Дидактичний супровід уроку "Джонатан Свіфт та його роман «Мандри Гуллівера»"

Про матеріал

Активізація роботи на уроці, набуття ключових компетентностей, активна робота з текстом літературного твору - це не повний перелік питань, які ставить перед собою учитель , готуючись до уроку. Робоча картка до уроку пропонує низку цікавих завдань для учнів, мета яких вмотивувати інтерес підлітків до прочитання твору з позицій критичного ставлення до прочитаного, поглиблює знання з теорії літератури: гротеск, сатира, гумор, вчить працювати зі схемами, опорними конспектами. Сподіваюсь, що дана робота буде в пригоді для роботи на уроці чи як домашнє завдання для мотивації навчальної діяльності.

Перегляд файлу

РОБОЧА КАРТКА УРОКУ

Джонатан Свіфт та його роман «Мандри Гуллівера»

 

1. Гра «Набери бали». Кожна знайдена неточність - 1 бал.

1) Паровий корабель «Антилопа» у травні 1899 року залишив французький порт Брістоль.

2) Його капітан Гуллівер стояв на палубі і дивився на берег.

3) Після спокійних днів почався страшний шторм.

4) Ніхто не хотів залишати чудовий корабель, лише Гуллівер сів у човен.

5) Гуллівер побачив високий берег і пристав  човном до нього.

6) Біля берега було дуже глибоко.

7) Гуллівер вийшов із човна й одразу пішов у розвідку.

8) Мандрівника із захопленням зустріли мешканці цієї держави.

9) Вони були справжніми ліліпутами на зріст, тобто діставали Гулліверові до пояса.

10) Але їхні корови і вівці, м’ясом яких вони годували свого гостя, були найзвичайнісінькими тваринами.

11) Гостинні ліліпути зовсім безпечно ставилися до прибулого велетня.

12) Гуллівер урочисто ввійшов у столицю.

3. Скласти простий план «Перший день Гуллівера в Ліліпутії» (письмово)

      

  1. __________________________________________________________________
  2. __________________________________________________________________
  3. __________________________________________________________________
  4. __________________________________________________________________
  5. __________________________________________________________________
  6. __________________________________________________________________

Заувага учителя ! Джонатан Свіфт звертається до жанру пригодницького роману, вводить у текст елемент казки, змальовуючи в такий спосіб тогочасне суспільство.

Дещо в зображенні стосунків Гуллівера з ліліпутами зображено комічно, з м’яким гумором, однак окремі епізоди є відверто сатиричними за суттю.

4. Розгадайте кроссворд. Якщо складно одному, запроси для спільної роботи 1-2 друзів.

6

1) Для якої важливої справи було викликано урядовців з пір’ями і чорнилом?

2) Що записали як: «Срібна скриня з кришкою»?

3) Що назвали «Прямокутний килим білого кольору»?

4) Що з трудом погортали і відклали, не зрозумівши?

5) Що визначили, як «порошок чорного кольору»?

6) Що ввійшло до реєстру під назвою «круглі ядра»?

7) Що їх найбільше здивувало і заслужило на вигук: «Навіщо Людина-Гора носить у кишені огорожу міського парку»?

8) Що описано так: «Білі круглі предмети, можливо, срібні, схожі на щити наших воїнів, жовті круглі предмети, можливо, золоті, більші за наші тарілки, але набагато важчі»?

9) Що це: «Круглий предмет. Одна стіна прозора, мов крига. Крізь неї видно дванадцять чорних знаків. Знаки розташовані по колу. По них рухаються дві стріли: одна довга, друга коротша. Усередині предмета постійно хтось стукає. Можливо, зубами...»?

10) Один з предметів, позначених як невідомі.

11) Предмет, який впізнали відразу, хоча він і був колосального розміру.

12) Те, що Гуллівер приховав від обшуку в потайній кишені жакета.

5. Аналіз уривку.

Як поставилися ліліпути до невідомого предмета ? Чому вони його не знищили ?

«Одного разу до Гуллівера прийшов один з придворних і розповів, що пастухи знайшли на морському березі велетенський чорний предмет з круглим горбом посередині та з широкими плоскими краями; той лежав нерухомо, тому пастухи відважилися підійти ближче. І, подумавши, вирішили, що ця річ належить Людині-Горі».

Одним реченням дайте відповідь на запитання: «Про що йдеться в цьому уривку ?»

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1) Як ви вважаєте, якого ефекту досягає автор, описуючи речі Гуллівера крізь призму сприйняття ліліпутами? _______________________

2) Але ж комічне може мати різну природу, деколи викликаючи добру посмішку, а іноді гостро висміюючи якесь явище. Що цього разу перед нами? _________________________

3) Чи можемо ми стверджувати, що перед нами звичайні казкові події? Доведіть свою думку (використайте опорний конспект, ОК) ________________________________________________________________________________

 

12

4) Чи й справді становище Гуллівера у країні ліліпутів не принизливе?

________________________________________________________________________________

ЦЕ ЦІКАВО ! Процес виховання дітей в Ліліпутії

В окремих епізодах з першої частини, де розповідається про виховання дітей в Ліліпутії, в описах побуту та звичаїв гуїгнгнмів та в деяких інших епізодах Свіфт накреслив систему ідеального виховання людини. Перш за все він - прибічник суспільного виховання дітей (у Ліліпутії уряд відбирає дітей від батьків і бере на себе цілковиту відповідальність за їхнє ідейне та фізичне виховання) та раціоналістичних методів навчання (у Ліліпутії все казкове й фантастичне цілком виключається з книжок, які читають діти). Свіфт агітує за гармонійне сполучення фізичного та розумового тренування, він особливо наполягає на тому, щоб дітей привчали до колективного суспільного життя (прилюдне змагання гуїгнгнмів у присутності найповажніших представників роду), і вимагає, щоб юнацтво привчалося до простого й активного життя. До того ж, знаходимо тут поради давати дітям насамперед корисні знання, а не забивати голови всіляким непотрібним мотлохом.

Знайдіть недоліки у вихованні дітей в Ліліпутії.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Ярошевська Ольга Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ярошевська Ольга Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Якушевська Єва Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Паращич В.В., Фефілова Г.Є.)
Додано
3 лютого 2018
Переглядів
1802
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку