Дидактичний супровід (картка) "Література як вид мистецтва. Художній образ"

Про матеріал

Дуже важливими є уроки вводні, тому що вони - ключ до створення атмосфери відкриття, захоплення школярів творами художньої літератури, повторення того, що прочитано, осмислено у попередньому класі. Завдання картки пропонують учням логічно мислити, висловлювати думки, спиратися на набуті знання з історії, зробити висновки про значення мистецтва (в тому числі художньої літератури) для становлення особистості, життя людства, знайомить учнів із літературним поняттям "вічний образ", дає алгоритм для презентації улюбленої книги.

Перегляд файлу

bookРОБОЧА КАРТКА УРОКУ №1

Література як вид мистецтва.

Художній образ

 

 

 

 

Завдання 1. Літературна загадка (1бал).  Відгадай, про яких вірних друзів пише Борис    Тен у своєму сонеті?

Багато вірних друзів маю я —

В пораді мудрій, у розважнім слові

Вони допомагать мені готові, —

Зі мною завжди щира їх сім'я,

Нестримно думка світла в них буя

 І відкриває обрії казкові,

Немов відважному мандрівникові.

Що йде шляхів шукати без вождя.

Супутців у віках не полічити.

Та кожен стежку визначив свою

І залишив свої нам заповіти.

Стрічать їх у зеленому гаю

Я раз у раз виходжу на алеї

Бібліотеки щедрої моєї.

 

 

 

__________________________________________________

G:\Открытки, картинки про школу - Фотоальбомы - Сайт для школьников и учителей_files\картинки\school2411.jpgЗавдання 2. Прочитай вислови про книгу. Поміркуй, яку користь людям приносять книги? Які таємниці вони приховують? (2 бали)

1. З усіх мистецтв найважче мистецтво читання  (Й.В.Ґете).

2. Книги – морська глибина:

Хто в них пірне аж до дна,

Той, хоч і труду мав досить,

Дивнії перли виносить  (Іван Франко).

 

3. Книги – кораблі думки, що мандрують хвилями часу і бережно несуть свій дорогоцінний скарб від покоління до покоління (Ф.Бекон).

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Завдання 3. Пригадай, хто такий перекладач?  Яка роль перекладача у вивченні літератури? (1бал) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 4. Помандруй думками у далеке минуле й уяви, як виникали види мистецтва.

(2 бали)

 

Як ти гадаєш, у чому своєрідність і унікальність літератури як мистецтва? (1 бал)

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Запам’ятай!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 5. З’ясуй у парі із однокласником, яке значення має  мистецтво (в тому числі художня література) для становлення особистості, життя людства.

Продовж думку (2 бали):

Розвиває _________________________

Дарує _________________________________

Формує __________________________

Збагачує _________________________________

Виховує _________________________

Надихає на _________________________________

Вчить ___________________________

Створює _________________________________

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 6. З’єднай стрілочками вічний образ із джерелом його походження, спробуй з допомогою вчителя розтлумачити їх значення. (1 бал)

 

Міфологічні образи                               Роксолана, Фауст

Фольклорний                                         Прометей, Геракл

Легендарні                                             Ромео і Джульєтта, Гуллівер

Літературні                                            Народний месник Робін Гуд

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 7. Розкажи про свій улюблений твір мистецтва. Які специфічні риси він має?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2 бала

Індивідуальне робота. Презентація улюбленої книги. Алгоритм виконання:

Короткі відомості про автора – 1бал.

Історія написання книги – 1 бал.

Сюжет твору – 2 бали.

Епізод, який найбільше сподобався – 2 бали.

Стисла характеристика героїв – 2б.

Висновки: чого навчився? Що зрозумів? – 1б.

Оригінальність, самобутність презентації – 1б.

Стислість, чіткість, лаконічність. 5хв. – 1б.

Відповідь на додаткові запитання класу – 1б.

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 9
Оцінки та відгуки
  1. Ведькал Тетяна Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гурова Лариса Дмитрівна
    Дуже зручно в картці те, що завдання оцінено балами. Учень сам зможе підрахувати скільки балів він отримав.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Руденя Ганна Володимирівна
    Дуже хочеться , щоб наші учні стали справжніми знавцями у цьому безмежному і глибинному морському дні - у світі книги.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Яровенко Ольга Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Ярошевська Ольга Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Катруха Світлана Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Хаюк Тетяна Трохимівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Крученова Валентина Михайлівна
    Є однією з членів обласної творчої групи вчителів зарубіжної літератури, які працюють з даної проблеми :Дидактичний супровід уроків зарубіжної літератури за новою програмою"
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Якушевська Єва Борисівна
    За картками працюють вчителі не тільки зарубіжної літератури, їх адаптували і прийняли до роботи учителі української літератури, німецької мови.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 6 відгуків
docx
Додано
12 лютого 2018
Переглядів
2137
Оцінка розробки
5.0 (9 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку