Міні-журнал для учнів під час опрацювання теми "Іван Франко. «Фарбований Лис». Зміст казки, головні і другорядні персонажі"
Клас: 5
Мета: продовжити знайомство учнів із творчістю І.Франка-казкаря, допомогти їм глибше усвідомити ідейно-художній зміст казки «Фарбований Лис», визначити головних і другорядних персонажів твору; розвивати вміння працювати з книгою, удосконалювати техніку виразного читання, вміння читати казку в особах; розвивати пам'ять, увагу, культуру мовлення, вміння логічно мислити, робити висновки, порівнювати; формувати світогляд учнів, виховувати повагу, інтерес до творчості І.Франка, сприяти осмисленню негативних рис: лицемірства, зазнайства, хвалькуватості.
Тип уроку: комбінований із використанням інноваційних технологій.
Форма уроку: урок-видавнича майстерня.
Методи й прийоми: бесіда, «Віднови текст», проблемне питання, робота з книгою, схемою, ілюстраціями, індивідуальна робота з картками, випереджувальні завдання, інсценування, фізкультхвилинка, «Встанови правильну послідовність», «Займи позицію».
Міжпредметні зв'язки: українська мова, образотворче мистецтво, зарубіжна література
Обладнання: технічні засоби (комп'ютер, мультимедійний проектор, екран), мультимедійна презентація, уривок з мультфільму «Фарбований Лис» (реж. – Іванов О.), аудіокнига «Фарбований Лис», наочність (паперовий журнал, портрет І. Франка, ілюстрації до казки), роздатковий матеріал (міні-журнали для учнів, смайлики, індивідуальні картки).
Випуск № 1
Зміст казки, головні і другорядні персонажі
І. Пригадай.
Що таке літературна казка?
Чим літературна казка відрізняється від народної?
Назвіть відомих авторів літературних казок.
ІІ. Біографічний нарис.
Робота для редактора «Віднови текст»
Іван Якович Франко народився у селі _________________ на Львівщині 27 серпня _______ року в сім'ї сільського __________. На шостому році батьки віддають Івася до _________в сусіднє село. Навесні 1865 року Франка спіткало перше тяжке горе — __________ батька. Іванова мати вдруге вийшла заміж. На щастя, вітчим допомагав Івану здобути подальшу освіту. З осені 1867 року Франко навчається в _______________________________. Саме там виявився талант письменника. 1974 року на сторінках львівського журналу «Друг» з'явилася перша поезія Франка — _____________________. Іван Франко написав чимало творів для дітей і про дітей: _________________________________________. Особливий інтерес викликає в дітей збірка казок ________________________________, до якої увійшли такі знамениті казки, як ____________________________________________________________________________________.
Проблемне питання:
«Чому у часи І. Франка комісія (цензура), прочитавши казку «Фарбований лис», заборонила її видавати?»
ІІІ. Літературознавча сторінка.
Мова автора Мова персонажів
Головний Другорядні
персонаж персонажі
Заповни схему «Другорядні персонажі твору»
Умовні позначки |
|
|
Персонажі, з якими найбільше спілкувався Лис Микита. |
|
Мешканці лісу. |
|
Всі інші персонажі. |
ччччіі
ІV. Образотворча сторінка.
Робота з ілюстраціями до твору
V. План до твору.
Встанови правильну послідовність
VІ. Учімося порівнювати.
VІІ. Основна думка казки - _______________________________________________
Над випуском працював учень (учениця) 5- А класу _____________________________________
Оцінка за роботу на уроці:
учень ___________________
учитель__________________
«Посмішки», отримані за роботу на уроці.
Дякую за роботу!