ДИДАКТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ З МНЕМОТЕХНІКИ

Про матеріал
1. Вступ……………………………………………………………………. 4 2. Інструкція до використування……………………………. 5 3. Дидактичні таблиці до теми «Речення»……………. 6 4. Дидактичні таблиці до теми «Казки»………………… 10 5. Дидактичні таблиці до теми « Загадки»……………. 14 6. Дидактичні картки до теми «Вірші»…………………… 21 7. Зразок – уривок роботи з таблицею до теми «Казки»……………………………………………………………………. 25 8.Висновок………………………………………………………………..
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

  Дидактичний

    матеріал   з

 мнемотехніки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Укладач    Маханько О.І.  корекційний педагог          

Дидактичний матеріал з мнемотехніки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                 Зміст

  1. Вступ……………………………………………………………………. 4
  2. Інструкція до використування……………………………. 5
  3. Дидактичні  таблиці до теми «Речення»……………. 6
  4. Дидактичні таблиці до теми «Казки»………………… 10
  5. Дидактичні таблиці до теми « Загадки»……………. 14
  6. Дидактичні картки до теми «Вірші»…………………… 21
  7. Зразок – уривок роботи з таблицею до теми

«Казки»……………………………………………………………………. 25

8.Висновок………………………………………………………………..27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Мнемотехніка» - техніка запам’ятовування.  З грецького «mnemonikon» - мистецтво запам’ятовування. Стверджують, що це слово винайшов Піфагор Самоський (6 століттядо н.е.).

Мнемотехніка використовує механізми пам'яті мозку та дозволяє у повному обсязі контролювати процес запам’ятовування, збереження та згадування інформації.

     Під час навчального процесу одна з головних проблем – це бідність мови  учнів.  Вона випливає у вербальній роботі учня під час уроку. Учні не можуть надати відповідь, висловити свою думку, навести приклади, що значно знижує їх показник знань. Деякі учні не приймають участь у фронтальній роботі знаючи відповідь, маючи думку, але вони не можуть висловитись. Стримання дитиною прагнення відповісти може призвести до пасивності на уроці, втрати бажання навчатися.

Робота за цією методикою вплине не тільки на розвиток мовлення дітей але й на психічні  процеси  дитини пам'ять, мислення, увагу.

 

 

 

 

 

 

 

 

Особливе місце, у роботі з дітьми, займає дидактичний матеріал у формі мнемотаблиць.

     Мнемотаблиця – це кольорові схеми, які містять інформацію у її логічній послідовності.

    Робота з мнемотаблицями повинна починатись від найлегшого до складного. Зображення мнемотаблиць повинно бути чітко виражено, точно зрозуміло дітям.

     Вчитель повинен своєчасно змінювати вид роботи з мнемотаблицями, інакше діти навчившись працювати з одним видом таблиць і працюючи із ними довгий час загублять інтерес до роботи. Але не можна змінювати види таблиць до тих пір поки діти не опанують даний вид роботи. Інакше незрозумілі вимоги вчителя до дітей можуть вплинути на опанування учнями даного виду роботи.  Тільки після опанування роботи з одним видом мнемотаблиць можна переходити до роботи з іншим видом мнемотаблиць.  Систематичний підхід дозволить закріпити набуті навички.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       І. Речення.

 

  1. Світить сонечко.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сонечко посміхається.

Весело світить сонечко.

 

  1. Цвітуть  ромашки.

Білі ромашки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Ведмедики біля паркана.

Біля паркана сидять ведмедики.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Їжачок зібрав грибочки.

Їжачок несе грибочки та ягоди.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                            ІІ. Казки.

  1. «Червона шапочка».
  2. « Три ведмедя».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. « Колобок».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. «Теремок»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       ІІІ.Загадки.  

 

 

  1. Ріпка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кругла,

 

а не м’яч.

Жовта,

 

 

а не сонце.

 

 

З хвостиком,

а не мишка.

 

 

  1. Їжачок. 

 

 

 

 

Під соснами

ялинками

лежить мішечок з голочками

 

 

 

 

 

 

  1. Огірок.

 

 

 

 

Без вікон

 

 

без дверей

повний теремок людей

 

 

 

 

 

 

  1. Курчата.

 

 

 

 

 

 

 

 

Пі    пі

пі

пі

пі

 

 

?

 

 

Наче сонячні клубочки

 

 

 

хтось розсипав біля квочки.

Хто це там пищить, малята?

Здогадалися? …

 

 

 

 

  1. Сніг

 

 

 

 

На дворі горою,

 

 

 

 

а в хаті водою

 

 

 

 

  1. Вітер.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рукавом махнув –

 

 

 

дерева нагнув.

 

 

 

  1. Зима

 

 

 

 

 

?

 

 

Сніг на полях

 

 

 

Лід на річках.

Метелиця гуляє.

Коли це буває?

 

 

 

                                       IV. Вірші.

  1. «Вмивалочка».

 

 

 

 

 

 

Миєм очки,

миєм щічки.

 

 

 

 

 

Миєм носик невеличкий.

Чистим  зубки, чистим ротик

 

 

 

 

 

Чистим  вушка

і … животик!

 

 

  1. «Сніговичок»

 

 

 

 

Народився я зимою,

Як нападав сніг.

 

 

 

 

Зліплений весь дітворою

З голови до ніг.

 

 

 

Замість носика – бурулька,

Руки - з гілочок.

 

 

 

А на голові – каструлька.

Я – Сніговичок!

 

 

  1. «ЗАЄЦЬ СПАТИ ЗАХОТІВ»

 

 

 

 

Заєць спати захотів,

Сам постелю постелив,

 

 

 

Сам собі зробив подушку,

Підмостив її під вушко.

Та у зайця довге вушко —

 Все звисає із подушки.

  1. «Вовк»

 

 

 

 

 

Вовк ведмедя розбудив

Вже весна, гуляти йди

 

 

 

Виліз велетень з барлогу

Вовк тікає в ліс від нього

  1. «Перше вересня»

 

 

 

 

Жовтіє листя на тополі.

Летять у синяві хмарки.

 

 

 

Відкриті навстіж двері в школі –

Ідуть до школи первачки.

  1. «Комарик»

 

 

 

 

Сів комарик під дубочок

На ялинковий пеньочок,

 

 

 

Звісив ніжки на пісочок,

Сунув носик під листочок.

Зразок опрацювання мнемотаблиці – казки                 

«Теремок»

 

 

 

1.Артикуляційна гімнастика зі звуком «Т»

2.Емоційне налаштування.

  Стоїть терем у полі

  Він не низенький доволі

  Хто в цім теремі живе

  Та хазяїном сливе ?

3.Словникова робота зі словом «сливе»

4. Робота із таблицею

- давайте пригадаємо, хто в теремі живе ? А допоможе нам у цьому одна з наших чарівних таблиць. Зверніть увагу на табличку. Хто перший почне розповідати казку ?

Учень : – Стояв у полі теремок.

Вчитель : - опиши на теремок, який він ? Як ти це зрозумів ?

Учень надає відповіді.

Вчитель : - розповідаємо казку далі /викликає іншого учня/

Учень : - У теремі жила мишка /описує її /

Вчитель : - далі… /вибирає учня/

Учень : - У теремі жила лягушка / описує її/

Вчитель : - А з ким вона жила у теремі ? Як ти це зрозумів?

Учень відповідає.

Аналогічно проходить робота далі по таблиці.

Вчитель : - Хто останній жив у теремку ? Як ви це зрозуміли ? Який знак стоїть після ведмедя ? Чому ?

Учні : - Ведмідь розламав будиночок / надають відповіді далі/

Вчитель : - Теремочок зламаний!Що нам тепер робити ? Чи ми залишимо сумний кінець казки ? Спробуємо зробити його веселим ? А допоможуть нам у цьому – рахівні палички. За допомогою рахівних паличок ви побудуєте теремочок на парті.

Вчитель : -  Ой які красиві теремки! Скажіть, а кого ви заселите у свої теремки ?

- чи добре ми з вами попрацювали ?

- запросимо ще чарівні таблички до нас на урок ?

- молодці!

 

 

 

 

 

 

                                             Висновок.

Робота з мнемотаблицями допомагає розвинути в дітей асоціативне мислення, зорову та слухову пам'ять, уяву, творчий підхід до роботи, бажання працювати самостійно. Створення ситуації успіху закріплює  набуті вміння. 

     Одна з великих нагород для вчителя – це учні, які із задоволенням, натхненням працюють на уроці. Застосування мнемотехніки, під час навчального процесу, стає більш актуальним і я задоволена тим, що ми з моїми учнями не відстаємо від часу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
29 жовтня
Переглядів
51
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку