Пам'ятаєш мене?Запрошую тебе до себе на екскурсію. Я - дієслово. Привіт!
Номер слайду 3
Я дуже активний, тому постійно щось роблю. Від цього моя назва - дієслово!Трішки про мене: Я - самостійна частина мови!Відповідаю на запитання "Що робити? Що зробити?Читати. СпатиЇсти. Наприклад:
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Вправа "Поговоримо?"Опиши картинки. Використовуй тільки дієслова.
Номер слайду 7
Синтаксична роль: Найчастіше в реченні виступаю: Присудком: Учні відпочивали на перерві. Рідко можу брати на себе роль означення та обставини та додатка: Ми приїхали сюди (з якою метою?)відпочити. Моє бажання (яке?) вчитися. Батько попросив (що?)приготувати.
Дієприкметник (який? яка? яке? які?)/Дієприслівник (що роблячи? що зробивши?)Зроблений/Виконавши. Я також маю форми:Інфінітив- неозначена форма дієслова (що робити? що зробити) ПОЧАТКОВА ФОРМАОсобова форма дієслова-дію виконує визначена особа (Що роблю? Що Робиш? Що робите?)Співаю, танцюєш, подорожуєте. Безособові форми на но-, то-Зроблено, зшито. Співати, танцювати, подорожувати
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Задирати носа. Сушити зуби. Пускати сльозиІ за холодну воду не братися. Тримати язик за зубами. Бити байдики. Вправа "Мова народу"Заміни фразеологізм дієсловом. Поясни значення фразеологізмів. З трьох на вибір склади речення та запиши в зошит.
Умовний спосіб Дія, яка відбудеться за певних умов Частки б, би Співала б, станцював би. Запам'ятай 3 способи мого життя : Дійсний спосіб. Дія, що відбувається в дійсності, реальностіСпівати, танцюю, подорожуєш. Наказовий спосіб. Заклик, наказ до діїСпівай, танцюй
Номер слайду 18
ПИСЬМОВА ВПРАВА В ЗОШИТІ
Номер слайду 19
Що робити? Доконаний. Недоконаний. Що робити?Маю два види: Намалювати, станцювати, написати Малювати, танцювати, писати
Номер слайду 20
ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА Натискай на картинку, щоб виконати цікаву вправу або скануй код
Номер слайду 21
Вправа "Який час Натискай на картинку, щоб виконати цікаву вправу або скануй код