До розіграшу
залишилось:
15 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Дидактичний супровід уроку "Артур Конан Дойл (1859-1930) – відомий автор класичних детективів, популярність його героїв у різних країнах. "

Про матеріал

Картка побудована з урахуванням вікових особливостей учнів, матеріал дозволяє організувати кооперативне навчання: фронтальну, парну, групову форми роботи на уроці, реалізувати індивідуальний, а також особистісний підхід до учня-читача. Система оцінювання передбачає як само- так і взаємооцінку роботи учнів, так і перевірку результатів учнівської діяльності учителем.

Важливим етапом уроку є рефлексія, тому що це аналіз почуттів, цінностей тощо. Використовуються такі форми рефлексивної роботи, як «Виконайте тестові завдання», «Зверніть увагу на епіграф до уроку.Чи відомі вам приклади з життя, що підтверджують слова…»,«Намалюйте ілюстрацію до уривку, який вам сподобався»; «Над чим змушує замислитись….?»; «Пофантазуйте! Напишіть твір про…», тощо.

Перегляд файлу

48612e.jpgРОБОЧА КАРТКА УРОКУ

Артур Конан Дойл  (1859-1930) – відомий автор класичних детективів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.

Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка»

http://daypic.ru/wp-content/uploads/2011/04/4161-700x468.jpgВіртуальна екскурсія музеєм  «The Sherlock Holmes Museum»

 

 

 

 

 

 

http://daypic.ru/wp-content/uploads/2011/04/2832-800x535.jpghttp://daypic.ru/wp-content/uploads/2011/04/3027-800x535.jpghttp://daypic.ru/wp-content/uploads/2011/04/2931-800x535.jpg

 

 

http://daypic.ru/wp-content/uploads/2011/04/9118-800x535.jpghttp://daypic.ru/wp-content/uploads/2011/04/10118-800x535.jpg

 

 

 

 

 

http://daypic.ru/wp-content/uploads/2011/04/1862-800x535.jpg

 

 

 

 

 

 

Детально познайомитися з музеєм можна, відвідавши   сайт Музею Шерлока Холмса, а також за адресою http://www.liveinternet.ru/users/gold-a/post157174454/

ЗАВДАННЯ 1. Гра « + чи - ?» 2 б.

  •                 У детектива є друг, який розповідає про перебіг слідства і збирає інформацію для аналізу
  •                 Злочинець має бути виявлений дедуктивним методом – за допомогою логічних умовиводів, а не завдяки випадку, збігу
  •                 У детективному романі має бути детектив, який вистежує і розслідує
  •                 Завдання детектива полягає в тому, щоб зібрати докази, що стануть ключем до розгадки
  •                 Злочинець – сам детектив
  •                 Зі злочинцем читач зустрічається лише тоді, коли його викрили
  •                 В основі сюжету  - злочин, який важко розкрити
  •                 Мотив загадковості

 

ЗАВДАННЯ 2. Ви - коректор. (Прослухайте відомості про письменника і виправте помилки ) 2 б.
Артур Ігнатіус Конан Дойл народився 22 травня 1859 р. в м. Бостоні (Шотландія). Його батько, Чарльз Алтамонт Чейз, був  фермером  і художником. Мати, Мері Фолі, прищепила синові любов до музики  й живопису, народних   традицій, на які багата історія Шотландії. Після домашнього навчання  та коледжу хлопець у 1876 р. вступив до Лондонського  університету, після закінчення якого в 1881 р. отримав диплом бакалавра філософії. Він мав  місце викладача філософії, але знаходив час і на подорожі. Як філософ  побував навіть в Арктиці й Греції. Артур Конан Дойл мав багату творчу уяву й великий талант розповідача, тому невдовзі література стала його основною професією, заради якої він полишив викладацьку діяльність. Утім, його герой доктор Ватсон увібрав у себе досвід мандрівок і лікарської практики автора. Деякі риси Шерлока Холмса — пристрасть до всього незвичайного, логічне мислення та бажання захистити скривджених — теж від його творця.

01012.jpgПерші твори про Шерлока Холмса А. Конан Дойл почав писати на початку1880-х років, але до великого успіху було ще далеко. У 1892 р. Вийшла друком збірка оповідань «Пригоди Шерлока Холмса». Потім таких збірок буде ще декілька: «Спогади про Шерлока Холмса» (1892–1893), «Повернення Шерлока Холмса» (1905), «Випадок із судової практики Шерлока Холмса» (1927). Окрім того, були надруковані й окремі детективні повісті: «Собака Баскервілів» (1901–1902), «Долина жахів» (1914–1915). А ще історичні й фантастичні романи… Однак прославився А. Конан Дойл саме своїми детективами, творами про Шерлока Холмса й доктора Ватсона.

Підказка: у розповіді про письменника допущено 12 помилок
Це цікаво! Якщо Шерлок Холмс – вигаданий персонаж, то чому ж люди просили дати його адресу? І чому письменника благали про автограф самого детектива? Хтось порахував, що 52 вислови Холмса стали афоризмами і ввійшли в лексичний запас не тільки англійців.      

 Афоризми:

  •              «Елементарно, Ватсон»
  •              «Розслідування злочинів – точна наука, принаймні повинна нею бути»
  •              «Ви бачите все, але не даєте собі можливості помізкувати над тим, що бачите»
  •              «Спостережливість – друга натура»
  •              «Треба більше довіряти собі»
  •              «Дивні подробиці полегшують розслідування»
  •              «Якщо небезпеку можна передбачити,то її не потрібно боятися»

ЗАВДАННЯ 3. Я- детектив! (Збираємо факти для досьє на одного з героїв оповідання А.Конан Дойла: Шерлока Холмса,  доктора Ватсона, Ройлотта, Хелін Стоунер ). Для роботи використайте текст твору. 3 б.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАВДАННЯ 4. Доповніть схему-алгоритм  розслідування в оповіданні А.Конан Дойла «Пістрява стрічка» 3 б.

  1.               Чи розуміє Шерлок Холмс  невідкладність і терміновість розв’язання проблеми? Які він має факти щодо причини смерті однієї дівчини і страху смерті її ще живої сестри?

 

                      ТАК                                  НІ

 

Вітчиму байдуже, як живе його падчірка. Він дуже забезпечена людина, в нього велика лікарська практика, з Індії він привіз багато грошей.

 

  1. Шерлок Холмс відразу ж зрозумів вислів сестри перед смертю: «Пістрява стрічка»

 

                              ТАК                                           НІ

  1. Шерлок Холмс зрозумів, що «пістрява стрічка» - це цигани, що стояли табором у маєтку
  2. Це цигани свистіли уночі
  3. Отже, цілком зрозуміло, що таке «пістрява стрічка»

1.

 

2.

3.

3.Чи винні у подіях цигани?

 

                  ТАК                                НІ

Цигани  легко могли проникнути у будинок через вікна

 

 

  1. З вітчима не знято підозри: Шерлок Холмс знайшов більше незрозумілостей

 

                ТАК                                НІ

Знайдено  незрозумілості:

1.Прикручено до підлоги ліжко.

2.

3.

4.

Ніяких незрозумілостей. Це цигани свистіли уночі, через їх пістрявий одяг сестра могла вимовити «пістрява стрічка»

 

 

Потрібно влаштувати засідку в кімнаті дівчини і діяти

                                   ТАК                                                  НІ

Якщо ТАК, то напишіть, навіщо треба влаштувати засідку, адже можна викликати поліцію, ї хай вона займається справою далі?

____________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

 ЗАВДАННЯ 5. Оберіть одне з завдань і виконайте його.3 б.

А. Намалюйте, як, на ваш погляд, має виглядати візитка Шерлока Холмса або детективного агентства імені Шерлока Холмса.

 

 

 

 

 

 

 

 

Б. У 1951 р. було написано гімн прихильників Шерлока Холмса, який звучить приблизно так:

О Шерлоку Великий! Як хочеться нам

Твої пригоди ділити,

І тих таємниць розплутати клубок,

Яких крім тебе нікому не розкрити.

 

В наш вік тривожний ти радість несеш

Хлопчині, що марить тобою,

І старцю, який зустрівши тебе,

Знов молодіє душею.

 

О Шерлоку, тобі ми співаєм хвалу,

Хай слава твоя не боїться віків,

Улюблений, мудрий, безстрашний герой

З Британських сивих берегів.

Мій вірш-посвята великому детективу

 

В. Про Шерлока Холмса і доктора Ватсона створено чимало кінофільмів. Висловите своє враження про один із кінофільмів, який ви подивились в інтернеті. Наскільки фільм відтворює авторський задум? А в чому розвиває його?

Г. Продовжте думку (на основі прочитаного твору) «Не копай яму, бо сам в неї упадеш»

Ґ. Доведіть, що Шерлок Холмс одержав перемогу на злочинцем завдяки розуму.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Використана література

  1. Николенко О.М. ,Конєва Т.М.,Орлова О.В.Світова література.Підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів.
  2. Електронний конструктор уроку. 7 клас. Світова література: методичний комп’ютерний посібник. Вид.група Основа
  3. Кожукало Н. В. Артур Конан Дойл i його оповідання «Пестрява січка»: урок-розслідування кримінальної справи / Н. В. Кожукало // Заруб. л-ра в школах Украни. – 2007. – № 1. – С. 44–46.
  4. Гладышев В. В. Моя профессия – знать то, чего не знают другие: изучение рассказа Артура Конан Дойла «Голубой карбункул» / В. В. Гладышев // Заруб. л-ра в школах Украины. – 2007. – № 3. – С. 44–49.
  5. Чорна О.В. Усі уроки світової літератури.7 клас (Тест)/О.В.Чорна.-Х.:Вид.група «Основа», 2015
  6. Щурова Т.В.Зарубіжна література.7 клас.ІІ семестр:Навч.посібник.- Х.: Країна мрійтм, 2006

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Ярошевська Ольга Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Надобко Любов Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Якушевська Єва Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
2 лютого
Переглядів
543
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку