14 квітня о 18:00Вебінар: Як урізноманітнити вивчення французької мови в класі та дистанційно

Урок розвитку мовлення. Складання твору – роздуму за поданим сюжетом

Про матеріал

Урок зв'язного мовлення з використання інтегрованого підходу в навчанні: на осннові репродукції картин „Таємна вечеря”, „Взяття Христа під варту”, „Тарас Бульба над тілом свого сина”, „Поцілунок Іуди”, фонозапис, таблиця – схема побудови оповідання, грамзапис 4-го концерту Антоніо Вівальді (2-3 частина). Мета уроку: формувати в учнів уміння складати оповідання, використовуючи подану інформацію; розвивати віння викладати свої думки відповідно до схеми побудови сюжету оповідання; акцентувати увагу на вихованні почуттів порядності, толерантності, любові

Перегляд файлу

1

 

СКЛАДАННЯ  ТВОРУ – ОПОВІДАННЯ

 ЗА  ПОДАНИМ  СЮЖЕТОМ.

 УРОК РОЗВИТКУ  ЗВ’ЯЗНОГО  МОВЛЕННЯ

( 7 КЛАС)

 

Мета: формувати в учнів уміння складати  оповідання, використовуючи подану інформацію; розвивати віння викладати свої думки відповідно до схеми побудови сюжету оповідання; акцентувати увагу на вихованні почуттів порядності, толерантності, любові.

 

Методи й прийоми: бесіда, робота зі словником, таблицею, самостійна робота учнів.

 

Обладнання: репродукції картин „Таємна вечеря”, „Взяття Христа під варту”, „Тарас Бульба над тілом свого сина”, „Поцілунок Іуди”, фонозапис, таблиця – схема побудови оповідання, грамзапис 4-го концерту Антоніо Вівальді (2-3 частина).

 

Тип уроку: урок звязного мовлення.

 

Міжпредметні зв’язки: історія України, зарубіжна література, українська література.

 

ХІД  УРОКУ

  1. Організація учнівського колективу
  2. Створення пчихологічної ситуації

Діти, давайте уявимо собі, що зараз вечір. Ми є свідками таємної вечері, коли Ісус Христос уже знав, що на ранок він буде зраджений учнем своїм Іудою Іскаріотським за 30 срібників. (Лунає музичний супровід. Читаю уривок із Біблії. Частина від Матфея. Глава 26).

Поцілунок Іуди... Так в історію ввійшла з Біблії – книги книг тема – зрадництво.

 

  1. Оголошення теми й завдання урок

Вашим завданням сьогодні на уроці буде написання твору – оповідання, сюжет якого зрада... Епіграфом до нашого уроку  послужать слова відомого філософа Далекого Сходу Омар Хайяма:

Хто зрадив раз тебе в житті – не вір тому нікрли.

Бо знай: з брудного джерела орли не пють води ніколи.

 

  1. Робота над вивченням нового матеріалу

1.Актуалізація нових знань.

  • Для того, щоб написати оповідання, нам слід пригадати, що ж це таке.

(Оповідання – це невеликий епічний твір про одну чи кілька подій у житті персонажа, що відіграють важливу роль).

  • У темі заявлено поняття сюжет, а що називається сюжетом? (Сюжет - це подія чи система повязаних між собою подій, у процесі розвитку яких у творі розкриваються характери персонажів.)
  • Що покладено в основу сюжету? (Підказаний життям конфлікт).
  • Які елементи виділяють у сюжеті (Експозиція, зав’язка, розвиток дії, кульмінація, розв’язка).

I.ЕКСПОЗИЦІЯ

(вступні події, які подаються у творі до завязки конфлікту)

 

II.ЗАВЯЗКА

(коли сталося? де? з ким?)

 

III.РОЗВИТОК ДІЇ

(події, які призвели до загострення конфлікту)

 

IV. КУЛЬМІНАЦІЯ

(пік загострення конфлікту)

 

V. РОЗ’ЯЗКА

(події, які вібуваються після розв’язання конфлікту)

Одним із класичних сюжетів, розповсюджених в УНТ,  літературі, мистецтві, є зрада... 

 

2. Робота в парах: подумайте і скажіть, кого або що, на вашу думку, можна зрадити? 

 

3. Аналіз уривку. Прослухайте розповідь Василя Земляка, яка називається „Лелечий суд”,  і дайте відповідь, чи можна вважати цей випадок зрадою?

 

  1. Робота зі словником

Отже, щоб зясувати, чи маєте ви рацію, давайте зясуємо лексичне значення слова зрада за словниками.

 

 6.Бесіда про зраду за проаналізованими на уроках літератури художніми творами

Поняття зрада, на жаль, таке ж вічне як і поняття життя. Тому не дивно, що в літературі, починаючи ще з УНТ воно знайшло відбиття.

 

  • Які приказки і прислівя вам вдалося знайти ( повідомлення учнів)  
  • А тепер зясуйте зміст розпорошених прислівїв, зберіть їх до купи, працюйте в парах:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Зрадник гірший за ворога
  • Радше впадь, але не зрадь.
  • Від народного гніву зрадник не втече.
  • Лучче на своїй землі кістьми лягти, ніж на чижій слави віднайти.
  • Погляньте на ілюстрації і репродукції картин, які твори української і зарубіжної літератури вони відбивають? Чим вони пов’язані з темою нашого уроку?

 

1.Повість І.Я.Франка „Захар  Беркут”

  • Кого у цій повісті ми називаємо зрадником і за що? (Тугар Вовк, зрадив свій нароб, бо понад усе бажав влади, багатства).

 

  2.Повість М.Гоголя „Тарас  Бульба”

  Окремій групі отримала завдання – міні – дослідження: знайти рядки з повісті, які б відповідали картині художника П.П.Соколова „Тарас над тілом убитого ним Андрія”

 „Блідий, як полотно, був Андрій; видно було, як тихо ворушаться його уста і як він вимовляє чиєсь ім’я: але це не було ім’я вітчизни, або матері, або братів – це було ім’я прекрасної полячки. Тарас вистрілив.”

 

    3.”Дума про Марусю  Богуславку”

- Доведіть, що Маруся все – таки зрадила Батьківщину? (зреклася віри, не захотіла повертатися додому)

- А чи могла Маруся в тій ситуації чинити по – іншому (вона вже мала сімю, дітей).

- Чи можемо ми виправдати  Марусю в цій ситуації?

 

7. Робота в групах. З метою підготовки до написання твору, уникнення помилок під час написання вам слід виконати завдання:

1 група: придумати, якими можуть бути початки(вступ) до твору 

              про зраду.

2 група: скласти синонімічний ряд до слова зрадник.

3 група: створити асоціативний кущ до поняття „зрада

4 група: пояснити, чи є актуальною тема зради у наш час, чому.

 

 5. Робота над написанням твору

Прослухайте вірш відомого українського поета, який творив у ХХ столітті, Миколи Вороного „Легенда”. Саме за сюжетом цього твору вам слід буде, використовуючи нароблений у групах матеріал, написати власний твір „Серце матері”.

 

- Які кількість героїв оповіді?

- Якою є завязка?

- Який момент можна вважати кульмінацією?

- Чи маєте ви, як автор, право на власну оцінку і роздуми? В якій

   частині твору їх доцільно розмістити?

- Від якої особи слід вести розповідб?

- В якому часі вживати дієслова?

 

6.Написання роботи

 

7.Підсумок уроку

 

Діти, сьогодні ми з вами говорили про такий страшний гріх, як зрада. А з чого ж він починається? (від зради самого себе, матері, близьких, до зради роду, а відтак і Батьківщини).

Дай вам Боже, ніколи не бачити сліз матерів, батьків, тих, кому ви зробили зле, щоб ніколи в житті не переступили ту межу, за якою вже не буде порятунку ні перед совістю, ні перед людьми...

 

8. Завдання додому. Оформити роботи в зошитах.

doc
До підручника
Українська мова 7 клас (Голуб Н.Б., Шелехова Г.Н., Новосьолова В.Н., Ярмолюк А.В.)
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
877
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку