Диференційований урок з української мови "Речення, різні за метою висловлювання(розповідні,питальні,спонукальні)",3 клас

Про матеріал
Тема:Речення, різні за метою висловлювання(розповідні,питальні,спонукальні). Мета:розширити знання учнів про види речень за метою висловлювання,формувати вміння правильно інтонувати розповідні,питальні і спонукальні речення,вчити правильно ставити розділові знаки в кінці речення;розвивати вміння працювати в групі,аналізувати,співставляти,культуру мовлення.;виховувати любов до мови,поважати і слухати один одного
Перегляд файлу

Тема:Речення, різні за метою висловлювання(розповідні,питальні,спонукальні).

Мета:розширити знання учнів про види речень за метою висловлювання,формувати вміння правильно інтонувати розповідні,питальні і спонукальні речення,вчити правильно ставити розділові знаки в кінці речення;розвивати вміння працювати в групі,аналізувати,співставляти,культуру мовлення.;виховувати любов до мови,поважати і слухати один одного

Обладнання:методичний апарат підручника (М.Д.Захарійчук, «Українська мова» ,3 клас),сюжетні малюнки,таблиця до теми,словникові слова,роздатковий матеріал.

Тип уроку:комбінований

Клас:3

План уроку

1.Організація класу до уроку

1.1.Привітання з класом.

1.2.Створення сприятливого комфорту.

1.3.Преревірка готовності до уроку.

2.Актуалізація опорних знань учнів

2.1.Усне фронтальне опитування

2.2.Каліграфічна хвилинка

3.Вивчення нового матеріалу

3.1.Створення проблемної ситуації

3.2.Оголошення теми,мети і мотивація уроку.

4.Сприймання і первинне усвідомлення матеріалу.

4.1.Робота з таблицею.

4.2.Виконаннядиференційованих завдань.

4.3.Виконання вправи 52(с.29)

4.4.Фронтальна робота за вправою 53.

4.5. Самостійна робота за підручником (Вправа 54,ст.30). Диференційовані завдання.

*Фізкультхвилинка

5.Узагальнення і систематизація знань,умінь і навичок.

5.1.Дидактична вправа «Будівельники»

5.2.Групова робота.

6.Підсумок уроку

6.1.Підсумкова бесіда

6.2.Методика «Сенкан»(колективно)

6.3.Оголошення домашнього завдання.

6.4.Прощання з класом.

Хід уроку

1.Організаціа класу до уроку

    1.1.Привітання з класом

- Добрий день діти.
    1.2.Створення сприятливого психологічного комфорту

- Для того щоб урок пройшов успішно,давайте наповнимо наш клас посмішками,усміхніться один одному,із посмішками на обличчі розпочнемо урок.!

- Діти, ви хочете здобути нові знання?

Тож давайте налаштуємось на урок і промовимо такі слова:

Я – учень,учениця

Я цим пишаюся.

Я здобуваю знання.

       Я хочу все знати і розуміти.

    1.3.Перевірка готовності учнів до уроку

- Діти подивіться на ваші робочі місця,все зайве заховайте щоб вас не відволікало!

2.Актуалізація опорних знань учнів

2.1.Усне фронтальне опитування

- Давайте зараз пригадаймо ,що таке текст?(Текст –це кілька або більше речень,які розміщенні між собою ,і пов’язані за змістом.)

- Що таке тема тексту?(це те про що розповідається в тексті)

- Хто пригадує що таке головна думка тексту?( це те, до чого текст закликає, чому повчає.)

- Пригадайте які бувають тексти(міркування,опис,науковий,розповідь,діловий)

- Діти,що таке речення?(речення має закінчену думку)

- Правильно ,за допомогою речень ми висловлюємо свої думки,тому що слова в реченні пов’язані за змістом.

2.2.Каліграфічна хвилинка

               - Перед подальшою роботою

Потренуємося трішки.

Пальці зараз розімнемо

            Каліграфічно писать почнемо:

- Відкрийте свої зошити,і запишіть сьогоднішнє число і класна робота.

- Подивіться у нас на дошці каліграфічно написані літери із зєднаннями.(К,к,кн.,иг,св.,вч).Давайте пригадаємо які це зєднання .кн-середнє,иг-верхнє,св.-нижнє,вч-верхнє. Пропишіть каліграфічно ці буквосполучення,бо вони зустрінуться у прислів’ї .

-Зараз зачитаємо прислів’я :Книга вчить,як на світі жить.

-Як ви розумієте це прислів’я ?(що книга допомогає нам вчитися,пізнавати нове)

-Так,саме книга нам дає знання,і сьогодні на уроці так само за допомогою книги-підручника ми дізнаймося багато нового.

- Запишіть каліграфічно це прислів’я. Не забувайте з’єднувати правильно.

-Діти ,нам треба знайти у прислів’ї дієслова. Хто нам скаже на які питання відповідає дієслово?(що робив,що робити,що буду робити).Правильно,знайдіть дієслова(вчить,жить)

- Зробимо звукову модель слова «вчить».Один учень виходить до дошки,а всі решта роблять у своїх зошитах.(в ч и т')-5 букв,4 звука,один склад.У всіх так вийшло?.

-Молодці.

3.Вивчення нового матеріалу

3.1.Створення проблемної ситуації.

- Діти подивіться на дошку,тут записано 3 речення. Давайте зачитаємо їх.

1.Соловейко співає веселу пісню

2.Хто черговий у класі

3.Діти,не збирайте незнайомих грибів

- Що не вистачає цим реченням??(розділових знаків)

-Так,розділових знаків. Який розділовий знак можемо поставити у першому реченні?(крапку). Правильно,а чому?(бо в цьому реченні розповідається.)

І це речення називається розповідним.

 -В 2 реченні який би знак ви поклали?(знак питання).А чому?(тому що нас запитують).

-Так ,речення в яких про щось запитуються називаються питальними.

- Послухайте 3 речення. Який знак можемо поставити?(знак оклику)Молодці,саме знак оклику поставимо,бо це речення закликає нас не збирати незнайомих грибів.

-Отже,речення яке спонукає,наказує,називається спонукальним.

   3.2.Оголошення теми,мети і мотивація уроку

— Отже діти,сьогодні на уроці ми пригадаємо про такі речення як розповідні,спонукальні,питальні,ви вчили у 2 класі їх. Але сьогодні більш детально розглянемо іх. Будемо вчитися складати і  писати такі речення та вимовляти з правильною інтонацією їх.

4.Сприймання і первинне усвідомлення  матеріалу.

   4.1.Робота з таблицею.

Картинки по запросу конспект уроку види речень за метою висловлювання 3 клас презентація

- Розгляньмо таблицю,і детальніше ознайомимося з різними видами речень за метою висловлювань.

Діти речення може бути трьох видів:розповідне,питальне,спонукальне.

Яке це розповідне речення?(Це таке речення в якому про щось розповідається,повідомляється)

- Правильно,як ми зазначили в кінці розповідних речень ставимо крапку.

-Молодець.

-Спробуйте  навести приклад!(Івасик приплив до бережка.)

-Питальне речення це?(речення в якому про щось запитується)

-Я кінці ми ставимо знак питання.

- Наведіть приклад!(Можна з тобою зустрітися?)

-Спонукальне речення це яке речення,прочитай нам ?

-В кінці такого речення ми ставимо крапку,або знак оклику.

- Наведіть приклад!(Діти,вчіться,бо вам пригодиться в житті.)

4.2. Виконання диференційованих завдань.

Високий рівень. Складають самостійно речення різні за метою висловлювання  і записують у зошит.

Достатній рівень. Складають самостійно речення за  малюнками і записують у зошит.

Середній рівень. Разом з вчителем складають речення за малюнками і записують.

-0a16a87fd0de1.Складіть розповідне речення.

5 2.Складіть питальне речення

7b66aadee4de   3.Складіть спонукальне речення.

-Ви молодці,можемо переходити до роботи з підручником.

4.3.Виконання вправи 52(с.29)

—Відкрийте свої підручники на ст..29,вправа 52.

Вашим завдання буде прочитати і відгадати загадку.

-Прочитай Миколка.

-Діти а ви знаєте що означає слово мачини?

Діти,мачина-це менше ніж макове зернятко,також незнайоме слово Борня-те саме,що боротьба.

-Хтось уже знає відповідь загадки?(Це розділовий знак-крапка.)

- Вам треба списати загадку,спочатку напишіть посередені вправа 52.

— Скільки речень ви написали у загадці?(два речення)

— Про що вони повідомляють?(що крапка маленька,і що при читанні вона може зупинити людину ,мову).Добре,правильно.

-А зараз давайте зачитаємо правило на ст..29,після першої вправи.

-Діти,отже можемо сказати,що загадку яку ви переписали є розповідним речення

. В кінці таких речень ставимо крапку.

   4.4.Фронтальна робота за вправою 53.

-Діти подивіться всі на 53 вправу.

-Миколка прочитай нам перше речення.

-Чи знаєте ви,що таке абонемент?

Запамятайте,абонемент-це бібліотечна картка читача бібліотеки,відділ у бібліотеці.

-Наступне речення.

 -Які це речення?(питальні). – Як ви здогадалися? Якщо у нас є запитання,то повинні бути і відповіді.

-Давайте зачитаємо правило під нашою вправою.

-Прочитай. Всі зрозуміли які це питальні речення?

4.5.Самостійна робота за підручником (Вправа 54,ст.30). Диференційовані завдання.

Високий рівень. Списати другий абзац, у дужках зазначити види речень, у першому реченні підкреслити підмет і присудок.

Достатній рівень. Виписати з другого абзацу одне, окличне й одне неокличне речення. В одному з речень поділити слова на склади.

Середній рівень. Знайти і Списати питальні речення.

-Завершуйте,прочитай ,які речення ти написав. Добре.

Фізкультхвилинка *


Раз! Два! Всі присіли.

Потім вгору підлетіли.

Три! Чотири! Нахилились,

Із струмочка гарно вмились.

П'ять! Шість! Усі веселі.

Летимо на каруселі.

Сім! Вісім! В поїзд сіли

Ніжками затупотіли.

Дев'ять! Десять! Відпочили

І за парти дружно сіли.


5.Узагальнення і систематизація знань,умінь і навичок

5.1.Дидактична вправа «Будівельники»(Усно)

-А зараз давайте побудемо будівельниками. Вам потрібно перебудувати речення із розповідного у питального.

1.Максим читав цікаву книжку.(Максим читав  цікаву книжку?)

2.З високих гір підкрадався вечір.(?)

А тепер давайте з розповідного у спонукальне.

1.Сергійко малював гори.(Сергійко,намалюй гори!)

2.Діти шанують батька й неньку.(Діти,шануйте,батька й неньку!)

5.2. Групова робота .

-Для того щоб ви закріпили ваші сьогоднішні успіхи,ми розділимося на дві групи.

1 група. Діти у вас на партах є два предмета (заєць, зошит) вам потрібно скласти якомога більше різноманітних запитань, у яких використовувались би ці слова, при цьому запитання мають бути, по можливості, незвичними і кумедними. В кінці коли будете захищати вашу роботу ви повинні дати  визначення питального речення..

2 група. На парті є картка, де записаний вірш , але в нього треба вставити деякі слова яких немає і  пропущені розділові знаки. Будьте уважні. Після  захищення роботи ,дайте визначення спонукального речення.

-Чом це, мамо, пташенята до вікна летять щомить___(?)

Це вони до мене в хату, хочуть залетіть_____(? )

Відчини віконце, мамо___(!) Хай вони сюди летять____(! )

Я дивитимусь на них___(.)Руками я не буду їх займать(!)

-Давайте перевіримо.Як ви здогадалися які розділові знаки треба вставити?

6.Підсумок уроку

   6.1.Підсумкова бесіда

— Які бувають речення за метою висловлювання?

— Яке речення називають розповідним? Питальним?

— Що виражає спонукальне речення?

— Які розділові знаки ставимо в кінці розповідного, питального, спонукального речень?

6.2. Методика «Сенкан» (колективно).

-А тепер давайте колективно складемо сенкан!

 Речення

Розповідне, питальне, спонукальне.

 Розповідає, запитує, наказує.

Із речень складається текст.

 Пов'язані за змістом слова, що виражають закінчену думку.

6.3.Оголошення домашнього завдання. Диференціація.

- Діти подивіться на дошку,тут є 3 види завдань ,ви можете вибрати яке вам подобається і виконати вдома. Перепишіть собі  у щоденник те яке вибрали.

1 завдання. Виписати з художньої літератури по два розповідних, питальних, спонукальних речення.

2 завдання. Скласти по одному реченню розповідного,питального,спонукального.

 6.4.Прощання з класом.

-Дякую вам за урок,мені було приємно з вами попрацювати. Сподіваюся що ви щось запам’ятали з сьогоднішнього уроку. До побачення.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кулак Ірина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 січня 2019
Переглядів
8329
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку