Конспект уроку
з всесвітньої історії
для 6-го класу
Підготувала учитель історії
КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»
Вистороп Тетяна Василівна
Тема. Періодизація історії Давнього Єгипту. Боги і храми. Піраміди
Мета: визначити історичні періоди Давнього Єгипту; охарактеризувати мистецтво, писемність та вірування давніх єгиптян; з’ясувати значення єгипетських пірамід; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення минулого людства.
Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:
-
застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
-
називати дати, пов’язані з темою уроку;
-
передавати враження, яке могли справляти на давне населення і справляють на туристів пам’ятки мистецтва Давнього Єгипту;
-
характеризувати єгипетське письмо та мистецтво;
-
називати богів Давнього Єгипту;
-
аналізувати періодизацію Давнього Єгипту.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми.
Хід уроку
-
Організаційна частина.
-
Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
-
Робота з історичною картою.
-
Кордони Єгипетської держави.
-
Річку, в долині якої виникла держава.
-
Дві частини, на які поділявся Єгипет.
-
Робота з контурною картою.
-
Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
-
Ребуси.
Сфінкс
Піраміди
Папірус
Мумія
-
Що об’єднує усі ці поняття?
-
Про що із названого вам відомо?
-
Про що ви хотіли б дізнатися?
-
Саме про ці речі із життя давніх єгиптян ми сьогодні і дізнаємося більше.
-
Вивчення нового матеріалу.
-
Робота з таблицею (с. 66 підручника).
-
Користуючись таблицею на с. 66 підручника, виконайте завдання.
-
Укажіть дати, які позначають початок і завершення історії Давнього Єгипту. Як довго розвивалася Єгипетська цивілізація?
-
Назвіть основні періоди історії Єгипту. Коли розпочався кожен із них?
-
Назвіть імена фараонів, які правили в період Старого царства та Нового царства.
-
Назвіть найбільш важливу, на вашу думку, подію в кожному періоді історії Давнього Єгипту.
-
Який період характеризується монотеїзмом?
-
Кероване читання (с. 67 – 68 підручника).
-
Опрацюйте матеріал підручника.
-
На які міста найчастіше нападали єгиптяни?
-
Чому, на вашу думку, фараон мав особисто супроводжувати військо у похід?
-
Проаналізуйте та порівня йте бойове спорядження фараона та піхотинця.
-
Робота з текстом підручника (с. 69)
-
Опрацюйте текст підручника.
-
Як писали єгиптяни?
-
Які особливості єгипетського мистецтва?
-
Перегляд фрагменту фільму «Боги Єгипту».
-
Перегляньте фрагмент фільму.
https://www.youtube.com/watch?v=V7_klcUIvd4
-
Про яких богів Єгипту ви дізналися?
Фатор – богиня краси та кохання.
Нефтида – богиня захисту та спокою.
Тот – бог мудрості та знань.
Гор – бог неба
Озіріс – бог потойбічного світу.
Ра – бог світла.
-
Чи відомі вам імена інших Богів? Які саме?
-
Вибіркове читання (с. 69 підручника).
-
Опрацюйте матеріал підручника.
-
Зачитайте імена богів, які не згадувалися у фрагменті фільму. (Ізіда, Анубіс, Баст, Собек)
Сет - утілення зла, насильства та руйнувань.
Анубіс – допомагав Озірісу панувати в царстві мертвих.
Ізіда – дружина Озіріса.
Собек – бог земних вод.
-
Аналіз ілюстрації (с. 70 підручника).
-
Протягом 1 хвилини уважно розгляньте ілюстрацію.
-
Закрийте підручники та дайте відповіді на запитання.
-
Скільки обелісків розміщувалося на вході до храму? (дві)
-
Алея із яких тварин вела до входу? (сфінксів)
-
З чого будували стіни? (з каменю)
-
Скільки колон зображено у головній залі? (9)
-
Скільки з них зламані? (3)
-
Робота в парах.
-
Опрацюйте матеріал підручника на с. 71 – 72 та виконайте завдання.
-
Запишіть конспект, доповнюючи речення.
-
Щоб зберегти тіло померлого, …
-
Перші єгипетські гробниці…
-
Першу піраміду було збудовано…
-
Піраміди будували…
-
Найвідомішими є …
-
Яку кількість пірамід збереглося до наших днів?
-
З чого будували піраміди?
-
Чи однаково відбувалося поховання усіх єгиптян?
-
Які знання повинні були мати єгиптяни, щоб муміфікувати тіло померлого?
-
Для кого була збудована перша піраміда?
-
Узагальнення та систематизація знань.
-
Хронологічна задача.
Скільки років тому відбулася битва поблизу міста Кадеш?
2019 + 1258 = 3276 років
-
Графічний диктант.
Так - Ні -
-
Історію Давнього Єгипту вчені умовно поділяють на 2 періоди. –
-
Єгиптяни були не войовничим народом. –
-
Фараон особисто очолював кожен військовий похід. +
-
Єгипетські воїни були чудовими вершниками. –
-
Система письма єгиптян була ієрогліфічною. +
-
Усі храми будували для естетичного вигляду держави. –
-
Єгиптяни вірили в єдиного бога. –
-
Богом потойбічного світу був Гор. –
-
Богинею дітей та материнства була Баст. +
-
Володарем потойбічного світу у Єгипті був Сет. –
-
Божественну силу фараона втілював сфінкс. +
-
Підсумки уроку.
-
Вправа «Три слова».
-
Охарактеризуйте наш урок трьома словами-прикметниками.
-
Інструктаж з домашнього завдання.
-
Опрацювати § 21 – 23 підручника.