Дієслово(друга частина)

Про матеріал
7 клас Тематична контрольна робота № 3 Дієслово ( 2 частина) Варіант 1 РІВЕНЬ І 1. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами. А Охопити, побачити, ішов. Б Говорити, спати, сміятися. В Сидіти, наїжачитися, діждалися. Г Малювала, стежити, махати. 2. Безособове дієслово вжито в реченні: А.) Те літо не забулося. Б) Йому пощастило побувати в Криму. В) Чудово пахне трава. Г) Нарешті знайшлося кілька чистих аркушів. 3. Укажіть рядок, у якому всі дієслова наказового способу: А) ходи, мріятиму, учили б, довелося; Б) порадь, покладу, казала б, встанемо; В) лети, відчинімо, встаньте, слухай; Г) їж, запитав би, покладу, працював би. 4. Дієслова другої дієвідміни складають рядок: А.) Намочити, оборонити, насмілитись; Б) Оцінити, придавити, зблиснути; В) Поранити, уповільнити, прославитися; Г) Заскочити, обдурити, побороти. 5. Укажіть речення з дієсловом теперішнього часу другої особи множини: А) Ще почуєте про нього не раз. Б) Відчуваєте пахощі лугових трав? В) Прополете моркву, потім поллєте квіти. Г) Будете читати вголос. 6.Укажіть ряд дієслів із закінченням -имо: А.) Озвуч..., потрап..., спочин...., сервіру... . Б) Розпал..., терп..., мол...сь, удар... . В) Покриш..., випрасу..., закопт.... осором... . Г) Поглиб..., виход...., наблиз....., зав'яж.. РІВЕНЬ ІІ 7. Установити відповідність між дієсловами та їх видо-часовими формами. А Доконаний вид, майбутній час. 1 Буду в’язати. Б Недоконаний вид, майбутній час. 2 Перечитай. В Доконаний вид, минулий час. 3 Працював би. Г Недоконаний вид, теперішній час 4 Змалюю. 5 Підписав. 6 Переписую. 8. Установити відповідність між дієсловами і способами їх творення. А Префіксальний. 1 Нявкати, рожевіти. Б Суфіксальний. 2 Переписати, відійти. В Префіксально-суфіксальний. 3 Богохульствувати, красномовити. Г Складання слів. 4. Поглиблювати, пританцьовувати. РІВЕНЬ ІІІ 9. Записати в особах просту, складну і складену форми дієслова майбутнього часу мовчати 10. Запишіть дієслова, розкриваючи дужки. (Не)славити (не прославляти), (не)покоїтися (хвилюватися), (не)довідатися, (не)навидіти, (не)хтувати, (не)дочувати, (не)змогти, (не) мовчати, (не)долюблювати, (не)принести, (не)допомагати, (не)вгавати РІВЕНЬ ІV 11. Прочитайте текст, поставте дієслова у потрібній формі, зробіть морфологічний розбір виділеного дієслова. Природа й людина – то нерозривне ціле. Природа (оберігати) , й (остерігати), людину від злих помислів, вчинків, (робити) її благородною і щедрою, здоровою і навіть мудрою.(Обдивитися) пильно навколо себе, і багато гарного ви (побачити) поряд. 7 клас Тематична контрольна робота Дієслово ( 2 частина) Варіант 2 РІВЕНЬ І 1. Дієслівні форми, кожна з яких не змінюється за часами, складають рядок А) Шелестів би, мандруєш, летіть; Б) Помий, утворюється, світився б; В) Прийди, турбуйся, пишалась би; Г) Визначив би, покажи, відкинеш. 2. Укажіть ряд дієслів, які змінюються за особами: А) Порадив, слухаю, зрозумієте. Б) Опанував, вітали, росла. В) Розшукаю, спитаємо, знало. Г) Запитую, розкажеш, малюють. 3. Укажіть ряд дієслів, які не мають складеної форми майбутнього часу: А.) Рахувати, здійснювати, відновлювати. Б) Поздоровити, обладнати, утворити. В) Пробувати, перечитувати, зігрівати. Г) Закладати, підбирати, гукнути. 4.Укажіть ряд дієслів із закінченням -ете: А.) Прибуд..., змел..., підмет..., колиш... . Б) Прибуд..., знайд..., розірв...,, закле... В) Переглян..., вимет..., полегш...., почис... . Г) Довар..., дмухн..., впевн..., закопт... . 5.Укажіть речення, в якому вжито безособове дієслово: А.) Вранці добре працюється. Б) Дитя було добре і лагідне. В) Дме сильний вітер. Г) Він не має зошита і ручки. 6. Укажіть ряд дієслів першої дієвідміни: А) Полоти, тонути, заліпити. Б)Стелити, оборонити, ударити. В) Клеїти, зважати, бувати. Г)Сказати, проорати, підписати. РІВЕНЬ ІІ7. Установити відповідність між дієсловами та їх часовою формою. А Минулий. 1 Сподіватимусь, буде малювати. Б Теперішній. 2 Відпочинеш, полечу. В Майбутній. 3 Працюють, ігнорує. 4 Сконала, допомогли. 5 Відвідав, утекли. 6 Буду грати, лякатиму. 8. Установити відповідність між дієсловами та їх способовими формами. А Дійсний. 1 Поллється, задзвонить. Б Умовний. 2 Спишіть, принеси. В Наказовий 3 Розказала, турбують. 4 Допоміг би, прийшла б. 5 Спечіть, стежте. 6 Обґрунтувала б, прибіг би. РІВЕНЬ ІІІ 9.. Записати в особах просту, складну і складену форми дієслова майбутнього часу варити. 10. Запишіть дієслова, розкриваючи дужки. (Не)хтувати, (не)добачати, (не)вгавати, (не)полила, (не)волити, (не)любив, (не)дооцінив, (не)славити(ганьбити), (не)подумала, (не)довиконувати, (не)доказував, (не)дійшла. РІВЕНЬ ІV 11. Прочитайте текст, поставте дієслова у потрібній формі, зробіть морфологічний розбір виділеного дієслова. Милі риси в характері друга (чарувати), (приваблювати), (схиляти) до щирості; (викликати) любов і повагу. Почуття тим міцніше і глибше, чим більше таких особливостей (знаходити) взаємно, тим більше (мати) підстав (захоплюватися) один одним. (М. Шумило)
Перегляд файлу

7 клас
Тематична  контрольна  робота   № 3
                                Дієслово ( 2 частина)                                
Варіант   1

РІВЕНЬ І

1. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.

А Охопити, побачити, ішов.                            Б Говорити, спати, сміятися.
В Сидіти, наїжачитися, діждалися.                 Г Малювала, стежити, махати.

2. Безособове дієслово вжито в реченні:
А.) Те літо не забулося.                                    Б) Йому пощастило побувати в Криму.
В) Чудово пахне трава.                                     Г) Нарешті знайшлося кілька чистих аркушів.
3. Укажіть рядок, у якому всі дієслова наказового способу:
А) ходи, мріятиму, учили б, довелося;             Б) порадь, покладу, казала б, встанемо;
В) лети, відчинімо, встаньте, слухай;               Г) їж, запитав би, покладу, працював би.

4. Дієслова другої дієвідміни складають рядок:
А.) Намочити, оборонити, насмілитись;                          Б) Оцінити, придавити, зблиснути;
В) Поранити, уповільнити, прославитися;                       Г) Заскочити, обдурити, побороти.

5. Укажіть речення з дієсловом теперішнього часу другої особи множини:
А) Ще почуєте про нього не раз.                               Б) Відчуваєте пахощі лугових трав?
В) Прополете моркву, потім поллєте квіти.             Г) Будете читати вголос.
6.Укажіть ряд дієслів із закінченням -имо:
А.) Озвуч..., потрап..., спочин...., сервіру... .                Б) Розпал..., терп..., мол...сь, удар... .
В) Покриш..., випрасу..., закопт.... осором... .              Г) Поглиб..., виход...., наблиз....., зав'яж..

РІВЕНЬ  ІІ

7. Установити відповідність між дієсловами та їх видо-часовими формами.

А Доконаний вид, майбутній час.

1 Буду в’язати.

Б Недоконаний вид, майбутній час.

2 Перечитай.

В Доконаний вид, минулий час.

3 Працював  би.

Г Недоконаний вид, теперішній час

4 Змалюю.

 

5 Підписав.

 

6 Переписую.

 

8. Установити відповідність між дієсловами і способами їх творення.

А Префіксальний.

1 Нявкати, рожевіти.

Б Суфіксальний.

2 Переписати, відійти.

В Префіксально-суфіксальний.

3 Богохульствувати, красномовити.

Г Складання слів.

4. Поглиблювати, пританцьовувати.

