянам. (Лю Бан)
  3. Жив у VI ст. до н.е. у Китаї. Створив вчення про дао. (Лао-цзи)
  4. Йому належать слова: «Правитель має бути правителем, батько – батьком, син – сином». (Конфуцій)

9. Співвіднести зображення винаходу, назву та його опис:

C:\Users\Вика\Desktop\культура Китая\компас.jpg

сейсмограф

Її придумали понад 4 тисячі років тому.

C:\Users\Вика\Desktop\культура Китая\Без названия.jpg

арбалет

Цей прилад описують як ложку, ручка якої завжди вказує на південь.

C:\Users\Вика\Desktop\культура Китая\1846579.jpg

виделка

Винайшли за часів династії Хань. Виготовляли із суміші: кора дерев, залишки тканини, рибацькі сітка

C:\Users\Вика\Desktop\культура Китая\папир.jpg

локшина

Виготовляли з бронзи, або кістки. Мала два зубця.

C:\Users\Вика\Desktop\культура Китая\bolshoj-zheltyj-kitajskij-drakon.jpg

Швидкісна тачка

За найменшого поштовху  кулька викотиться з рота дракону і впаде до рота жаби

 

C:\Users\Вика\Desktop\культура Китая\локшина.jpg

компас

Використовувався для подачі сигналів війську.

 

C:\Users\Вика\Desktop\культура Китая\Forks_Susa_Louvre_MAO421-422-431.jpg

Повітряний змій

Така конструкція дозволяє легше й швидше перевозити вантажі.

 

C:\Users\Вика\Desktop\культура Китая\Wheelbarrow.jpg

феєрверк

Був розроблений в X столітті. Він вважався добрим дезінфікуючим засобом при лікуванні виразок і ран, під час епідемій, а також його використовували для труїння шкідливих комах.

 

C:\Users\Вика\Desktop\культура Китая\1753822.jpg

Папір

Залишки  знайдені в гробниці Цінь Ши Хуан-ді.

 

 

docx
Додано
10 грудня 2019
Переглядів
1193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку