Дієприслівник. Робочий зошит для 7 класу

Про матеріал
У робочому зошиті вміщено тексти до кожного уроку вивчення дієприслівника як особливої форми дієслова у 7 класі, які дають можливість організувати спільну діяльність вчителя і учня на основі текстоцентричного підходу до вичення української мови. До текстів додано завдання, спрямовані на розвиток орфографічних, граматичних, стилістичних та комунікативних умінь учнів, їх творчих здібностей, формування інтересу до художнього слова. Для учнів 7-х класів загальноосвітніх шкіл, учителів, батьків.
Перегляд файлу

Олена Пекунова

 

 

 

 

 

 

Симфонія рідної природи

Дієприслівник як особлива форма дієслова

Робочий зошит

7 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рівне 2024

 

Дорогий семикласнику!

 

  Вітаю! Запрошую тебе полетіти до країни «Дієприслівник» на крилах тексту. Саме він розкриє перед тобою усю красу рідної природи. У тексті слово оживає, збуджує думку, збагачує мовне природне чуття.

 До кожного уроку підібрано текст, який містить граматичний матеріал, необхідний для вивчення теми «Дієприслівник як особлива форма дієслова», спонукає до слухання, читання вголос і мовчки, переказування, спостереження, аналізу граматичних явищ, власної творчості. Тексти, використані в робочому зошиті, відповідають сформульованим ціннісним орієнтирам чинної програми, сприяють формуванню ключової компетентності «екологічна грамотність і здорове життя».

 Робота з текстом змусить тебе підбирати слова, як квіти в букет, відкидаючи випадкове, «будь-яке» слово. Вона збагатить твою культуру мовлення, сприятиме розвитку естетичного мовного та літературного смаків.

Текст передає живе дихання рідного слова. Відчуй його!

 

Бажаю успіхів!

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

Осінній день, осінній день, осінній!
О синій день, о синій день, о синій!
Осанна осені, о сум! Осанна.
Невже це осінь, осінь, о! – та сама.
                                                                                       Л. Костенко

4

 

Дієприслівник  як  особлива форма дієслова:

загальне значення,  морфологічні ознаки, синтаксична роль

Осінь

  Осінь...

  Ліс стоїть, задумавшись, печальний. Йому ось-ось треба, скинувши пишне своє вбрання, підставляти свої віти дощам холодним, хуртовинам сніговим.

 Листя, жовтіючи з суму, кривавиться.

 Ось падає кленовий лист, то кружляючи на галявині, то вгору підносячись, то хилячись до землі.

 Йому так не хочеться йти на вічний спокій, лежати, тліючи серед завмерлих собратів своїх...

 Ой, як не хочеться йому тліти!

 Але нема вже сили в кленовому листку, нема вже життя в ньому. Падає кленовий лист на землю, затихаючи...

 Навесні на його місці молодий буде лист, зелений. Він з вітром розмовлятиме, хапаючи жилками своїми сонячний промінь. Під дощем купатиметься й росою умиватиметься.

 Старе одживає, нове - народжується.

                                                                                              (За О. Вишнею)

 

Поміркуй над прочитаним

 

  1. Прочитай мовчки текст. Які слова потребують пояснення?
  2. Який художній засіб використав автор, щоб передати красу природи восени?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Визнач тему і основну думку висловлювання.

________________________________________________________________

5

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Склади план і перекажи запропонований текст.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Виконай завдання

 

  1. Створи асоціативне ґроно до слова осінь.

 

Осінь

 

 

 

  1. Пригадай форми дієслова. Знайди у тексті і запиши приклади дієслівних форм.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Назви у тексті дієслова-присудки. Знайди слова, які пояснюють у реченнях ці дієслова, вказуючи на додаткову дію. Яку синтаксичну роль вони виконують? Чи змінюються за особами і числами? На які питання відповідають? Зроби висновок про дієприслівник як особливу форму дієслова.

6

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Випиши з тексту речення з дієприслівниками, назви їх дієслівні і прислівникові ознаки, з’ясуй їх синтаксичну роль.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Ти – творча особистість

 

  1. Як ти розумієш останнє речення тексту  «Старе одживає, нове – народжується»? Склади усний твір-роздум, висловивши свої міркування (пригадай будову роздуму).
  2. Запиши  3-4 речення про мрії останнього кленового листочка, увівши до їх складу будь-які дієприслівники.

 

                                                            ___________________________

                                                            ___________________________

                                                            ___________________________

                                                            ___________________________

                                                            ___________________________

                                                            ___________________________

                                                            ___________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________

7

 

 

Промінець в мережку павутинки

З світанкових вплутався казок,

І роси краплинки-намистинки

Нанизав у сонячний разок.

                                                                         Т. Чорновіл

 

 

8

Вид і час дієприслівників

________________________________________________________

(заголовок)

      З моря вставала рожева зоря, розмальовуючи його безкраю просторінь привабливими кольорами, немов простилаючи перед козацькими чайками рожевий гаптований килим. Згодом золоте сонце, не з’явившись ще з моря, послало свій промінь під небо на білі хмарки і затопило їх рожевим кольором. Весело глянули палаючі  хмарки у блакитне море, як у люстро, і не можна було пізнати тепер, де море, а де небо… Нарешті з морської пелени виникло й саме сонечко, загравши по вершечках рухливих хвиль щирим золотом. Разом з сонцем прокинулося й море, пославши дрібні хвилі до берега. З півночі подихнув вітерець і, понадимавши на чайках вітрила, погнав їх туди, куди направляли керманичі, — на схід сонця.

                                                                                                          (А. Кащенко)

 Поміркуй над прочитаним

 

  1. Прочитай текст уголос, звертаючи увагу на виразність читання. Добери і запиши заголовок до поданого тексту.
  2. Поясни лексичне значення слів чайка, гаптований, люстро, пелена, керманич. У разі потреби скористайся тлумачним словником. Добери до цих слів синоніми і запиши.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 

  1. Запиши, до якого типу мовлення належить текст. Доведи свої міркування.

________________________________________________________________________________________________________________________________

 

9

Виконай завдання

 

  1. Випиши з тексту дієприслівники та слова, до яких вони належать. Постав питання до кожного дієприслівника. На що вказує дієприслівник? Визнач їх вид і час.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Поясни, чи можна за суфіксами дієприслівників визначити їх вид?
  2. Поміркуй, чи правильно побудоване речення «Увійшовши в ліс, сходило сонце». Обґрунтуй. Запиши відредаговане речення.

________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Склади усний роздум «Дієприслівник», розгортаючи тезу «Дієприслівник – особлива форма дієслова». За таблицями «Дієприслівник» та «Дієприслівники доконаного і недоконаного виду» перевір, чи всі докази ти використав.
  2. Зроби морфологічний розбір першого речення.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Виконай фонетичний розбір слова «з’явившись».

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________

10

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Ти – творча особистість

 

  1. Уяви себе серед природи, яка описується у тексті. Що ти почув, побачив, відчув? Сплети мереживо зорових і слухових образів до тексту..
  2. Напиши невеличку розповідь із елементами опису «Схід сонця», використовуючи дієприслівники, вкажи їх вид і час.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

11

 

Раннім медом принаджений,

Вітер в гіллі хмелів.

 -  Це не сніг… - мовив стишено

І між цвіту зомлів.

                                                                              Т. Чорновіл

12

 

Творення дієприслівників доконаного і недоконаного виду

Весна

       Світить сонце, граючи промінням. Весняний легіт жене по небесній блакиті легенькі, як пух, білі хмаринки. У повітрі бринять мухи, цвірінькають горобці, пахне свіжою ріллею, травицею, фіалками, пахне весною!

       Сонце розкриває обійми і тим розлогим нивам, що, порвавши кайдани, збудились до нового життя, і тим дітям повітря    вільним птахам, що з далеких країв прилетіли до нас у гості, і тому кущикові фіалок, що, захистившись межи травицею, тихо процвітає, віддаючи свої пахощі чудовим запахам весни!..