РІВЕНЬ  ІІІ

9. Записати в особах просту, складну і складену форми дієслова майбутнього часу мовчати

10. Запишіть дієслова, розкриваючи дужки.
(Не)славити (не прославляти), (не)покоїтися (хвилюватися), (не)довідатися, (не)навидіти, (не)хтувати, (не)дочувати, (не)змогти, (не) мовчати, (не)долюблювати, (не)принести, (не)допомагати, (не)вгавати

РІВЕНЬ  ІV

11. Прочитайте текст, поставте дієслова у потрібній формі, зробіть  морфологічний розбір виділеного  дієслова.

Природа й людина – то нерозривне ціле. Природа (оберігати)  , й (остерігати), людину від злих помислів, вчинків, (робити)  її благородною і щедрою, здоровою і навіть мудрою.(Обдивитися)   пильно навколо себе, і багато гарного ви (побачити) поряд.                                                            

7 клас
Тематична  контрольна  робота

Дієслово ( 2 частина)

                                                     Варіант    2

РІВЕНЬ І

1. Дієслівні форми, кожна з яких не змінюється за часами, складають рядок
А) Шелестів би, мандруєш, летіть;                 Б) Помий, утворюється, світився б;
В) Прийди, турбуйся, пишалась би;               Г) Визначив би, покажи, відкинеш.
2. Укажіть ряд дієслів, які змінюються за особами:
А) Порадив, слухаю, зрозумієте.                       Б) Опанував, вітали, росла.
В) Розшукаю, спитаємо, знало.                          Г) Запитую, розкажеш, малюють.
3. Укажіть ряд дієслів, які не мають складеної форми майбутнього часу:
А.) Рахувати, здійснювати, відновлювати.                   Б) Поздоровити, обладнати, утворити.
В) Пробувати, перечитувати, зігрівати.                        Г) Закладати, підбирати, гукнути.
4.Укажіть ряд дієслів із закінченням -ете:
А.) Прибуд..., змел..., підмет..., колиш... .                 Б) Прибуд..., знайд..., розірв...,, закле...
В) Переглян..., вимет..., полегш...., почис... .            Г) Довар..., дмухн..., впевн..., закопт... .

5.Укажіть речення, в якому вжито безособове дієслово:
А.) Вранці добре працюється.                                Б) Дитя було добре і лагідне.
В) Дме сильний вітер.                                             Г) Він не має зошита і ручки.

6. Укажіть ряд дієслів першої дієвідміни:
А) Полоти, тонути, заліпити.                                 Б)Стелити, оборонити, ударити.
В) Клеїти, зважати, бувати.                                    Г)Сказати, проорати, підписати.

РІВЕНЬ  ІІ7. Установити відповідність між дієсловами та їх часовою формою.

А Минулий.

1 Сподіватимусь, буде малювати.

Б Теперішній.

2 Відпочинеш, полечу.

В Майбутній.

3 Працюють, ігнорує.

 

4 Сконала, допомогли.

 

5 Відвідав, утекли.

 

6 Буду грати, лякатиму.

 

8. Установити відповідність між дієсловами та їх способовими формами.

А Дійсний.

1 Поллється, задзвонить.

Б Умовний.

2 Спишіть, принеси.

В Наказовий

3 Розказала, турбують.

 

4 Допоміг би, прийшла б.

 

5 Спечіть, стежте.

 

6 Обґрунтувала б, прибіг би.

РІВЕНЬ   ІІІ

9.. Записати в особах просту, складну і складену форми дієслова майбутнього часу варити.
10. Запишіть дієслова, розкриваючи дужки.
(Не)хтувати, (не)добачати, (не)вгавати, (не)полила, (не)волити, (не)любив, (не)дооцінив, (не)славити(ганьбити), (не)подумала, (не)довиконувати, (не)доказував, (не)дійшла.

РІВЕНЬ  ІV
11. Прочитайте текст, поставте дієслова у потрібній формі, зробіть  морфологічний розбір виділеного  дієслова.
Милі риси в характері друга (чарувати), (приваблювати), (схиляти)  до щирості; (викликати) любов і повагу. Почуття тим міцніше і глибше, чим більше таких особливостей (знаходити) взаємно, тим більше (мати)  підстав (захоплюватися)  один одним. (М. Шумило)


 

docx
Додав(-ла)
Коваль Коваль
Додано
16 грудня 2023
Переглядів
310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку