Тема. Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації
спілкування.
Мета: з′ясувати рівень сформованості комунікативних умінь та навичок,
зокрема, вміння вибудовувати репліки-стимули, репліки-реакції та
вміння слухати-розуміти; формувати вміння доречно й правильно
вживати в діалогічному мовленні етикетні формули, правильно
інтонувати репліки діалогу; виховувати поважливе ставлення до
співрозмовників, чемність, розвивати мислення, культуру усного
мовлення, емоційну сферу, увагу, збагачувати й уточнювати
словниковий запас учнів, удосконалювати граматичний лад їхнього
мовлення.
Тип уроку: урок перевірки рівня здобутих знань, умінь і навичок.
ХІД УРОКУ:
І.Перевірка домашнього завдання.
* Прочитати уривок на інтерактивній дошці за особами.
Пояснити вживання розділових знаків.
До Ганни підкочується зайченя й починає тертися біля ніг.
−Їсти, дурненьке, хочеш? – питається вона, наче звірятко може щось відповісти.
Зайченя кумедно ворушить рухливою квасолиною носа і кладе на спину довгі, мов іграшкові човники, вуха.
− Що тобі, сирітко, дати? – далі розмовляє з ним, наче з дитиною.
− Звідки він у вас, мамо?
−У лісі знайшла, замерзав бідолаха, зараз уже оклигує.
− Мамо, а які у вас тепер очі? – несподівано запитав Марко. – Ніяк не розберу при цій електриці, − косо поглянув на каганець.
− І нащо воно тобі? – здивувалась, зніяковіла і зітхнула мати. − Хіба ж діти придивляються до наших очей? То тільки ми втішаємося їхніми…
− Та інколи придивляємось. − Марка вразило, що матір засоромилася такого запитання, бо й справді: хто цікавиться очима старих? – У вас були сині-сині, як весняне небо після дощу.
− Як ти, сину, гарно сказав, − зітхнула мати. – За усе життя ні від кого не чула таких слів, навіть од батька твого… І невже справді були такі очі? – аж зачудувалася, згадуючи минулі роки.
Сині були, як барвінковий цвіт у росі.
А тепер стали сивими. Спочатку в мене посивіли коси, а потім очі… Таки придивився до матері? – з вдячністю посміхнулася до своєї кровинки, і відблиск молодості сяйнув у її справді сивих од скорботи очах. Я тебе ще голодом не заморила? Ось уже зараз картопелька буде.
( За М.Стельмахом)
ІІ. Повідомлення мети перевірки і способів її проведення.
- Визначити тему та ідею тексту.
- Визначити вид та стиль тексту.
- Довести доречність діалогічних реплік у тексті.
- Що вони виражають?
ІІІ. Перевірка рівня сформованості мовних знань, умінь та навичок усного діалогічного спілкування.
• Скласти й попарно розіграти діалоги, можливі за таких обставин:
* Збираючись на день народження до однокласниці, школярка радиться з матір'ю щодо вибору подарунка. Скласти діалог між дівчинкою й мамою, яка радить передусім врахувати інтереси й захоплення іменинниці.
* Ви сидите у кафе. Коли до Вас підходить офіціант, ви намагаєтесь зробити замовлення, але не дуже орієнтуєтесь у меню. Попросіть офіціанта допомогти у виборі страв.
*Ви загубили мобільний телефон. Подзвоніть у стіл довідок та узнайте, чи не приносили до них ваш телефон.
*Ваш товариш отримав двійку з предмета і зараз дуже сумний. Порадьте, що йому робити і як виправити оцінку.
ІV. Підведення підсумків уроку.
V. Домашнє завдання.
Повторити параграф 19, вправа 328.
Урок розвитку зв'язного мовлення
«Складання діалогів відповідно до
запропонованої ситуації спілкування».
Вчитель Гур'єва Т.Я.
сш 252
м.Київ