Дидактичний матеріал до уроку "Іван Франко. «Фарбований Лис». Зміст казки, головні і другорядні персонажі"

Про матеріал

Міні-журнал для учнів під час опрацювання теми "Іван Франко. «Фарбований Лис». Зміст казки, головні і другорядні персонажі"

Клас: 5

Мета: продовжити знайомство учнів із творчістю І.Франка-казкаря, допомогти їм глибше усвідомити ідейно-художній зміст казки «Фарбований Лис», визначити головних і другорядних персонажів твору; розвивати вміння працювати з книгою, удосконалювати техніку виразного читання, вміння читати казку в особах; розвивати пам'ять, увагу, культуру мовлення, вміння логічно мислити, робити висновки, порівнювати; формувати світогляд учнів, виховувати повагу, інтерес до творчості І.Франка, сприяти осмисленню негативних рис: лицемірства, зазнайства, хвалькуватості.

Тип уроку: комбінований із використанням інноваційних технологій.

Форма уроку: урок-видавнича майстерня.

Методи й прийоми: бесіда, «Віднови текст», проблемне питання, робота з книгою, схемою, ілюстраціями, індивідуальна робота з картками, випереджувальні завдання, інсценування, фізкультхвилинка, «Встанови правильну послідовність», «Займи позицію».

Міжпредметні зв'язки: українська мова, образотворче мистецтво, зарубіжна література

Обладнання: технічні засоби (комп'ютер, мультимедійний проектор, екран), мультимедійна презентація, уривок з мультфільму «Фарбований Лис» (реж. – Іванов О.), аудіокнига «Фарбований Лис», наочність (паперовий журнал, портрет І. Франка, ілюстрації до казки), роздатковий матеріал (міні-журнали для учнів, смайлики, індивідуальні картки).

Перегляд файлу

Випуск № 1

C:\Users\Администратор\Desktop\відкритий урок\-----2~1.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст казки, головні і другорядні   персонажі

 

http://abetka.ukrlife.org/kazki054.jpg

І. Пригадай.

Що таке літературна казка?

Чим літературна казка відрізняється від народної?

Назвіть відомих авторів літературних казок.

 

 

ІІ. Біографічний нарис.

Робота для редактора «Віднови текст»

http://images.ua.prom.st/117024563_w640_h640_3125_01.jpgІван Якович Франко народився у селі _________________ на Львівщині 27 серпня _______ року в сім'ї сільського __________. На шос­тому році батьки віддають Івася до _________в сусіднє село. Навесні 1865 року Франка спіткало перше тяжке горе __________ батька. Іванова мати вдруге вийшла заміж. На щастя, вітчим допомагав Івану здобути подальшу освіту. З осені 1867 року Франко навчається в _______________________________. Саме там виявився талант письменника. 1974 року на сторінках львівського журналу «Друг» з'явилася перша поезія Франка — _____________________.  Іван Франко написав чимало творів для дітей і про дітей: _________________________________________. Особливий інтерес викликає в дітей збірка казок ________________________________, до якої увійшли такі знамениті казки, як ____________________________________________________________________________________.

 

Проблемне питання:

«Чому у часи І. Франка комісія (цензура), прочитавши казку «Фарбований лис», заборонила її видавати?»

 

ІІІ. Літературознавча сторінка.

http://lenagold.narod.ru/fon/clipart/k/knig/kniga104.png                

                                                Мова автора     Мова персонажів

 

                                                  Головний               Другорядні

                                                  персонаж                персонажі

 

 

Заповни схему «Другорядні персонажі твору»

Умовні позначки

 

Персонажі, з якими найбільше спілкувався Лис Микита.

 

Мешканці лісу.

 

Всі інші персонажі.

 

        

 

 

  ччччіі

 

 

 

 

 

 

ІV. Образотворча сторінка.

 

Робота з ілюстраціями до твору

http://pryluky-dnz2.edukit.cn.ua/files2/images/djif/5.gif?size=11C:\Users\Администратор\Desktop\відкритий урок\farbovaniy-lis-franko.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. План до твору.

Встанови правильну послідовність

  • «Справедливе» царювання.
  • Микита у діжці з фарбою.
  • Несподіваний кінець владарювання.
  • «Сюрприз ранку».
  • Знайомство з Лисом Микитою.
  • Переляк у лісі.
  • Вихваляння Лиса перед мешканцями лісу.
  • Цар звірів Остромисл.
  • Свято в лісі.
  • Лис на торговиці.

 

VІ. Учімося порівнювати.

C:\Users\Администратор\Desktop\відкритий урок\farbovanyj-lys-200309.jpghttp://narodna-osvita.com.ua/uploads/svit-lit-5-voloshuk/svit-lit-5-voloshuk-12.pnghttp://multpult.net/img/2012/krashenyj-lis.jpg

 

VІІ. Основна думка казки -  _______________________________________________

 

 

 

Над випуском працював учень (учениця) 5- А класу _____________________________________

Оцінка за роботу на уроці:

учень ___________________

учитель__________________

http://kampot.org.ua/uploads/posts/2014-03/1394577060_smailu.jpghttp://kampot.org.ua/uploads/posts/2014-03/1394577060_smailu.jpg

 

«Посмішки», отримані за роботу на уроці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дякую за роботу!

https://fbcdn-photos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpt1/v/t1.0-0/s480x480/12004807_1610054402595282_3020363350009558719_n.jpg?oh=11387257a5a00eaea4729bac0b2454e1&oe=56945D37&__gda__=1452258619_5a9795c125845c605ef17109eccd07c1

docx
Додано
20 липня 2018
Переглядів
1867
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку