Дидактичний матеріал "Тренувальні вправи. «Займенник»."

Про матеріал
Дидактичний матеріал з української мови для учнів 6 класу з теми "Займенник".
Перегляд файлу

Тренувальні вправи. «Займенник».

1. Вибірковий диктант. Виписати особові займенники, вказати відмінок кожного з них.

1. Чолом тобі, синє, широкеє Море! (М. Вороний). 2. Слово, що мені найближчеє, прокажи тихенько (В. Лучук). 3. Він впав чолом – дніпрово чорнобров (І. Драч). 4. Я творив з життя великий міт, я шукав тебе, о божественна казко (Б.-І. Антонич). 5. Ти стежив за матір’ю, як вона ступає по підлозі, як осміхається, як тримає вже посічену сивиною голову (Є. Гуцало).

6. Ви багато, знаєте, нівроку, а проте вам чесно доведу, що бувають вальдшнепи щороку в Ботанічнім київськім саду (М. Рильський). 7. Нині ти від мене на відстані зірки, і хай душа вільно говорить до тебе, як до зірки, далекої, недосяжної (О. Гончар).
2. Розподільний диктант. Записати  займенники у три колонки: разом, окремо, через дефіс.  Прокоментувати написання займенників. 

 Абичий, казна-хто, дещо, хтось, казна з ким, нікого, ні у кого, дечого, будь-що, будь з ким, хтозна-кого, когось, аби на чому, кому-небудь, хтозна до кого, абиякий, дечий.

3. Подані займенники  поставте у початкову форму. Визначте розряд за значенням.

Мною, на нас, якого, деким, будь-кого, котромусь, стільком, самого, якому, чого, комусь, чиєю, іншого, жодному, казна-ким, хтозна з ким, чиїхось, такою, цих, собою,  своєю, ними, на всьому.

хтозна/чий

 4. Запишіть займенники, розкриваючи дужки. Поясніть правопис займенників.

Хтозна/в/чиєму, у/кому/сь, чий/небудь, ні/від/кого, де/хто, де/кого, хтозна/з/яким, скільки/небудь, хтозна/який, ні/про/що, до/будь/кого, будь/хто, ні/що, будь/кого, у/якому/небудь, ні/про/що, у/кому/сь, скільки/небудь, в/де/кого, , аби/хто, будь/що, ні/до/кого, ні/хто, будь/на/кому, в/де/кого, будь/з/ким, аби/ким, аби/з/ким, із/хтозна/яким, будь/до/кого, казна/що, де/що, на/ні/що, який/небудь, хто/сь, де/в/кого, де/що.

5. Від займенників  хто, що, який, котрий, чий, скільки утворіть  якнайбільше неозначених займенників.

6. Випишіть із речень займенники та проаналізуйте їх за схемою: початкова форма, розряд за значенням, відмінок.

1. Спинюся я і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй.

2. Старенька груша дихає на пальці, їй, певно, сняться повні жмені груш.

3. Їй сняться хмари і липневі грози, чиясь душа, прозора при свічі. 4. Живе в тій хаті сивий-сивий спомин, улітку він під грушею сидить.  5. І хата, й тин, і груша серед двору, і кияшиння чорне де-не-де, все згадує себе в свою найкращу пору. І стежка, по якій вже тільки сніг іде...  6. Ой, сестриченько-яличко, ти не дряпай моє личко, я суничок назбираю жменьку мамi i собi!

                                                                                         (Із творів Л.Костенко)

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Морозюк Надія Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 лютого 2021
Переглядів
28820
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку