Урок "контрольна робота. Дієприслівник як особлива форма дієслова"

Про матеріал
Матеріал містить різнорівневі завдання як тестової форми , так і творчого характеру. Допоможе з'ясувати, як учні засвої матеріал
Перегляд файлу

Тема: Контрольна робота з теми: «Дієприслівник як особлива форма дієслова»

Мета: перевірити як учні засвоїли тему;

формувати вміння і навички учнів визначати граматичні ознаки дієприслівника, розвивати творчі здібності учнів;

виховувати активність, самостійність, позитивні емоції в навчанні.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІІІ. Самостійна робота учнів.

Початковий рівень. Вибрати правильний варіант відповіді.

1. Дієприслівники доконаного  виду утворяться за допомогою суфіксів:

а) – виш; - иш;

б) – н; - ен; - т;

г) – уч(юч); - ач(яч)

2. Дієприслівники доконаного виду відповідають на питання:

а) що зробивши;

б) що роблячи;

в) що зробивши;

г) що робити;

3.Дієприслівники недоконаного виду відповідають на питання:

а) що робити;

б) що зробити;

в) що роблячи;

в) що зробивши;

4.Дієприслівники недоконаного виду утворюються за допомогою суфіксів;

а) – уч(юч), - ач (яч);

б) – вши ; - ши;

в) - л -;

г) – учи(ючи); - ачи(ячи).

Середній рівень. Дати короткі відповіді на питання.

 1. Дієприслівник – це особлива форма дієслова? (Так)

2. Дієприслівники мають граматичні ознак дієслова і прислівника?  (Так)

3. Дієприслівники відповідають на питання що роблячи? Що зробивши? (Так)

4. Дієприслівник разом із залежними словами становить дієприслівниковий зворот? (Так)

5. Дієприслівниковий зворот в реченні завжди виділяється комами? (Так)

Достатній рівень. Виконати завдання.

ІІІ. 1.Слисати текст вставляючи розділові знаки. Пояснити їх написання.

Вскочивши в сю розчину, Лис Микита в першій хвилині занурився в неї з головою і мало  не задушився. Але потім, діставши ногами до дна бочки, став собі так, що все його тіло було затоплене у фарбі; а тілько морда, також синьо помальована, трошечки вистирчала з неї.

( І. Франко.)

2.Зробити синтаксичний розбір речення, пояснити вживання розділових знаків.

Хлоп’та насторожено вслухались у тишу, намагаючись щось почути в повитій туманом долині.

( Ю. Збанацький.)

Високий рівень.

Продовжити текст, вживаючи якомога більше речень з дієприслівниковими зворотами.

Осінь… Вона підкралася до нас позолотою лісів, садів та подів, ранковою прохолодою й останнім курликанням журавлів у небі.

ІV. Підведення підсумків уроку.

Продовжіть речення

Сьогодні на уроці в мене виникли труднощі при виконанні ….

V. Д/З повторити вивчене про дієприслівник

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 березня 2021
Переглядів
1022
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку