Диференціація звуків ч - щ

Про матеріал
Урок з логопедії, для дітей з особливими освітніми потребами, спрямований на розвиток диференціації звуків ч -щ
Перегляд файлу

 

Тема: Диференціація звуків та букв Ч та Щ у складах і словах

 

Мета уроку:

- **Навчальна**: навчити учнів розрізняти звуки та букви "ч" і "щ" у складах і словах; вдосконалювати вимову звуків.

- **Розвивальна**: розвивати фонематичний слух, зорове та слухове сприйняття.

- **Корекційна**: коригувати звуковимову та закріплювати правильну артикуляцію.

- **Виховна**: виховувати інтерес до вивчення української мови та прагнення до вдосконалення.

 

Обладнання:

- Ілюстрації та картки зі складами та словами на звуки "ч" та "щ".

- Дзеркальце для кожного учня для перевірки артикуляції.

- Магнітна дошка або мультимедійний екран для демонстрації слайдів.

 

Хід уроку:

 

1. Організаційний момент (2 хв)

   - Привітання з учнями.

   - Налаштування на роботу: "Сьогодні ми з вами будемо вчитися правильно вимовляти і розрізняти звуки та букви 'ч' і 'щ'."

 

2. Мотивація навчальної діяльності (3 хв)

   - Бесіда: "Чи помічали ви, що слова 'чашка' та 'щастя' звучать по-різному? Ми навчимося їх правильно вимовляти та розрізняти."

   - Показ картинок із зображенням предметів, що починаються на звуки "ч" та "щ". Обговорення, на який звук починається кожне слово.

 

3. Артикуляційна гімнастика (5 хв)

   - Виконання вправ для тренування правильного положення язика при вимові звуків "ч" та "щ":

     - "Посмішка" - посміхнутися, щоб показати зуби.

     - "Гірка" - зробити широкий язик та підняти його до піднебіння.

     - Вправа на звук "ч" – імітація "чмокання".

     - Вправа на звук "щ" – імітація шипіння вужа.

 

4. Основна частина (15 хв)

   - **Вправа 1. Розрізнення звуків "ч" та "щ" у складах:**

     - Вчитель показує картки зі складами ("ча", "чу", "що", "ще") та просить учнів назвати склади та визначити, який звук вони чують.

     - Учні повторюють за вчителем склади та разом визначають звуки.

   - **Вправа 2. Вимова слів із звуками "ч" та "щ":**

     - Вчитель зачитує слова (чашка, щітка, чобіт, щастя) і просить учнів визначити, де який звук.

     - Учні працюють з дзеркалами, щоб контролювати артикуляцію під час вимови.

  

   - **Вправа 3. Вибір правильного слова:**

     - Вчитель читає два слова (наприклад, "чолом" і "щолом"), а учень повинен вибрати те, яке правильно відповідає до малюнка на картці.

 

5. Закріплення матеріалу (10 хв)

   - **Гра "Склади слово":**

     - Учні отримують картки з окремими складами, з яких потрібно скласти слова із звуками "ч" та "щ" (наприклад, "черв'як", "щур").

   - **Гра "Впіймай звук":**

     - Вчитель промовляє слова, а учні піднімають картку з буквою "ч" або "щ" в залежності від того, який звук чують у слові.

6. Підсумок уроку (3 хв)

   - Підведення підсумків: "Сьогодні ми навчилися розрізняти звуки 'ч' та 'щ' та правильно їх вимовляти."

   - Питання до учнів: "Який звук вам запам'ятався найбільше? Чому?"

7. Домашнє завдання (2 хв)

   - Намалювати малюнки предметів, у назвах яких є звуки "ч" або "щ" (наприклад, чайник, щука).

   - Практикувати вимову слів із звуками "ч" та "щ" разом з батьками.

Очікувані результати:

- Учні зможуть розрізняти звуки та букви "ч" і "щ" у складах та словах.

- Закріплять правильну артикуляцію та вимову звуків.

- Поліпшать фонематичний слух та зорове сприйняття.

 

Такий урок спрямований на інтерактивність та залучення учнів до активної роботи, що сприяє кращому засвоєнню матеріалу.

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
14 жовтня
Переглядів
131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку