Дидактичний матеріал до теми: «Найважливіші випадки написання м’якого знака (на матеріалі поеми Т.Г.Шевченка “Сон” (“У всякого своя доля...”))»

Про матеріал
Дидактичний матеріал до теми: «Найважливіші випадки написання м’якого знака (на матеріалі поеми Т.Г.Шевченка “Сон” (“У всякого своя доля...”))» має на меті узагальнити і систематизувати знання учнів з теми на прикладі тексту поеми "Сон" Т.Г.Шевченка
Перегляд файлу

Дидактичний матеріал до теми:

«Найважливіші випадки написання м’якого знака

(на матеріалі поеми Т.Г.Шевченка “Сон”  (“У всякого своя    доля...”))»

І. Словниковий розподільний диктант з ключем

Завдання: розподілити у дві колонки слова відповідно до написання з м’яким знаком чи без нього, підкресливши першу літеру кожного слова, по вертикалі прочитаєте,   «закодовані» слова-ключі.

Написання слів з м’яким знаком

Написання слів без м’якого знака

Схвальний

камінчик

Асфальтований

ослінчик

Рибацький

меншовик

Кишенька

егоїстичний

Ангельський

духмяний

Злість

ідентичнний

Модельований

янтарний

 Ключ:  І колонка – сарказм; ІІ колонка – комедія.

 Учитель. Як розшифрувати «закодовані» слова?

(За жанром цей твір – комедія, у якій використано гостровикривальний  сатиричний прийом – сарказм).

 

ІІ. Літературне  ґроно (робота в групах)

   Завдання: складіть літературне ґроно до прізвища «Шевченко», акцентуючи увагу на рисах характеру, які найбільше  притаманні автору цієї політичної сатири і співзвучні з літерами його прізвища, використовуючи орфоргаму «м’який знак»

                                             

                                                        ШЕВЧЕНКО

 

 

шанобливість      енергійність   волелюбність       честолюбивість      

               етичність           нескоримість             кмітливість

                                            

                                           організованість   

 

 

Висновки: отже ці риси характеру притаманні Т.Г.Шевченку, автору комедії “Сон”.

 

ІІ. Творча робота - складання синквейна

1.Ознайомлення з методикою складання синквейна.

2.Складання і зачитування.

3.Коментар.

 

І.Орфограма

Важлива, особлива.

Вивчаємо, використовуємо, обгрунтовуємо.

Вміти застосувати – грамотність продемонструвати.

Знак.

 

ІІ. Поет,

Небоягузливий, відчайдушний,

Мучиться, не зраджує, страждає

Гордість славного українського роду –

Шевченко.

 

docx
Додано
17 листопада 2019
Переглядів
609
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку