Дієслово. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Про матеріал

Мета: поглибити знання учнів про дієслово як частину мови, формувати вміння знаходити дієслова в тексті, визначати їх роль у реченнях; розвивати вміння використовувати дієслова у власних висловлюваннях; привернути увагу дітей до культурних скарбів України.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції).

Обладнання: мультимедійна дошка.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

Оголошення епіграфа уроку

Треба берегти як зіницю ока

безцінну культурну спадщину

нашого народу…

Олесь Гончар
Перегляд файлу

Урок №1

Тема. Дієслово. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Мета: поглибити знання учнів про дієслово як частину мови, формувати вміння знаходити дієслова в тексті, визначати їх роль у реченнях; розвивати вміння використовувати дієслова у власних висловлюваннях; привернути увагу дітей до культурних скарбів України.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції).

Обладнання: мультимедійна дошка.

                                                     Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

       Оголошення епіграфа уроку       

Треба берегти як зіницю ока

безцінну культурну спадщину

нашого народу…

Олесь Гончар

ІV. Актуалізація опорних знань учнів                                                                                                                    

 Колективна робота з текстом

На екрані текст «Почаївський монастир».

Почаївський монастир

1.Серед видатних місць Святої Православної Церкви широко відома Почаївська Свято-Успенська Лавра. У глибині віків заховалася дата її заснування на цій Святій горі. 1240 рік. Хан Батий у Києві. Києво-печерські іноки ідуть на Волинь і знаходять порятунок на горі, де засновують монастир. Це місце назвали на пам'ять про річку Почайну, на березі якої колись стояв їх монастир.

Прочитати текст. Знайти дієслова. Визначити їх синтаксичну роль.

V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

1. Робота з таблицею « Дієслово як частина мови»

На екрані таблиця «Дієслово як частина мови».

Прочитати і записати в зошит.

2. Відтворення деформованого тексту

На екрані текст «Молчанський монастир» з пропущеними дієсловами. Вставити замість крапок пропущені дієслова у відповідній формі.

 

Молчанський монастир  

Молчанський монастир більше чотирьох століть … оплотом православної віри для багатьох людей, страждущих … і … животворну силу слова Божого. Монастир … наприкінці ХVІ століття. У будові монастиря органічно … елементи української і російської архітектури. Путивль здавна … українці і росіяни.

Довідка: є, торкнутися, відчути, збудовувати, зливатися, населяти.

3. Дослідження-характеристика

Записати з екрана висловлювання про Почаївську Лавру. Знайти дієслова, визначити їх граматичні категорії та синтаксичну роль.

Православний люд урочисто відзначив 1000-річчя Хрещення Русі. Почаївська Лавра через

свої уставні богослужіння і проповіді розкриває                                                                                                                       

християнам красу віри, виконує місію – бути світильником Православ’я на західних землях України.

4. Синтаксична п’ятихвилинка

На екрані записані прислів’я. Знайти дієслова і визначити їх граматичні категорії та синтаксичну роль.

Без діла сидіти – можна одубіти.

Багато спати – мало жити.

Батько просить поорати – гості просять танцювати.

Лінуватися та гуляти – достатку не мати.

VІ.Систематизація й узагальнення знань

На екрані питання:

1. Яка частина мови називається дієсловом?

2.Які граматичні категорії властиві дієслову?

3. Яку синтаксичну роль можуть виконувати дієслова?

VІІ. Підсумок уроку

Рефлексія.

VІІІ. Домашнє завдання

1. Підготувати повідомлення в науковому стилі на тему «Дієслово як частина мови» або презентацію.

2. Скласти міні-розповідь про памятку архітектури нашого міста Одеси.

3. Виконати вправу з підручника.

 

 

docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Голуб Н.Б., Шелехова Г.Н., Новосьолова В.Н., Ярмолюк А.В.)
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
1705
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку