Урок "Практичне заняття. Мумії у Давньому Єгипті"

Про матеріал
Вистороп Тетяна Василівна Тема. Практичне заняття. Мумії в Давньому Єгипті Мета: ознайомити з поховальним обрядом та уявленнями про потойбічне життя в Давньому Єгипті; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення минулого людства. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати дати, пов’язані з темою уроку;  застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;  розповідати про поховальний обряд та уявлення про потойбічне життя в Давньому Єгипті;  висловлювати власні судження про вірування давніх єгиптян. Тип уроку: практичне заняття. Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, ілюстративний ряд до теми, роздатковий матеріал.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 6-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Практичне заняття. Мумії в Давньому Єгипті

Мета: ознайомити з поховальним обрядом та уявленнями про потойбічне життя в Давньому Єгипті; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення минулого людства.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •           називати дати, пов’язані з темою уроку;
  •           застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
  •           розповідати про поховальний обряд та уявлення про потойбічне життя в Давньому Єгипті;
  •           висловлювати власні судження про вірування давніх єгиптян.

Тип уроку: практичне заняття.

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, ілюстративний ряд до теми, роздатковий матеріал.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Кросворд.

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\3. Єгипет\3. Повсякденне життя давніх єгиптян\Рисунок1.png

  1. Саркофаг; 2) Маат; 3) Амон; 4) Мумія; 5) Анубіс; 6) Сфінкс; 7) Ізіда; 8) Хеопс; 9) Озіріс; 10) Міфи; 11) Гор.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Перегляд мультфільму.
  • Перегляньте мультфільм.

https://www.youtube.com/watch?v=HqqFNqtad7o

  • Про що йдеться в мультфільмі?
  • Хто є головним героєм мультфільму?
  • Чи можна вважати цей мультфільм історичним джерелом? Чому?
  • Сьогодні ми поговоримо не лише про дослідження Давнього Єгипту, а й про процес створення мумій.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Кероване читання.
  • Опрацюйте матеріал підручника на с. 73.
  • Поміркуйте, які верстви єгипетського суспільства могли дозволити собі перший спосіб бальзамування, а хто мав задовольнятися третім?
  • Про яке ставлення єгиптян до потойбічного життя свідчить такий тривалий процес бальзамування?
  1. Аналіз ілюстрації.
  • Розгляньте ілюстрацію.

Картинки по запросу процес бальзамування

  • Чому жрець-бальзамувальник у масці саме Анубіса?
  • Навіщо між бинтами замотували амулети?
  • Які амулети зустрічалися найчастіше?
  • Завдяки чому тіло померлого мало бути збережене?
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте додатковий матеріал та знайдіть відповідь на запитання: «Чому саме зображення жука-скарабея найчастіше клали до поховань Давні Єгиптяни?»

У єгипетській міфології шанували символ священного скарабея, жука-гнойовика з родини Scarabaeidae. Священні скарабеї живляться гноєм тварин, з якого спершу скачують кульки. Стародавні єгиптяни в цій поведінці вбачали прообраз руху Сонця — світила, якому вони поклонялися найбільше. Культ священного скарабея був настільки поширеним у Стародавньому Єгипті, що у формі жука виготовляли печатки, амулети, магічні предмети й прикраси, його зображували на папірусах, фресках гробниць. У храмовому комплексі Карнак недалеко від Луксора збереглася колона, яку вінчає кам'яний скарабей. Єгипетського бога Хепрі зображували з головою у вигляді скарабея.

  1. Робота з текстом підручника.
  • Опрацюйте матеріал підручника на с. 74 та дайте відповіді на запитання.
  • На які групи можна поділити ці слова?
  • Яких сфер життя вони стосуються?
  • Що наведений текст може сказати про мораль у Давньому Єгипті?
  1. Перегляд відеоролику.
  • Перегляньте відеоролик?

https://www.youtube.com/watch?v=MaRLW7ZxApM

  • Чи вдалося акторам відобразити описану сцену?
  • Яке враження викликала у вас картина?
  1. Аналіз ілюстрації.
  • Розгляньте малюнок «Суд Озіріса» з давньоєгипетської  «Книги мертвих».

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\8. Практична робота. Мумії\hunefer.jpg

  • Дайте відповіді на запитання.
  • Де на малюнку зображено Озіріса? Що дає підстави вважати, що він – цар потойбічного світу?
  • Що роблять боги Анубіс і Тот?
  • Навіщо поряд з вагами намальовано чудовисько – лева з пащею крокодила?
  • Яку роль у церемонії відіграє бог Гор?
  • Знайдіть на малюнку душу померлого (схожа на горщик) та перо богині Маат.
  • Де на малюнку зображено сцену, описану в уривку з документа?
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Вправа «Кола по воді».
  • На основі отриманої інформації, доберіть до кожної літери слова «мумія» поняття, які її характеризують, або асоціюються з ним.
  1. Робота в парах.
  • Сформулюйте твердження, які доводять вагомість потойбічного життя у Давньому Єгипті.

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\8. Практична робота. Мумії\mummy12.gif

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Три слова».
  • Охарактеризуйте урок трьома словами-прикметниками.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Повторити § 18 – 23 підручника.

 

 

docx
Додано
15 грудня 2019
Переглядів
8717
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку