Картка побудована з урахуванням вікових особливостей учнів, матеріал дозволяє організувати кооперативне навчання: фронтальну, парну, групову форми роботи на уроці, реалізувати індивідуальний, а також особистісний підхід до учня-читача. Система оцінювання передбачає як само- так і взаємооцінку роботи учнів, так і перевірку результатів учнівської діяльності учителем.
Важливим етапом уроку є рефлексія, тому що це аналіз почуттів, цінностей тощо. Використовуються такі форми рефлексивної роботи, як «Виконайте тестові завдання», «Зверніть увагу на епіграф до уроку.Чи відомі вам приклади з життя, що підтверджують слова…»,«Намалюйте ілюстрацію до уривку, який вам сподобався»; «Над чим змушує замислитись….?»; «Пофантазуйте! Напишіть твір про…», тощо.
РОБОЧА КАРТКА УРОКУ
Артур Конан Дойл (1859-1930) – відомий автор класичних детективів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.
Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка»
Віртуальна екскурсія музеєм «The Sherlock Holmes Museum»
Детально познайомитися з музеєм можна, відвідавши сайт Музею Шерлока Холмса, а також за адресою http://www.liveinternet.ru/users/gold-a/post157174454/
ЗАВДАННЯ 1. Гра « + чи - ?» 2 б.
ЗАВДАННЯ 2. Ви - коректор. (Прослухайте відомості про письменника і виправте помилки ) 2 б.
Артур Ігнатіус Конан Дойл народився 22 травня 1859 р. в м. Бостоні (Шотландія). Його батько, Чарльз Алтамонт Чейз, був фермером і художником. Мати, Мері Фолі, прищепила синові любов до музики й живопису, народних традицій, на які багата історія Шотландії. Після домашнього навчання та коледжу хлопець у 1876 р. вступив до Лондонського університету, після закінчення якого в 1881 р. отримав диплом бакалавра філософії. Він мав місце викладача філософії, але знаходив час і на подорожі. Як філософ побував навіть в Арктиці й Греції. Артур Конан Дойл мав багату творчу уяву й великий талант розповідача, тому невдовзі література стала його основною професією, заради якої він полишив викладацьку діяльність. Утім, його герой доктор Ватсон увібрав у себе досвід мандрівок і лікарської практики автора. Деякі риси Шерлока Холмса — пристрасть до всього незвичайного, логічне мислення та бажання захистити скривджених — теж від його творця.
Перші твори про Шерлока Холмса А. Конан Дойл почав писати на початку1880-х років, але до великого успіху було ще далеко. У 1892 р. Вийшла друком збірка оповідань «Пригоди Шерлока Холмса». Потім таких збірок буде ще декілька: «Спогади про Шерлока Холмса» (1892–1893), «Повернення Шерлока Холмса» (1905), «Випадок із судової практики Шерлока Холмса» (1927). Окрім того, були надруковані й окремі детективні повісті: «Собака Баскервілів» (1901–1902), «Долина жахів» (1914–1915). А ще історичні й фантастичні романи… Однак прославився А. Конан Дойл саме своїми детективами, творами про Шерлока Холмса й доктора Ватсона.
Підказка: у розповіді про письменника допущено 12 помилок
Це цікаво! Якщо Шерлок Холмс – вигаданий персонаж, то чому ж люди просили дати його адресу? І чому письменника благали про автограф самого детектива? Хтось порахував, що 52 вислови Холмса стали афоризмами і ввійшли в лексичний запас не тільки англійців.
Афоризми:
ЗАВДАННЯ 3. Я- детектив! (Збираємо факти для досьє на одного з героїв оповідання А.Конан Дойла: Шерлока Холмса, доктора Ватсона, Ройлотта, Хелін Стоунер ). Для роботи використайте текст твору. 3 б.
ЗАВДАННЯ 4. Доповніть схему-алгоритм розслідування в оповіданні А.Конан Дойла «Пістрява стрічка» 3 б.
ТАК НІ
|
Вітчиму байдуже, як живе його падчірка. Він дуже забезпечена людина, в нього велика лікарська практика, з Індії він привіз багато грошей. |
ТАК НІ
|
1.
2. 3. |
3.Чи винні у подіях цигани?
ТАК НІ
Цигани легко могли проникнути у будинок через вікна |
|
ТАК НІ
Знайдено незрозумілості: 1.Прикручено до підлоги ліжко. 2. 3. 4. |
Ніяких незрозумілостей. Це цигани свистіли уночі, через їх пістрявий одяг сестра могла вимовити «пістрява стрічка» |
Потрібно влаштувати засідку в кімнаті дівчини і діяти
ТАК НІ
Якщо ТАК, то напишіть, навіщо треба влаштувати засідку, адже можна викликати поліцію, ї хай вона займається справою далі?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
ЗАВДАННЯ 5. Оберіть одне з завдань і виконайте його.3 б.
А. Намалюйте, як, на ваш погляд, має виглядати візитка Шерлока Холмса або детективного агентства імені Шерлока Холмса.
Б. У 1951 р. було написано гімн прихильників Шерлока Холмса, який звучить приблизно так:
О Шерлоку Великий! Як хочеться нам Твої пригоди ділити, І тих таємниць розплутати клубок, Яких крім тебе нікому не розкрити.
В наш вік тривожний ти радість несеш Хлопчині, що марить тобою, І старцю, який зустрівши тебе, Знов молодіє душею.
О Шерлоку, тобі ми співаєм хвалу, Хай слава твоя не боїться віків, Улюблений, мудрий, безстрашний герой З Британських сивих берегів. |
Мій вірш-посвята великому детективу |
В. Про Шерлока Холмса і доктора Ватсона створено чимало кінофільмів. Висловите своє враження про один із кінофільмів, який ви подивились в інтернеті. Наскільки фільм відтворює авторський задум? А в чому розвиває його?
Г. Продовжте думку (на основі прочитаного твору) «Не копай яму, бо сам в неї упадеш»
Ґ. Доведіть, що Шерлок Холмс одержав перемогу на злочинцем завдяки розуму.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Використана література