      Загелкали дикі гуси, простуючи кудись високо під необмеженим небом. Заспівав над нивою жайворонок. Зашумів вітер, пробігаючи синім лісом… 

                                                                                           (За М. Коцюбинським)

Поміркуй над прочитаним

 

  1.       Прочитай текст мовчки. Дотримуючись відповідної інтонації, зачитай уголос ті місця, які тебе найбільше зацікавили.
  2.       Визнач тип і стиль тексту. Обґрунтуй своє міркування.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.       Поясни значення слів легіт, бриніти, загелкати. Якщо потрібно, звернись до тлумачного словника.
  2.       Добери прислів’я та приказки про весну.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

13

 

Виконай завдання

 

  1.       Випиши з тексту окремо дієприслівники недоконаного і доконаного виду, додаючи форму дієслова, від якого утворився дієприслівник. Виділи твірну основу і дієприслівниковий суфікс. Поясни, чому використовується саме такий суфікс для творення відповідного дієприслівника.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Утвори  від  дієслів другого абзацу поданого тексту відповідні дієприслівники. Запиши їх парами. Визнач види дієслова і дієприслівника. З’ясуй особливості творення дієприслівників доконаного і недоконаного виду.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.       Зроби синтаксичний розбір останнього речення.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.       Знайди у тексті речення з однорідними членами, поясни пунктограми.

 

 

14

  1.       Зроби фонетичний розбір слова пахощі.
    ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Ти – творча особистість

 

8. Склади тематичну павутинку до слова весна. Запиши дібрані слова.

 

 


 

 

 

                             Весна


 

 

 

9. Перевір свою спостережливість. Напиши твір-мініатюру «Обійми весняного сонця», увівши в речення дієприслівники. Визнач їх вид і час, познач суфікси.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

15


 


__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

16


Каштан у дощ  згубив каштаненя, 
Розгублено обшукує  кишені. 
А те каштаненя, мов мишеня, 
Принишкло у  траві зеленій.  
                                                                           Надія Кир’ян

17     

Дієприслівниковий зворот

Каштан

        Восени він цвів білим цвітом, піднявши до сонця свої свічки.    

        Літо було жарке, і немолодий уже каштан аж задихався від спраги.  Листя на гіллі, передчасно пожовкнувши, скручувалося і поволі осипалося, встеляючи іржавою кушпелою тротуари.

        Каштан благав дощу, пожадливо ловлячи на світанку своїми ротиками життєдайні краплини роси.

       Каштан стояв, обпалений сонцем, затиснувши в своїх кулачках зеленаво-жовті їжачки, їх залишилося небагато.

       А над землею вставав голубий вересень, сповнений тепла, блакиті і сонця. Теплі осінні дощі ніби повернули каштану і загублену молодість.

       Коріння, набравшись вологи з глибини землі, погнало соки стовбуром до кожної гілочки, до кожної бруньки.

       І сталося диво! В середині вересня каштан зацвів!

                                                                                                         (За І. Цюпою)

Поміркуй над прочитаним

 

  1.       Прочитай виразно текст, дотримуючись орфоепічних норм.
  2.       Поясни лексичне значення підкресленого слова.

____________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.       Визнач тип і стиль поданого тексту.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.       Які художні засоби використовує автор, щоб розказати про  каштан?

________________________________________________________________

 

18

Виконай завдання

 

  1.       Знайди у тексті і запиши речення з дієприслівниковими зворотами, з’ясуй їх синтаксичну роль.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.       Перебудуй перше речення, поставивши дієприслівниковий зворот:   а) на початку речення; б) у середині речення. Поясни вживання розділових знаків.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.       Із поданих слів утвори дієприслівникові звороти: кинути на землю, купатися у росі, засвітити свічки, піднімати віти, оповитися ніжним смутком, наповнити шелестом, розсипати каштани-їжачки.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

19

  1.       Поясни правопис виділених слів.
  2.       Зроби словотвірний розбір двох дієприслівників із тексту (на вибір).

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Ти – творча особистість

 

  1.   Напиши твір-опис «Знову цвітуть каштани», використовуючи утворені вище дієприслівникові звороти. Підкресли їх у своїй творчій роботі.

 

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

20

 

Приводить в гості казку миле літо,

Зелену фарбу розлива в поля.

І тішиться… І ніжиться земля!

                                                                                   С. Рачинська

 

21

Коми при дієприслівниковому звороті та одиничному дієприслівнику

Літній ранок

      На сході літній ранок, ухопившись за золоту гичку проміння, витягнув із землі сонце...

     Зозуля одлічувала чиїсь роки, підводячи зі сну щоденні турботи. За сусідським двором, проливаючи воду на землю, заскрипів журавель. Прокинулись хатні двері, заскрипіли сполохано, позіхаючи. На подвір’я з кленовою дійницею вийшла мати,  до своїх думок усміхаючись. Вона всі ці дні не розлучається з посмішкою, голублячи спогади, поринаючи у майбутнє.

        Після снідання городами вийшла на скошену леваду вдихаючи на повні груди вранішню прохолоду. З-під ніг зеленою росою випорскували коники а за копицями повагом міряючи крок за кроком ходили бусли. На полі в брилях статечно перегойдуючись пливли косарі а дівчата й молодиці перегукуючись складали в полукіпки жито.

                                                                                       (За М. Стельмахом)

Поміркуй над прочитаним

 

  1.              Прочитай виразно текст, дотримуючись усіх відомих тобі правил інтонування.
  2.               Доведи належність поданого тексту до художнього стилю.
  3.               Визнач тип мовлення, аргументуй свою думку.

____________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.            Добери свій заголовок до тексту, який би відображав його тему, і запиши.

____________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.            Поясни лексичне значення виділених слів. У разі потреби скористайся  тлумачним словником.

 

22

Виконай завдання

 

  1.            Випиши з тексту дієприслівникові звороти, визнач вид і час дієприслівників.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.            Спиши третій абзац тексту, розставляючи пропущені розділові знаки. Обґрунтуй пунктограми. Підкресли одиничні дієприслівники та дієприслівникові звороти.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.            Поясни, що означають фразеологізми засукавши рукава, не жаліючи сил. Уведи їх у прості речення. Чи виділиш їх комами? Чому?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

23

  1.            Виконай синтаксичний розбір першого речення.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.        Зроби фонетичний розбір слова зозуля.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Ти – творча особистість

 

  1.          Помандруй у часі і просторі. Уяви, що ти на галявині погожого літнього дня. Усно намалюй побачену картину, передай відчуті тобою запахи, почуті звуки, використовуючи дієприслівники або дієприслівникові звороти.

 

 

 

 

24

  1.          Напиши лист літу, поділись своїми спогадами, враженнями, розкажи про свої плани, використовуючи дієприслівникові звороти та одиничні дієприслівники. Обґрунтуй пунктограми.

                            Привіт, дороге літечко!

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

25

 

Так тихо. Спокійно. Морозяно. Сиво.

Якась таємниця захована всюди.

До сліз неймовірно. До болю красиво.

Здається, що тисячу років так буде.

Л. Сидорович

26

Не з дієприслівниками

Зі скарбниці народної мудрості

       Українські назви зимових місяців, маючи національне походження, досить промовисті.

       У народі грудень називали стужило, грудь, студень, хмурень. Хоч народне прислів’я і стверджує, що  « сумний грудень і в свято, і в будень», але саме цей місяць року налаштовує кожного з нас на оптимістичну хвилю, бо «зима повертає на холод, а сонце – на літо». Грудень багатий святами. Що не день, то свято. Громадське дозвілля цього періоду зосереджувалося на сільськогосподарській тематиці. Тому і можна було почути: «Зима, (не)бажаючи їсти сніг, сіно ковтає», «Влітку (не)потрудившись, взимку не будеш мати чим погрітися», «(Не)попрацювавши літньою порою, не матимеш що їсти зимою».

       Називаючи сучасний січень студнем, сніговиком, сніжнем, лютовієм, тріскуном, наші пращури пояснювали насамперед непостійний характер першого місяця року. На цей місяць припадає найбільше морозяних днів та снігопадів. Саме така погода віщувала добрий врожай, тому говорили:       «(Не)маючи взимку снігу, не сподівайся на хліб влітку».

        Хоча другий місяць року і є найкоротшим серед зимових місяців, але він найпримхливіший. Здається, зима силкується втримати свої права, (не)бажаючи віддавати свою владу, нагадуючи про себе частими завірюхами, снігопадами та морозами. Це підтверджують і регіональні назви місяця: сніжень, лютень, крутень. Саме у лютому наші пращури, стежачи за змінами погоди, передбачали, якими мають бути весна і літо. Тому з лютим пов’язано багато прикмет: «Хвалячи лютий сніговий, хвали травень дощовий», «Сніг, падаючи на Стрітення, віщує дощову весну», «Зимовий ліс, (не)вгаваючи, шумить монотонно – на тепло».

                                                                                           (За В. Скуратівським)

27

Поміркуй над прочитаним

 

  1. Прочитай мовчки текст. Які слова потребують пояснення?
  2. Склади план і перекажи запропонований текст.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. З’ясуй тип і стиль висловлювання, обґрунтуй свою відповідь.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.  Що цікавого ти дізнався, прочитавши поданий текст?
  2. На основі власного досвіду розкажи про Стрітення.

Виконай завдання

 

  1. Випиши з тексту прислів’я та приказки, розкриваючи дужки. Поясни написання не з дієприслівниками. Підкресли одиничні дієприслівники та дієприслівникові звороти.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

28

  1. Від поданих дієслів утвори дієприслівники. Погрупуй їх у два стовпчики: а) пишуться разом, б) пишуться окремо. Обґрунтуй орфограму, зіставляючи з написанням  не із дієсловом, від якого утворено дієприслівник. Поясни творення дієприслівника від виділеного дієслова.

(Не)дбають, (не)славлять, (не)чують, (не)зчутися, (не)відгукнутися, (не)дочувати, (не)піклуються, (не)пити, (не)завезти, (не)спромогтися.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.               Установи відповідність між фразеологізмом та його значенням, з’єднавши стрілкою. Перепиши фразеологізми, розкриваючи дужки. З двома сталими виразами (на вибір) склади речення. Поясни пунктограми в утворених реченнях.

(Не)покладаючи рук                               А  не обдумавши

(Не)моргнувши оком                              Б  наполегливо, самовіддано

(Не)жаліючи сил                                     В  не знаючи втоми

(Не)поговоривши з головою                  Г  дуже швидко, не задумуючись

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.               Розбери виділене слово у тексті за будовою.

__________________________________________________________________

29

 

  1. Випиши і зроби морфологічний розбір двох дієприслівників різних видів. 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Ти – творча особистість

 

  1. Прислів’я та приказки – це скарбниця народної педагогіки.  Напиши твір-роздум за прислів’ям  «Не поговоривши з головою, не роби рукою» (пригадай будову роздуму), використовуючи дієприслівники.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

30

Зміст

 

 

Передмова …………………………………………………………………3

 

Дієприслівник як особлива форма дієслова:

загальне значення, морфологічні ознаки,

синтаксична роль…………………………………………………………..5

 

Вид і час дієприслівників…………………………………………………9

 

Творення дієприслівників доконаного

 і недоконаного виду……………………………………………………...13

 

Дієприслівниковий зворот………………………………………………..18

 

Коми при дієприслівниковому звороті

 та одиничному дієприслівнику………………………………………….22

 

Не з дієприслівниками……………………………………………………27

 

Для додаткових завдань…………………………………………………..32

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

31

Для додаткових завдань

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

32

Для додаткових завдань

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

33

docx
Додано
13 серпня
Переглядів
158
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку