Диференціація звуків З -Ж

Про матеріал
Такий урок буде цікавим та корисним для дітей, адже включає різноманітні ігрові та навчальні вправи, спрямовані на розвиток фонематичного слуху та закріплення навичок правильної вимови звуків [з] та [ж].
Перегляд файлу

Тема уроку: Диференціація звуків З - Ж

Мета уроку:

 1. Навчити учнів розрізняти звуки [з] та [ж].

 2. Закріпити правильну артикуляцію звуків.

 3. Розвивати фонематичний слух та увагу.

 4. Розвивати мовлення, пам’ять та зорове сприйняття.

Обладнання:

  Картки із зображеннями предметів (зебра, жаба, зірка, журавель тощо).

  Ілюстрації з літерами З та Ж.

  Мультимедійна презентація (за можливості).

  Магнітна дошка та маркери.

Хід уроку:

І. Організаційний момент (2 хв)

  Привітання.

  Перевірка готовності до уроку.

  Налаштування учнів на роботу.

ІІ. Вступна бесіда (5 хв)

  Розповідь про звуки З і Ж:

  Запитати, чи знають діти слова, що починаються зі звуків [з] і [ж].

  Пояснити, що звук [з] - холодний, а звук [ж] – теплий, ці звуки дзвінкі.

  Продемонструвати артикуляцію звуків [з] та [ж] (розглядаємо положення губ, язика, проходження повітря).

 

 

 

ІІІ. Основна частина (30 хв)

1. Вправи на слухову диференціацію (5 хв):

  Вчитель називає слова, що містять звук [з] або [ж]. Учні повинні плескати в долоні, коли чують звук [ж], та піднімати руку, коли чують звук [з].

  Наприклад: “зірка, жаба, зима, журнал, зоопарк, жук”.

2. Вправи на артикуляцію (5 хв):

  Вчитель показує дітям зображення артикуляції звуків [з] та [ж]. Учні повторюють артикуляційні рухи.

  Практика вимови складів із цими звуками (за схемою: за-жа, зі-жі, зу-жу).

 

3. Гра “Впізнай звук” (10 хв):

  Вчитель показує картки із зображеннями предметів, назви яких починаються зі звуків [з] та [ж]. Діти називають зображення та визначають, який звук чують на початку слова.

  Вчитель може також використати загадки, де діти мають відгадати слово та назвати перший звук.

4. Гра “Знайди пару” (10 хв):

  Вчитель роздає учням картки із зображеннями та словами, що містять звуки [з] або [ж]. Діти шукають пару до своєї картки серед однокласників.

  Наприклад: “зебра” - “жираф”.

IV. Підсумок уроку (5 хв)

  Обговорення, які звуки вивчали, чим вони відрізняються.

  Запитати дітей, що їм сподобалося на уроці.

  Похвала за активну участь та старання.

V. Домашнє завдання (3 хв)

  Намалювати 2 предмети на звуки [з] та [ж] та розповісти про них на наступному уроці.

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
23 жовтня
Переглядів
93
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку