Дидактичний матеріал до вивчення теми "Срібна доба" російської поезії"(11клас)

Про матеріал

Дидактичний матеріал для організації роботи у групах допоможе зробити урок активним та сучасним, а діяльність учнів - усвідомленою та творчою. Прпонується робота з інформативними картками та підручником, під час якої розвивається логічне та образне мислення, емоції учнів. Це зробить урок по-справжньому цікавим.

Перегляд файлу

 

Дидактичний матеріал

до теми

«Срібна доба» російської поезії»

 

 

 

SWScan00292

 

 

 

 

І  ГРУПА

СИМВОЛІЗМ

Інструктивно-інформаційна картка

Наріжний камінь символізму – символ (замість конкретного образу), своєрідний розпізнавальний знак, який перетворює грубу дійсність на «солодку легенду».

 

«В поэзии то, что не сказано и мерцает сквозь красоту символа, действует сильнее на сердце, чем то, что выражено словами» (Д. Мережковський )

 

Есть минуты, когда не тревожит

Роковая нас жизни гроза.

Кто-то на плечи руки положит,

Кто-то ясно заглянет в глаза…

 

И мгновенно житейское канет,

Словно в тёмную пропасть без дна…

И над пропастью медленно встанет

Семицветной дугой тишина…

И напев заглушённый и юный

В затаённой затронет тиши

Усыплённые жизнию струны

Напряжённой, как арфа души.

                                       О. Блок  1912

 

О, закрой свои бледные ноги!

                                   В. Брюсов  1891

 

1.Опрацюйте запропоновані матеріали і підготуйте невеличке повідомлення про символізм як літературний напрям у російській поезії «Срібної доби». Перевірте себе за допомогою підручника.

 

2.Створіть власні образи-символи, використовуючи прийоми «гронування», «сенкан», спираючись на слова: «творчість», «сонце», «тиша».

 

3.Ознайомте зі своїми наробками учнів класу.

 

 

 

 

 

ІІ  ГРУПА

АКМЕЇЗМ

Інструктивно-інформаційна картка

У 1912р. серед великої кількості віршів, надрукованих у петербурзьких часописах, читач не міг не зупинити уваги на таких, наприклад, рядках:

 

Поздно. Гиганты на башне

Гулко ударили три.

Сердце ночами бесстрашней.

Путник, молчи и смотри.

                             ( М. Гумільов )

 

И часы с кукушкой ночи рады,

Всё слышней их чёткий разговор.

В щёлочку смотрю я: конокрады

Зажигают под холмом костёр.

                             ( А.Ахматова )

 

Но я люблю на дюнах казино,

Широкий вид в туманное окно

И тонкий луч на скатерти измятой.

                      ( О. Мандельштам )

 

Ці троє поетів та інші назвали себе акмеїстами. Спробуйте в кожному уривку знайти слова, які свідчать про яскраву відмінність цих віршів від творів символістів.

 

Акмеїзм – похідне від гр. «акме» - квітуча пора, сила, вищій ступінь.

 

Акмеїстам властиве сприйняття земного світу в його видимій конкретності, гострий погляд на подробиці буття, лаконічність розповіді. Поезія акмеїстів відрізняється підвищеною схильністю до літературних асоціацій, вона вступала в перекличку з минулими епохами. Головне досягнення акмеїстів – наближення до проблем «реальної дійсності».

 

1.Знайдіть указані ознаки акмеїзму в поданих вище уривках.

 

2.Спробуйте створити поетичні образи одного явища, предмета, події в дусі символізму та акмеїзму ( наприклад, дощ, троянда, портрет ).

 

3.Доповніть свої знання про акмеїзм, користуючись підручником, довідниками, повідомте однокласникам результати вашої роботи.

 

 

 

ІІІ  ГРУПА

ФУТУРИЗМ

Інструктивно-інформаційна картка

Футуризм – мистецтво майбутнього?

«Ляпас суспільному смакові», «Здохлий місяць», «Молоко кобилиць», «Авто у хмарах» - збірки російських футуристів.

 

Мне мало надо!                          Я, гений Игорь-Северянин,

Краюшку хлеба                          Своей победой упоён :

И каплю молока.                        Я повсеградно оэкранен!

Да это небо,                                Я повсесердно утверждён!

Да эти облака.                                                              І. Северянін

               В. Хлєбніков                                                                  

 

Эй, вы!

Небо!

Снимите шляпу!

Я иду!

          В. Маяковський

 

1.Яким постав у ваших очах російський поет-футурист? Доберіть іменник, який в узагальненому вигляді передав би мету і суть творчості футуристів.

 

2.Прочитайте дані уривки. Чи змінили вони ваше уявлення про російський футуризм і його представників? Спробуйте пояснити епатаж поетів у попередніх рядках.

 

Когда умирают кони – дышат,

Когда умирают травы – сохнут,

Когда умирают солнца – они гаснут,

Когда умирают люди – поют песни.

                                              В. Хлєбніков

 

Весенний день горяч и золот, –

Весь город солнцем ослеплён!

Я снова – я: я снова молод!

Я снова весел и влюблён!

                                                І. Северянін

 

Хорошо, когда в жёлтую кофту

душа от осмотров укутана.

                                         В. Маяковський

 

3.Перевірте свої припущення за допомогою підручника і поділіться своїми враженнями про футуризм з однокласниками.

docx
Додано
10 січня 2018
Переглядів
1374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку