Урок "Неозначена форма дієслова"

Про матеріал

Мета: сформувати поняття в учнів про неозначену форму дієслова; розвивати творчі вміння доцільно використовувати інфінітиви в текстах; привчати творити добро, примножувати красу.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок

Обладнання: мультимедійна дошка.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

Оголошення епіграфа уроку

Людині бійся душу ошукать…

Ліна Костенко

Перегляд файлу

Урок №3

Тема. Неозначена форма дієслова

Мета: сформувати поняття в учнів про неозначену форму дієслова; розвивати творчі вміння доцільно використовувати інфінітиви в текстах; привчати творити добро, примножувати красу.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок

Обладнання: мультимедійна дошка.                                             

                                                  Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

       Оголошення епіграфа уроку

                                                                               Людині бійся душу ошукать…

                                                                                                          Ліна Костенко

ІV. Актуалізація опорних знань учнів

 1.Дослідження – пошук

Виписати інфінітиви з тексту на екрані.

Вихвалять, і славити, й кричати,

Роздувати фіміамів дим –

Геніїв між нами небагато,

То чому б не поклонятись їм?

                             В.Симоненко

V. Виконання системи практичних завдань

1. Вибірковий диктант

Виписати з-поміж дієслів інфінітиви:

Любиш, червоніти, приїхав, нагодувати, зрубав, будувати, перефарбував, зшити, поливати, бризкати, берегла, шанує.

2.Гра «Миттєва відповідь» («Ланцюжок»)

Від поданих слів утворити інфінітив.                                                                                                              

На екрані записані слова: синій, спів, жаль, говір, плач, журба, червоний, нахил, голос, вигляд, знання, мужній, фарба, біг, любов, сум, віра, надія.

3.Фразеологічна п’ятихвилинка

Продовжити фразеологізми: …голову, … на голові,  … зуби, … дуба, … на носі, … з мухи слона, …глек, … дифірамби, …ляси, …локшину вішати.

 

4.Творча робота

До поданих інфінітивів дібрати антоніми та синоніми:

Любити. Будувати. Хвалити. Працювати.

5. Робота в парах

Вставити інфінітиви в прислів’ях. Виділити корінь і суфікс у дієсловах.

Життя … - не поле…

Ще й риби не піймали, а вже заходилися юшку …

… - Вітчизні …                                                                                                                            

VІ.Систематизація й узагальнення знань

На екрані питання:

  1. Яка дієслівна форма називається неозначеною?
  2. Як відрізнити інфінітив від інших форм дієслова?
  3. Чому інфінітив є незмінною формою дієслова?

VІІ. Підсумок уроку

Рефлексія.

VІІІ. Домашнє завдання

1.Скласти висловлювання, вживаючи інфінітиви, на тему «Яке значення має добро в нашому житті?»

2. Виконати вправу з підручника.     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Голуб Н.Б., Шелехова Г.Н., Новосьолова В.Н., Ярмолюк А.В.)
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
5340
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку