Підсумкова контрольна робота
з української мови
6 клас
Початковий рівень (0,5 б)
1. Лексика –це:
А наука про слово
Б усі слова, що є в будь-якій мові
В одиниця мови, яка служить для найменнування предметів
Г властивість слова вживатися у різних значеннях.
2. Запозиченими є всі слова в рядку:
А реєструвати, фіксувати, позначати;
Б цирк, театр, вистава;
В партер, антракт, оркестр;
Г фотоапарат, світлина, кобзар.
3. Яким способом утворене слово зорепад?
А префіксальним;
Б суфіксальним;
В переходу від однієї частини мови в іншу;
Г складання основ.
4. До фразеологічних належать всі словосполучення рядка.
А пятами накивати, учитися в школі, перша ластівка;
Б зуби гострити, зубний біль, камінь на душу,
В скласти зуби на полицю, байдики бити;
Г пустити червоного півня, ясні очі, прикусити язика.
До якої частини мови належать виділені в реченні слова?
5. Як мені здається, ніякі докори сумління не турбували птаха (Л.Письменна) виділені слова є:
А Іменниками Б числівниками
В прикметниками Г займенниками.
6. Які ступені порівняння мають прикметники?
А простий і складний;
Б вищий і найвищий;
В якісний і відносний;
Г повний і короткий.
Середній рівень(1 б)
7. Установіть відповідність між словами та пропущеними в їхніх суфіксах буквами. Допиши букви й познач суфікси.
1 кор..ння А е
2 Марі..чка Б є
3 мар..во В и
4 племінн..чок Г і
Д а
8. Установи відповідність відмінкових форм прізвища та відмінків.
1 Прокопову А називний
2 Прокопів Б родовий
3 Прокоповим В давальний
4 На Прокопові Г орудний
Д місцевий
Достатній рівень
9. Утвори складні прикметники. (1 б)
Темний, смарагдовий - ____________________________________________________
Східна Україна - ______________________________________________________
10. Дай відповідь на питання « О котрій годині?», якщо годинник показує 15.45; 20.30. (запишіть усі можливі варіанти) (2б)
11. Встав у речення займенник у відповідній формі, визнач їх число і відмінок, розряд за значенням. (2 б)
Обмова – полова: вітер (вона) _______________________________ рознесе, але й очі засипле.
Тяжко (той) ___________________________________ жить, хто не хоче робить.
12. Як ви розумієте значення прислів’я: «Слово – не горобець, вилетить – не спіймаєш»? (2 б)