" Дидактичний матеріал з української мови (7 клас) за творами І.Франка"

Про матеріал
Дидактичний матеріал з української мови за творами І.Франка для учнів 7 класу з теми "Дієслово".
Перегляд файлу

       Дидактичний матеріал з української мови (7 клас) за творами І.Франка                

 

                                             Дієслово

І.Із поданих речень випишіть дієслова, вкажіть їхній спосіб та час.                                                               1.Взяв Микиту за хвостину та й на віз між рибу кинув, сів і їде в добрий час.  2.А Ведмедя геть здушило, стогне, сапа мій Бурмило, але дуб трима й трима.  3.Глянь, вже темно по долині, хлоп давно лежить в перині, тож нічого ти не бійсь!   4.Їжте ж, тільки міру майте, бо як об’їстеся – знайте: буде шкода немала!  5.А Охрім посеред ночі чує: щось реве, скрегоче…  6.Мурцю мій! Колись у мене і печене, і варене ти вночі б знайшов і вдень.   7.Ніч чудова, місяць світить… Поцілуйте жінку й діти, та й у путь скоріш ходім.   8.Я ж сиджу. Тремчу, все чую та усе собі міркую, як би тут втекти живцем!

ІІ.Перепишіть речення, підкресліть дієслова та вкажіть форму дієслова.    

1.Смереки жалібно стогнали, наскрізь промоклі у темній пущі.  2.Плакала киця на кухні, аж їй очиці попухли. Чого ти, киценько, плачеш, їсти чи питоньки хочеш?  3.Усміхається небо яснеє, дзвонить пісеньку жайвороночок, затонувши десь в бездні-глубіні кришталевого океану…    4.В неділю рано почало світати, ой пішла лисичка їстоньки шукати.  5.І дітей поцілувавши, жінці в вухо пошептавши, що там ще сказати мав, Лис Микита, мов у гості, в Львів, назустріч царській злості, із Бабаєм почвалав.   

ІІІ.Проаналізуйте виділені слова з погляду категорії перехідності/неперехідності. 

1.Турчин баркою кермує.  2.І всі ми вірили, що своїми руками розіб’ємо скалу, роздробимо граніт…  3.Я не тебе люблю, о ні. Люблю я власну мрію. 4.Далі двері відкриває, каганець в руці тримає.  5.От запхався я в куточок і стулився у клубочок.  6.Раз на лови йду я радо, аж гусей стрічаю стадо.

ІV.У поданих реченнях виявіть безособові дієслова. Визначте, у якій граматичній формі вони вживаються(інфінітив, третя особа однини теперішнього чи майбутнього часу, минулого часу середнього роду однини, умовного чи наказового способу).

1.Гримить! Благодатна пора наступає, природу розкішная дрож пронимає.  2.Невже тобі на таблицях залізних записано в сусідів бути гноєм, тяглом у поїздах їх бистроїзних? 3.І похололо в того чоловіка на серці…  4.Ясно ще осіннє сонце сяє, та холодом осіннім вже в повітрі потягає.  5.Нічичирк! Ще ледве дніє…   6.Довершилась України кривда стара,- нам пора для України жить.  7.Ми поляжем, щоб волю, і щастя, і честь, Рідний Краю, здобути Тобі.  8.Дочка каже: «Прошу мені суху вербу дати».  9.От блискавка блисне і грім як не трахне! Не дурно ж так дощиком пахне!

 

docx
Додано
26 лютого 2021
Переглядів
259
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку