7 клас
Підсумкова контрольна робота
Варіант IІ
Рівень 1 ( по 0.5б.)
1. Безособове дієслово вжито в реченні
А Те літо ми не забудемо ніколи.
Б Він вчора побував у Швеції.
В Світає, за гаєм соловей співає.
Г Нарешті знайшов кілька чистих аркушів.
2. Укажіть рядок, у якому всі слова є дієприкметниками
А сухий, атакуючий, відлітаючий Б прочитаний, сказана, вивчений
В захмарений, відболіло, притаманний Г цікавий, промовлений, посивілий
3. Укажіть рядок, у якому допущено помилку при написанні НЕ з
дієприкметником
А не прив’язаний звечора; не вимитий, а протертий
Б неполита ділянка; не затоплені повінню
В нерозкраяна паляниця; незавершена робота
Г червоніли не зірвані яблука; яблука незірвані
4. Укажіть рядок, у якому всі прислівники слід писати через дефіс
А ані/де, по/середині, по/перше, в/супереч
Б по/доброму, по/моєму, казна/коли, бозна/де
В з/року/в/рік, на/щастя, най/глибше, в/цілому
Г дарма/що, по/третє, у/гору, до/низу
5. Укажіть словосполучення, де прийменник за вжито з іменником у Зн.в.
А зупинитись за поворотом Б доглядати за квітами
В виїхати за місто Г відпочивати за містом
6. Сполучник сурядності вжитий у реченні
А Вітер мчить шалено із півночі, мов тікає від погоні пріч.
Б Мов пелюстки, обсиплються бажання, у світ пущу з піснями всі думки.
В Пусти мене, мій батеньку, на гори, де ряст весняний золотом жаріє.
Г Тихо схиливсь його брат кипарисом лагідним та смутним.
Рівень 2 (по 1 б.)
7. Установіть відповідність між прислівником та його написанням
1. спокон/віку А окремо
2. тет/а/тет Б через дефіс
3. по/моєму В разом
4.більш/гарно Г через апостроф
Д через два дефіси
8. Установіть відповідність між виділеним словом (частиною мови) і
реченням
1. вигук А Гетьте, думи, ви хмари осінні!
2.прийменник Б Хай собі кружляє, хай обертається круг лампочки стара
земля.
3.сполучник В Невже навіки проминуло те, що приснилось навесні?
4.частка Г Зумій же чуть, як переходять соки крізь дерево плодюче.
Д Нумо станьте в дружнє коло, діти!
9. Установіть відповідність між прислівником та способом його творення
1.тихо А основоскладання
2.праворуч Б префіксально- суфіксальний
3.зимою В суфіксальний
4.справа Г перехід однієї частини мови в іншу
Д префіксальний
Рівень 3 ( по 1 б.)
Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.
1. Я вже більше нічого не годен слухати.2. Та пісня має у собі щось отруйне.
3.Будить жадобу. 4.Слухаючи більше ще більше хочеться чути. 5.Чим
більше ловиш, тим трудніше зловити. 6.Тепер я бігаю в поле й годинами
слухаю, як в небі співають хори, грають цілі оркестри. 7. Вночі прокидаюсь,
сідаю на ліжку й напружено слухаю, як щось свердлить мій мозок, лоскоче
серце і тремтить біля вуха чимсь невловимим. (М.Коцюбинський)
10.Дієприслівниковий зворот використано в реченні
А першому Б першому і другому В п’ятому Г четвертому
11. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому Б другому В третьому Г четвертому Д п’ятому
12.У першому реченні виділене слово є
А підметом Б обставиною В означенням Г додатком
Рівень 4 (3 б.)
Напишіть твір-роздум (10-12 речень) на тему «Здоров'я – це найвище благо,
подароване людині Природою», використавши два звороти
(дієприкметниковий та дієприслівниковий).