Працюючи із запропонованими завданнями, учні розповідають про Англію, використовують підручник у заповненні тексту із прогалинами, корпаративно складають таблицю "Періоди творчості Шекспіра», з допомогою підручника та додаткових джерел розгадують "Шекспірівське питання", тобто учні працюють над виробленням ключових компетентностей у невимушеної обстановці, спілкуючись із однокласниками, набувають досвіду роботи з підручником.
РОБОЧА КАРТКА УРОКУ
Виняткова роль Вільяма Шекспіра в розвитку англійської національної літератури та світового мистецтва
ЗАВДАННЯ 1. Розкажіть, що ви знаєте про Англію?
Якщо не можете пригадати, скористайтеся географічною картою та довідкою.
Довідка: Лондон, туристи, Біг-Бен, Букінгемський палац, Кенсінгтонський палац (королева Вікторія), музей воскових фігур мадам Тюссо, метрополітен, Лондонський університет, Університет Сіті, Королівська академія драматичного мистецтва, Королівська академія музики, Британська бібліотека, замки …
ЗАВДАННЯ 2. Заповніть прогалини в тексті. Скористуйтесь підручником.
Народився Вільям Шекспір 23 квітня _______ року у місті _________________________у сім’ї забезпеченого ремісника та комерсанта. Батько Шекспіра навіть був _________________.
Вільям навчався у так званій граматичній школі. У _______років він одружується із Енн Хетевей, яка була старшою від чоловіка на _______ років. У сім’ї народжується ______дітей. Причини переїзду Шекспіра до Лондона достеменно невідомі. Але у ________році він залишає сім’ю, рідне місто і влаштовується на роботу у ________. Спочатку Вільям наглядав під час вистав за екіпажами, на яких приїжджали до театру багаті лондонці, потім працював суфлером. Згодом Шекспірові дали невеличку роль, але актором він так і не став. Вільям почав переробляти п’єси для театру, а згодом став створювати власні _________. Слава швидко знаходить драматурга. Не змушує чекати і матеріальний добробут: Шекспір стає співвласником театру _________, купує будинок, а з часом отримує для себе та батька спадкове дворянство. На гербі його зображений __________, що тримає у пазурах золотого списа із срібним вістрям — адже прізвище «Шекспір» (Shakespeare) у перекладі означає «той, хто потрясає списом».
ЗАВДАННЯ 3. Опрацюйте поданий матеріал і заповніть картку «Періоди творчості Шекспіра»
№1. Творчість драматурга зазвичай поділяють на три періоди. Перший датується 1590-1600рр., дослідники називають його оптимістичним. У цей період автор писав комедії, трагедію «Ромео і Джульєтта», хроніки. У цих п’єсах знайшов відображення життєрадісний світогляд письменника, характерний для всіх гуманістів. Герої його творів – люди сміливі, добрі, життєлюбні, кмітливі й спритні.
№2. Другий період (1601 - 1608) називають драматичним. У цей час автор створює переважно трагедії. Для Шекспіра то був період зрілості, у нього з’явився критичний підхід для осмислення суспільно – історичних подій. Усе це вплинуло на світогляд митця. Маючи великий життєвий досвід, він міг побачити всі вади, що несе з собою буржуазне суспільство, по-іншому поглянув на людину й знайшов не тільки титанізм, а й притаманну їй ницість. Ось чому в його п’єсах загострюються морально – філософські проблеми, з’являються соціальні мотиви. Драматург із часом констатує, що гуманістичний принцип, характерний для епохи Відродження (Людина – мірило всіх речей), перетворюється на практичний девіз буржуазної епохи: «Усе дозволено». У цей час побачили світ трагедії «Отелло», «Гамлет», «Король Лір», «Макбет», «Антоній і Клеопатра».
№3. Третій період був найкоротшим і тривав усього три роки (1609 - 1612). Дослідники називають його романтичним. У драмах цього періоду задекларовано непереможну віру великого гуманіста у торжество всього кращого, що є в людині й у всьому світі. Шекспір створює «Зимову казку», «Бурю»…
Періоди творчості Шекспіра
|
|
|
|
|
|
ЗАВДАННЯ 4. З допомогою підручника прочитайте опорний конспект.
Висновки:
Висновки:
ЗАВДАННЯ 5. Порівняйте дві форми класичних сонетів: італійський та англійський сонет (форму порівняння придумайте самостійно: таблиця, опорний конспект, словесне порівняння-дослідження тощо).