25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Диференційований урок з української мови "Речення, різні за метою висловлювання(розповідні,питальні,спонукальні)",3 клас

Про матеріал
Тема:Речення, різні за метою висловлювання(розповідні,питальні,спонукальні). Мета:розширити знання учнів про види речень за метою висловлювання,формувати вміння правильно інтонувати розповідні,питальні і спонукальні речення,вчити правильно ставити розділові знаки в кінці речення;розвивати вміння працювати в групі,аналізувати,співставляти,культуру мовлення.;виховувати любов до мови,поважати і слухати один одного
Перегляд файлу

Тема:Речення, різні за метою висловлювання(розповідні,питальні,спонукальні).

Мета:розширити знання учнів про види речень за метою висловлювання,формувати вміння правильно інтонувати розповідні,питальні і спонукальні речення,вчити правильно ставити розділові знаки в кінці речення;розвивати вміння працювати в групі,аналізувати,співставляти,культуру мовлення.;виховувати любов до мови,поважати і слухати один одного

Обладнання:методичний апарат підручника (М.Д.Захарійчук, «Українська мова» ,3 клас),сюжетні малюнки,таблиця до теми,словникові слова,роздатковий матеріал.

Тип уроку:комбінований

Клас:3

План уроку

1.Організація класу до уроку

1.1.Привітання з класом.

1.2.Створення сприятливого комфорту.

1.3.Преревірка готовності до уроку.

2.Актуалізація опорних знань учнів

2.1.Усне фронтальне опитування

2.2.Каліграфічна хвилинка

3.Вивчення нового матеріалу

3.1.Створення проблемної ситуації

3.2.Оголошення теми,мети і мотивація уроку.

4.Сприймання і первинне усвідомлення матеріалу.

4.1.Робота з таблицею.

4.2.Виконаннядиференційованих завдань.

4.3.Виконання вправи 52(с.29)

4.4.Фронтальна робота за вправою 53.

4.5. Самостійна робота за підручником (Вправа 54,ст.30). Диференційовані завдання.

*Фізкультхвилинка

5.Узагальнення і систематизація знань,умінь і навичок.

5.1.Дидактична вправа «Будівельники»

5.2.Групова робота.

6.Підсумок уроку

6.1.Підсумкова бесіда

6.2.Методика «Сенкан»(колективно)

6.3.Оголошення домашнього завдання.

6.4.Прощання з класом.

Хід уроку

1.Організаціа класу до уроку

    1.1.Привітання з класом

- Добрий день діти.
    1.2.Створення сприятливого психологічного комфорту

- Для того щоб урок пройшов успішно,давайте наповнимо наш клас посмішками,усміхніться один одному,із посмішками на обличчі розпочнемо урок.!

- Діти, ви хочете здобути нові знання?

Тож давайте налаштуємось на урок і промовимо такі слова:

Я – учень,учениця

Я цим пишаюся.

Я здобуваю знання.

       Я хочу все знати і розуміти.

    1.3.Перевірка готовності учнів до уроку

- Діти подивіться на ваші робочі місця,все зайве заховайте щоб вас не відволікало!

2.Актуалізація опорних знань учнів

2.1.Усне фронтальне опитування

- Давайте зараз пригадаймо ,що таке текст?(Текст –це кілька або більше речень,які розміщенні між собою ,і пов’язані за змістом.)

- Що таке тема тексту?(це те про що розповідається в тексті)

- Хто пригадує що таке головна думка тексту?( це те, до чого текст закликає, чому повчає.)

- Пригадайте які бувають тексти(міркування,опис,науковий,розповідь,діловий)

- Діти,що таке речення?(речення має закінчену думку)

- Правильно ,за допомогою речень ми висловлюємо свої думки,тому що слова в реченні пов’язані за змістом.

2.2.Каліграфічна хвилинка

               - Перед подальшою роботою

Потренуємося трішки.

Пальці зараз розімнемо

            Каліграфічно писать почнемо:

- Відкрийте свої зошити,і запишіть сьогоднішнє число і класна робота.

- Подивіться у нас на дошці каліграфічно написані літери із зєднаннями.(К,к,кн.,иг,св.,вч).Давайте пригадаємо які це зєднання .кн-середнє,иг-верхнє,св.-нижнє,вч-верхнє. Пропишіть каліграфічно ці буквосполучення,бо вони зустрінуться у прислів’ї .

-Зараз зачитаємо прислів’я :Книга вчить,як на світі жить.

-Як ви розумієте це прислів’я ?(що книга допомогає нам вчитися,пізнавати нове)

-Так,саме книга нам дає знання,і сьогодні на уроці так само за допомогою книги-підручника ми дізнаймося багато нового.

- Запишіть каліграфічно це прислів’я. Не забувайте з’єднувати правильно.

-Діти ,нам треба знайти у прислів’ї дієслова. Хто нам скаже на які питання відповідає дієслово?(що робив,що робити,що буду робити).Правильно,знайдіть дієслова(вчить,жить)

- Зробимо звукову модель слова «вчить».Один учень виходить до дошки,а всі решта роблять у своїх зошитах.(в ч и т')-5 букв,4 звука,один склад.У всіх так вийшло?.

-Молодці.

3.Вивчення нового матеріалу

3.1.Створення проблемної ситуації.

- Діти подивіться на дошку,тут записано 3 речення. Давайте зачитаємо їх.

1.Соловейко співає веселу пісню

2.Хто черговий у класі

3.Діти,не збирайте незнайомих грибів

- Що не вистачає цим реченням??(розділових знаків)

-Так,розділових знаків. Який розділовий знак можемо поставити у першому реченні?(крапку). Правильно,а чому?(бо в цьому реченні розповідається.)

І це речення називається розповідним.

 -В 2 реченні який би знак ви поклали?(знак питання).А чому?(тому що нас запитують).

-Так ,речення в яких про щось запитуються називаються питальними.

- Послухайте 3 речення. Який знак можемо поставити?(знак оклику)Молодці,саме знак оклику поставимо,бо це речення закликає нас не збирати незнайомих грибів.

-Отже,речення яке спонукає,наказує,називається спонукальним.

   3.2.Оголошення теми,мети і мотивація уроку

— Отже діти,сьогодні на уроці ми пригадаємо про такі речення як розповідні,спонукальні,питальні,ви вчили у 2 класі їх. Але сьогодні більш детально розглянемо іх. Будемо вчитися складати і  писати такі речення та вимовляти з правильною інтонацією їх.

4.Сприймання і первинне усвідомлення  матеріалу.

   4.1.Робота з таблицею.

Картинки по запросу конспект уроку види речень за метою висловлювання 3 клас презентація

- Розгляньмо таблицю,і детальніше ознайомимося з різними видами речень за метою висловлювань.

Діти речення може бути трьох видів:розповідне,питальне,спонукальне.

Яке це розповідне речення?(Це таке речення в якому про щось розповідається,повідомляється)

- Правильно,як ми зазначили в кінці розповідних речень ставимо крапку.

-Молодець.

-Спробуйте  навести приклад!(Івасик приплив до бережка.)

-Питальне речення це?(речення в якому про щось запитується)

-Я кінці ми ставимо знак питання.

- Наведіть приклад!(Можна з тобою зустрітися?)

-Спонукальне речення це яке речення,прочитай нам ?

-В кінці такого речення ми ставимо крапку,або знак оклику.

- Наведіть приклад!(Діти,вчіться,бо вам пригодиться в житті.)

4.2. Виконання диференційованих завдань.

Високий рівень. Складають самостійно речення різні за метою висловлювання  і записують у зошит.

Достатній рівень. Складають самостійно речення за  малюнками і записують у зошит.

Середній рівень. Разом з вчителем складають речення за малюнками і записують.

-0a16a87fd0de1.Складіть розповідне речення.

5 2.Складіть питальне речення

7b66aadee4de   3.Складіть спонукальне речення.

-Ви молодці,можемо переходити до роботи з підручником.

4.3.Виконання вправи 52(с.29)

—Відкрийте свої підручники на ст..29,вправа 52.

Вашим завдання буде прочитати і відгадати загадку.

-Прочитай Миколка.

-Діти а ви знаєте що означає слово мачини?

Діти,мачина-це менше ніж макове зернятко,також незнайоме слово Борня-те саме,що боротьба.

-Хтось уже знає відповідь загадки?(Це розділовий знак-крапка.)

- Вам треба списати загадку,спочатку напишіть посередені вправа 52.

— Скільки речень ви написали у загадці?(два речення)

— Про що вони повідомляють?(що крапка маленька,і що при читанні вона може зупинити людину ,мову).Добре,правильно.

-А зараз давайте зачитаємо правило на ст..29,після першої вправи.

-Діти,отже можемо сказати,що загадку яку ви переписали є розповідним речення

. В кінці таких речень ставимо крапку.

   4.4.Фронтальна робота за вправою 53.

-Діти подивіться всі на 53 вправу.

-Миколка прочитай нам перше речення.

-Чи знаєте ви,що таке абонемент?

Запамятайте,абонемент-це бібліотечна картка читача бібліотеки,відділ у бібліотеці.

-Наступне речення.

 -Які це речення?(питальні). – Як ви здогадалися? Якщо у нас є запитання,то повинні бути і відповіді.

-Давайте зачитаємо правило під нашою вправою.

-Прочитай. Всі зрозуміли які це питальні речення?

4.5.Самостійна робота за підручником (Вправа 54,ст.30). Диференційовані завдання.

Високий рівень. Списати другий абзац, у дужках зазначити види речень, у першому реченні підкреслити підмет і присудок.

Достатній рівень. Виписати з другого абзацу одне, окличне й одне неокличне речення. В одному з речень поділити слова на склади.

Середній рівень. Знайти і Списати питальні речення.

-Завершуйте,прочитай ,які речення ти написав. Добре.

Фізкультхвилинка *


Раз! Два! Всі присіли.

Потім вгору підлетіли.

Три! Чотири! Нахилились,

Із струмочка гарно вмились.

П'ять! Шість! Усі веселі.

Летимо на каруселі.

Сім! Вісім! В поїзд сіли

Ніжками затупотіли.

Дев'ять! Десять! Відпочили

І за парти дружно сіли.


5.Узагальнення і систематизація знань,умінь і навичок

5.1.Дидактична вправа «Будівельники»(Усно)

-А зараз давайте побудемо будівельниками. Вам потрібно перебудувати речення із розповідного у питального.

1.Максим читав цікаву книжку.(Максим читав  цікаву книжку?)

2.З високих гір підкрадався вечір.(?)

А тепер давайте з розповідного у спонукальне.

1.Сергійко малював гори.(Сергійко,намалюй гори!)

2.Діти шанують батька й неньку.(Діти,шануйте,батька й неньку!)

5.2. Групова робота .

-Для того щоб ви закріпили ваші сьогоднішні успіхи,ми розділимося на дві групи.

1 група. Діти у вас на партах є два предмета (заєць, зошит) вам потрібно скласти якомога більше різноманітних запитань, у яких використовувались би ці слова, при цьому запитання мають бути, по можливості, незвичними і кумедними. В кінці коли будете захищати вашу роботу ви повинні дати  визначення питального речення..

2 група. На парті є картка, де записаний вірш , але в нього треба вставити деякі слова яких немає і  пропущені розділові знаки. Будьте уважні. Після  захищення роботи ,дайте визначення спонукального речення.

-Чом це, мамо, пташенята до вікна летять щомить___(?)

Це вони до мене в хату, хочуть залетіть_____(? )

Відчини віконце, мамо___(!) Хай вони сюди летять____(! )

Я дивитимусь на них___(.)Руками я не буду їх займать(!)

-Давайте перевіримо.Як ви здогадалися які розділові знаки треба вставити?

6.Підсумок уроку

   6.1.Підсумкова бесіда

— Які бувають речення за метою висловлювання?

— Яке речення називають розповідним? Питальним?

— Що виражає спонукальне речення?

— Які розділові знаки ставимо в кінці розповідного, питального, спонукального речень?

6.2. Методика «Сенкан» (колективно).

-А тепер давайте колективно складемо сенкан!

 Речення

Розповідне, питальне, спонукальне.

 Розповідає, запитує, наказує.

Із речень складається текст.

 Пов'язані за змістом слова, що виражають закінчену думку.

6.3.Оголошення домашнього завдання. Диференціація.

- Діти подивіться на дошку,тут є 3 види завдань ,ви можете вибрати яке вам подобається і виконати вдома. Перепишіть собі  у щоденник те яке вибрали.

1 завдання. Виписати з художньої літератури по два розповідних, питальних, спонукальних речення.

2 завдання. Скласти по одному реченню розповідного,питального,спонукального.

 6.4.Прощання з класом.

-Дякую вам за урок,мені було приємно з вами попрацювати. Сподіваюся що ви щось запам’ятали з сьогоднішнього уроку. До побачення.

 

 

docx
Додано
24 січня
Переглядів
504
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку