Дидактичний супровід уроку "Особливості композиційної будови твору Е.По «Золотий жук». Образ Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача"

Про матеріал

Картка до уроку відображають логіку діяльності учня із здобуття читацької компетентності під час вивчення як окремого твору, так і теми в цілому. Картка має типову структуру від мотиваційного моменту до узагальнення (рефлексії). Структурними компонентами картки є розділи: «Вивчаємо теорію літератури», «Тематичний словничок уроку», «Учительська підказка», «Це цікаво», «Порівняймо твори», що дозволяє реалізувати емоційно-ціннісну, компаративну, культурологічну лінії літературної освіти, передбачені новими Державними стандартами та новою програмою зі світової літератури. При цьому збережена авторська індивідуальність кожного вчителя – співавтора проекту.

Перегляд файлу

РОБОЧА КАРТКА УРОКУ

Особливості композиційної будови твору Е.По «Золотий жук». Образ Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача

 

 

 

ЗАВДАННЯ 1. РОБОТА В ПАРАХ. «Знайдіть помилку» (помилку закресліть і зверху напишіть правильне твердження чи слово ) 1 б.

  •             Головний герой оповідання «Золотий жук» — Генрі Легран
  •             Легран оселився на Салівеновому острові поблизу Чарльстона у штаті Північна Кароліна
  •             Джупітер вірно служив своєму хазяїнові тому, що той йому добре платив
  •             Легран захворів, бо жук укусив його в голову
  •             Оповідач дуже добре розумів Леграна, на відміну від Джупітера
  •             Героям не вдалося відразу знайти скарб, тому що оповідач переплутав праве око з лівим
  •             Джупітер був найспокійніший з усіх героїв, коли вони побачили скарби
  •             Оповідач кинувся було танцювати, коли зрозумів, у чому його помилка
  •             Легран першим помітив, що намальований жук схожий на череп
  •             Знаки на пергаменті були зроблені синім чорнилом
  •             «Чортове сідало» — це висока скеля біля тюльпанового дерева
  •             «Єпископів заїзд» — це шинок поблизу острова
  •             «Добре скло» — це марка красивого скляного посуду
  •             Колекції комах Леграна позаздрив би сам Швемербек

 

ЗАВДАННЯ 2. ЛІТЕРАТУРОЗНАВЧА РОБОТА: 2 б. (якщо буде потреба, скористуйтесь підручником, с.174, авт. О. Николенко)

  • Від чиєї особи ведеться оповідь?
  • Навіщо автор – оповідач, якщо є безпосередні

 учасники подій ? ____________________________

____________________________________________

____________________________________________

  •                 Що єднає образи автора й оповідача? ____________________________________________________

_______________________________________________________________

______________________________________________________________

Складіть й запишіть портрети Леграна та оповідача. Що спільного і що особливого у рисах цих двох персонажів?

Легран

Оповідач

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Доведіть, що оповідач — людина освічена, культурна.  

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ЗАУВАГА ВЧИТЕЛЯ! Твір Едгара Аллана По «Золотий жук» належить до найперших детективів в історії літератури. «Золотий жук» прийшовся саме на початок популяризації криптографії, адже, як ми вже знаємо, основну частину сюжету складає один із шифрів. Е.А.По подав свою повість на письменницький конкурс , який оголосила газета Philadelphia Dollar Newspaper. «Золотий жук» виграв головний приз і був опублікований. За перемогу у конкурсі Едгар По отримав $ 100 – мабуть, найбільшу премію за свою письменницьку кар’єру.

словничок.jpgСловник уроку

Криптограма (у перекладі з грецьк.- таємний, прихований і риска, літера, написанная) – тайнопис; напис або документ, зроблений криптографічним способом.

Криптографія – спосіб тайнопису, заснований на вживанні шифру.

Фут (від англ. Foot ступня) – міра довжини деяких країнах від 28,3 см до 32,48 см.

Сваммердам (1637-1680) – нідерландський біолог,автор «Історії комах».

ЗАВДАННЯ 3. ОПИТАЙТЕ  СВОГО СУСІДА, оцінить його відповіді від 1 до 2 балів.

  • Що привернуло увагу Леграна до того, що пергамент містить якийсь документ ?
  • Чому Легран вирішив, що кіт - це підпис?
  • Завдяки чому Легран здогадався, якою мовою складено документ?
  • Завдяки ще яким хитрощам пірат приховав шифр від чужих очей?

Якщо відповіді даються складно, перечитайте текст на с. 190 зі слів «Уважайте мене фантазером … »

ЗАВДАННЯ 4. ДОСЛІДНИЦЬКА РОБОТА. Доведіть, що Легран мав усі риси справжнього детектива. Розкажіть, як він розшифрував тайнопис? 2 б.

5 3  = 3 0 5 ) ) 6+ ; 4 8 2 6 ) 4 § ) ) 4 ) ; 8 0 6+ ; 4 8 = 8 || 6 0 ) ) 8

5 ; ; ] 8+ ; : +8 = 8 3 ( 8 8 ) 5+ = ; 4 6 ( ; 8 8+ 9 6+ ? ; 8 ) + ( ; 4 8 5 ) ; 5+

= 2 : + ( ; 4 9 5 6+ 2 ( 5+ — 4 ) 8 || 8+ ; 4 0 6 9 2 8 5 ) ; ) 6 = 8 ) 4  ; 1 (

9 ; 4 8 0 8 1 ; 8 : 8 1 ; 4 8 = 8 5 ; 4) 4 8 5 = 5 2 8 8 0 6+ 8 1 ( 9 ; 4 8 ; ( 8

8 ; 4 (? 3 4 ; 4 8 ) 4 ; 1 6 1; : 1 8 8 ; ?;

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ЗАВДАННЯ 5. Творче завдання.  Складіть схему. 1 б.

Секрет успіху Леграна

 

 

 

Знання                                        Вміння                         Особисті якості

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАВДАННЯ 6. Візьміть на себе РОЛЬ ОПОВІДАЧА й продумайте розповідь про експедицію під проводом Леграна. Складіть план розповіді.

2 б.

  1. __________________________________________________________
  2. __________________________________________________________
  3. __________________________________________________________
  4. _________________________________________________________
  5. _________________________________________________________

34.jpgЗАВДАННЯ 7. Завдання на власний вибір. 2 б.

А. Виявіть ознаки детективу в оповіданні «Золотий жук».

Б. Напишіть епілог до твору: «Як склалася в подальшому доля персонажів оповідання “Золотий жук”?».

В. Створіть власну криптограму (українською або англійською мовою) на підставі того, що ви дізналися про творчість Е. По. Запропонуйте її

для розгадування в класі.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Використана література:

1. Хорошилова. Мій конспект. Світова література 6 клас. — Х. : Вид. група «Основа»,

2. Періодичні видання ВГ “Основа” “Зарубіжна література в школі”

3. «Електронний конструктор уроку»ТОВ «Видавнича група ˝Основа˝», 2012

4. Чорна О.В. Усі уроки світової літератури. 7 клас: (Текст)/О.В.Чорна.-Х.: Вид. група «Основа», 2015.


 


Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Чабан Сергій Олексійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ярошевська Ольга Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Якушевська Єва Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 лютого 2018
Переглядів
9814
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку