Дуже важливими є уроки вводні, тому що вони - ключ до створення атмосфери відкриття, захоплення школярів творами художньої літератури, повторення того, що прочитано, осмислено у попередньому класі. Завдання картки пропонують учням логічно мислити, висловлювати думки, спиратися на набуті знання з історії, зробити висновки про значення мистецтва (в тому числі художньої літератури) для становлення особистості, життя людства, знайомить учнів із літературним поняттям "вічний образ", дає алгоритм для презентації улюбленої книги.
РОБОЧА КАРТКА УРОКУ №1
Література як вид мистецтва.
Художній образ
Завдання 1. Літературна загадка (1бал). Відгадай, про яких вірних друзів пише Борис Тен у своєму сонеті?
Багато вірних друзів маю я —
В пораді мудрій, у розважнім слові
Вони допомагать мені готові, —
Зі мною завжди щира їх сім'я,
Нестримно думка світла в них буя
І відкриває обрії казкові,
Немов відважному мандрівникові.
Що йде шляхів шукати без вождя.
Супутців у віках не полічити.
Та кожен стежку визначив свою
І залишив свої нам заповіти.
Стрічать їх у зеленому гаю
Я раз у раз виходжу на алеї
Бібліотеки щедрої моєї.
__________________________________________________
Завдання 2. Прочитай вислови про книгу. Поміркуй, яку користь людям приносять книги? Які таємниці вони приховують? (2 бали)
1. З усіх мистецтв найважче мистецтво читання (Й.В.Ґете).
2. Книги – морська глибина:
Хто в них пірне аж до дна,
Той, хоч і труду мав досить,
Дивнії перли виносить (Іван Франко).
3. Книги – кораблі думки, що мандрують хвилями часу і бережно несуть свій дорогоцінний скарб від покоління до покоління (Ф.Бекон).
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 3. Пригадай, хто такий перекладач? Яка роль перекладача у вивченні літератури? (1бал) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 4. Помандруй думками у далеке минуле й уяви, як виникали види мистецтва.
(2 бали)
Як ти гадаєш, у чому своєрідність і унікальність літератури як мистецтва? (1 бал)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Запам’ятай!
Завдання 5. З’ясуй у парі із однокласником, яке значення має мистецтво (в тому числі художня література) для становлення особистості, життя людства.
Продовж думку (2 бали):
Розвиває _________________________
Дарує _________________________________
Формує __________________________
Збагачує _________________________________
Виховує _________________________
Надихає на _________________________________
Вчить ___________________________
Створює _________________________________
.
Завдання 6. З’єднай стрілочками вічний образ із джерелом його походження, спробуй з допомогою вчителя розтлумачити їх значення. (1 бал)
Міфологічні образи Роксолана, Фауст
Фольклорний Прометей, Геракл
Легендарні Ромео і Джульєтта, Гуллівер
Літературні Народний месник Робін Гуд
Завдання 7. Розкажи про свій улюблений твір мистецтва. Які специфічні риси він має?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2 бала
Індивідуальне робота. Презентація улюбленої книги. Алгоритм виконання:
Короткі відомості про автора – 1бал.
Історія написання книги – 1 бал.
Сюжет твору – 2 бали.
Епізод, який найбільше сподобався – 2 бали.
Стисла характеристика героїв – 2б.
Висновки: чого навчився? Що зрозумів? – 1б.
Оригінальність, самобутність презентації – 1б.
Стислість, чіткість, лаконічність. 5хв. – 1б.
Відповідь на додаткові запитання класу – 1б.
1