Дидактичні вправи з української мови для 2 класу "Вічне і живе Шевченкове слово"

Про матеріал
Дидактичні вправи з української мови для 2 класу,які можна використовувати на уроках, або як додаткові творчі завдання з метою виховання любові до національної культури,почуття гордості за Україну,за її національного генія- Тараса Григоровича Шевченка.
Перегляд файлу

Звуки і букви. Склад. Наголос

  1. Прочитай слова. Запиши їх за алфавітом:

Україна, Шевченко, кріпацтво, народ, поет, вірші, Моринці, Тарас, Кобзар, чудовий

  1. Прочитай. Спиши вірш і підкресли букви, які позначають голосні звуки

               По діброві вітер виє,

               гуляє по полю,-

               край дороги гне тополю

               до самого долу.  

                                        (Т. Шевченко)

  1. Прочитай, Спиши слова, поділяючи їх для переносу:

Тарас Григорович Шевченко, Батьківщина, художник , маляр, вірш, сирота, співець пишатися

 

  1. Прочитай. Випиши з тексту двоскладові слова. Познач склади дужкою.

Тарасова гора. Високо над Дніпром звела вона свою сиву голову, саме на цій горі хотів колись оселитися Тарас Шевченко. Але йому заборонили жити в рідних місцях. Тільки після смерті Кобзар знайшов спокій на тій горі. Народ з любов’ю називає її тепер Тарасовою.

 

  1. Прочитай. Підкресли в словах наголошений склад:

          Ішов кобзар до Києва

          Та сів спочивати;

          Торбинками обвішаний

          Його провожатий.

          Мале дитя коло його

          На сонці куняє,

          А  тим часом старий кобзар

          Ісуса співає…

                                           ( Т. Шевченко)

 

  1. Прочитай. Назви наголошені звуки, Зроби звуко-буквений аналіз слова Кобзар

Тарас Шевченко – наш прекрасний поет , наша гордість. Укра-

їнці називають його своїм Кобзарем. Раніше їх було багато в Україні , вони ходили селами й містами України , співали пісні та думи про боротьбу відважних героїв-українців з ворогами.

 

  1. Прочитай. Підкресли букви , що позначають тверді приголосні звуки:

Прізвище Шевченко пов’язане із назвою професії швець. Шевцем був прадід по батьковій лінії. Син шевця – шевченко – Шевченко.

 

  1. Прочитай. Підкресли букви , що позначають м’які приголосні звуки:

Понад усе Тарас Григорович був залюблений у рідне слово , в народну пісню , у красу своєї знедоленої Батьківщини – України.

 

  1. Прочитай. Підкресли букви , якими позначено дзвінкі приголосні звуки:

Пісні , думи становлять народну святиню , духовне багатство українського народу. В них горить любов до Батьківщини , виблискує слава минулих подвигів.

 

  1.         Спиши речення. Визнач наголос у словах:

           Наша дума , наша пісня

       Не вмре , не  загине…

                             ( Т. Шевченко)

  1.         Прочитай. Випиши спочатку двоскладові слова,а потім – трискладові:

Ось уже два століття 9 березня кожного року – особлива дата в нашій країні. В цей день Україна вшановує свого великого сина Тараса Григоровича Шевченка.

 

Текст

1.Проочитай речення. Зміни порядок речень , щоб можна було прочитати текст. Запиши його.

 

Рано померли його батьки , і  на долю сироти випали тяжкі поневіряння. Два сторіччя тому народився в селі Моринцях , що на Черкащині , хлопчик Тарас. Однак ніякі біди не зламали світлу душу Тараса.

2.Прочитайте текст. Дайте відповіді на запитання.

Народився Тарас Шевченко 9 березня 1814 року в селі Моринцях Звенигородського повіту на Київщині. Батьки його були кріпаками. Батько, Григорій Іванович, умів читати , стельмахував (робив із дерева вози , колеса) , а іноді й чумакувати доводилось. Мати – лагідної вдачі жінка , працьовита , дбайлива.

         - Коли народився Т.Г.Шевченко?

          - Ким були батьки Тараса ?

- Якою жінкою була мама хлопчика ?

3.Прочитайте текст. Про що ви дізналися ?

Няньчила Тараса старша сестра Катерина , сама ще тоді дитина. Вона носилася з ним , мов з лялькою: бавила , сповивала , пісень співала. А часом , бувало , посадить під тином чи в городі , а сама побіжить до подруг , що граються , та й забуде. Маля плаче , плаче – стомиться і засне.

Поставте запитання одне одному за змістом. Спишіть перші два речення.

Речення

1.Прочитай. Виділяй паузою кожну закінчену думку.Визнач скільки речень у тексті. Спиши.

     Тарас Шевченко написав багато чудових творів. Вони ввійшли до

    відомої у всьому світі книжки «Кобзар». У «Кобзарі» поет оспівує

   свою рідну Україну , її народ.

2.Прочитай вірш , спиши. У кожному реченні підкресли головні слова.

 

Тихесенько вітер віє.

Степи , лани мріють.

Над ставами, між ярами

верби зеленіють.

3.Прочитайте і спишіть речення.

Український народ шанує пам’ять Т.Г.Шевченка.

Запишіть парами слова , зв’язані між собою. Встановити зв’язок між словами вам допоможуть питання , що стоять в дужках.

Народ (що робить?) … ; шанує ( що ?) … ; пам’ять (кого ?) … ;

народ ( який ?)… .

4.Прочитай і спиши , позначаючи початок і кінець кожного речення.

Тарас Шевченко був сином кріпака його батьки щодня ходили на панщину жила сім’я дуже бідно.

 

                                      Слово

1.Спиши речення . Підкресли слова , що означають назви предметів:

Кобзар скинув з плеча бандуру й тихо заспівав. Пісня бандуриста розлилася чарами між слухачами. (За С. Железняком)

2.Спиши речення. Підкресли слова , які виражають ознаки предметів:

Т. Г. Шевченко дуже любив свою рідну Україну , свій народ , українське слово і щирі пісні.

Бандура була дуже поширеним музичним інструментом в Україні.

3.Прочитай. Випиши слова , що означають дію предметів:

      Зацвіла в долині             Любо,любо стало

     Червона калина,             Пташечка зраділа

     Ніби засміялась              І защебетала.

    Дівчина-дитина.

                        

 

 

docx
Додано
26 жовтня 2023
Переглядів
141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку