Дидактичний матеріал до теми:
«Найважливіші випадки написання м’якого знака
(на матеріалі поеми Т.Г.Шевченка “Сон” (“У всякого своя доля...”))»
І. Словниковий розподільний диктант з ключем
Завдання: розподілити у дві колонки слова відповідно до написання з м’яким знаком чи без нього, підкресливши першу літеру кожного слова, по вертикалі прочитаєте, «закодовані» слова-ключі.
Написання слів з м’яким знаком |
Написання слів без м’якого знака |
Схвальний |
камінчик |
Асфальтований |
ослінчик |
Рибацький |
меншовик |
Кишенька |
егоїстичний |
Ангельський |
духмяний |
Злість |
ідентичнний |
Модельований |
янтарний |
Ключ: І колонка – сарказм; ІІ колонка – комедія.
Учитель. Як розшифрувати «закодовані» слова?
(За жанром цей твір – комедія, у якій використано гостровикривальний сатиричний прийом – сарказм).
ІІ. Літературне ґроно (робота в групах)
Завдання: складіть літературне ґроно до прізвища «Шевченко», акцентуючи увагу на рисах характеру, які найбільше притаманні автору цієї політичної сатири і співзвучні з літерами його прізвища, використовуючи орфоргаму «м’який знак»
ШЕВЧЕНКО
шанобливість енергійність волелюбність честолюбивість
етичність нескоримість кмітливість
організованість
Висновки: отже ці риси характеру притаманні Т.Г.Шевченку, автору комедії “Сон”.
ІІ. Творча робота - складання синквейна
1.Ознайомлення з методикою складання синквейна.
2.Складання і зачитування.
3.Коментар.
І.Орфограма
Важлива, особлива.
Вивчаємо, використовуємо, обгрунтовуємо.
Вміти застосувати – грамотність продемонструвати.
Знак.
ІІ. Поет,
Небоягузливий, відчайдушний,
Мучиться, не зраджує, страждає
Гордість славного українського роду –
Шевченко.