Метою сучасного уроку є пошукова діяльність учнів, спрямована на формування вмінь і навичок щодо орієнтації в інформаційному просторі, і тому в робочі картки включені завдання щодо самостійного опрацювання певного матеріалу підручника чи включеного автором картки матеріалу з метою навчання самостійного пошуку відповіді на поставлене запитання, встановити логічні зв'язки поданої інформації та сучасності…
У процесі роботи учнів над робочою карткою нового змісту набуває співпраця на уроці вчителя та учня, що будують свою роботу навколо художнього твору, інформації про нього, його атора, на уроці повноцінно реалізується такий вид діяльності, як дослідницько –пошукова робота, коли в ролі дослідників виступають самі учні, а учитель координує учнівську діяльність. Впровадити найсучасніші методи викладання предмету на уроці дозволяє система тренінгового навчання, що означає «навчати, тренувати». Одне із відмінностей тренінгу – це незвичайне розташування учнів в аудиторії: по колу, обличчя до обличчя, об'єднання у малі та великі групи.
Структура картки дозволяє у певній мірі реалізувати систему тренінгового навчання, в завданнях зазначені такі форми роботи: «Спілкуйтесь з однокласниками! Відгадайте кросворд», «Попрацюйте в парах….»,«Перевірте свого товариша: складіть запитання до твору…», «Обговорість із сусідом по парті…». Для стимуляції до творчості в картках урахований такий вид роботи, як робота у групах, тому що кожен учень може проявити себе, узгодити свої думки з іншими, отримати певну інформацію, звернутися за консультацією.
РОБОЧА КАРТКА УРОКУ
___________________________________________
Т |
ЗО |
А |
ЛО |
Є |
ТО |
М |
ГО |
Н |
ЖУ |
И |
КА |
Ц |
І |
Реставруйте фразу і запишіть тему нашого уроку
(Едгар Аллан По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук» )
ЗАВДАННЯ 1. Чи уважний ви слухач? Послухайте пояснення учнів і відновіть текст з прогалинами.
Едгар Аллан По народився 19 січні 1809 року в Бостоні у сім’ї ______________. Його батько, Девід По, ірландець за походженням, залишив сім’ю, коли Едгару було _____________р. Мати, англійка Елізабет Арнольд По, була талановитою та популярною_____________, але в кінці 1811 року вона захворіла й померла зовсім молодою. Трьох дітей розібрали __________ ___________. Едгара взяв до себе місцевий ______________________ бездітний Джон Аллан. Він __________ піклувався про хлопчика, дав йому гарну освіту. Та з роками палка натура Едгара не завжди знаходила розуміння поміркованого Джона Аллана. Не рідко це призводило до ________________. До того ж батька дратувала необхідність сплачувати «борги честі» прийомного сина. Не сприймав він також і захоплення Едгара поезією. На деякий час батько і син посварилися й навіть розірвали стосунки. Але чвари чергувалися з примиренням. Два роки Едгар пробув в армії, хоча військова кар’єра його не вабила. Великим було бажання писати. По спромігся надрукувати декілька невеликих поетичних збірок, в яких автор відходив від буденності й поринав у прекрасну вигадану реальність, в якій йому дихалося легше.
Літературне визнання прийшло до письменника-початківця у 1834 році, коли було надруковане оповідання «_______________, _________ __ ______». У той час, коли видавці одержували величезні прибутки за оповідання По, сам автор потерпав від матеріальної скрути. Е.А.По служив в армії, був журналістом,редагував та видавав журнали, але все це не приносило бажаного прибутку.
ЗАВДАННЯ 2. Балада Е. По «Ельдорадо». Прочитайте баладу, роздивіться уявне зображення «золотого» міста Ельдорадо.
Молодий та стрункий
Вершник мчав навпрошки,
В дощ і в спеку прямуючи радо;
їхав поночі й вдень,
Ще й співав він пісень,—
Прагнув землю знайти Ельдорадо.
Стільки років блукав,
Що вже й сивий він став,
Вже утратив і силу, й принаду,
Скрізь об’їздити встиг,
Та в блуканнях отих
Не знайшов він землі Ельдорадо.
На котрімсь із шляхів
Раз він привида стрів,
Може, в нього він знайде пораду:
«Чи не знаєш хоч ти,
Де я можу знайти
Землю ту на ім’я Ельдорадо?»
Каже привид: «Поглянь,—
Там, де обрію грань,
Видко гір нерухому громаду;
Отуди твоя путь,
Щоб аж їх перетнуть,
Якщо хочеш знайти Ельдорадо!»
Баладу «Ельдорадо» Е. По написав незадовго до смерті. Цей твір є ніби узагальненням усього життєвого шляху письменника, його творчим образом. Що ж це за країна Ельдорадо, яку шукав митець? І чи знайшов він її? Перекладач Г. П. Кочур дав таку примітку до твору: «Ельдорадо — легендарна країна золота й дорогоцінного каміння, яку розшукували в Америці іспанські завойовники».
- Як ви гадаєте, що ж розумів поет під словом Ельдорадо?
_________________________________________________________________________________________________________________________________
- Що свідчить про нематеріальну природу Ельдорадо Е. По?
_________________________________________________________________________________________________________________________________
- Чи досяг ліричний герой своєї мрії? Чи відмовився від неї?
________________________________________________________________________________________________________________________________
Учитель зауважує!
ЗАВДАННЯ 3. Пронумеруйте у логічній послідовності малюнки, передайте зміст повісті трьома простими реченнями.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ЗАВДАННЯ 4.Як ви гадаєте, чому повість має таку назву?
Намалюйте жука чи перекажіть, як він виглядає. Чим дивує жук?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Острів, на якому Легран знайшов незвичайного жука, був «дуже незвичайний». Чому? Яке враження справляє острів?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ЗАВДАННЯ 5. РОБОТА У ГРУПІ. Гра «Поле чудес». Назвіть предмети, які наштовхнули Леграна на думку про скарб.
|
Е |
Р |
Е |
Г |
|
|
|
Е |
Н |
|
Е |
Р |
Г |
А |
|
|
Н |
|
|
Е |
Р |
Е |
|
|
|
|
Е |
Н |
|
|
|
|
Р |
|
|
|
А |
Р |
|
ЗАВДАННЯ 6. «Я ГРАЮ РОЛЬ…» Завдання на вибір.
А.Напишіть про знахідку золотого жука від особи Леграна чи його слуги Джупітера.
Б. Відтворіть від особи Леграна хід думок про скарб від самого початку.
В. Чи хотілось би вам попрацювати в приватному детективному агентстві? Що є позитивного і негативного, на ваш погляд, у професії слідчого?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Використана література