20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок Службові слова. Роль службових слів у реченні.

Про матеріал
Сприяти формуванню знань про службові слова як окрему частину мови і її роль у реченнях. Розвивати мовлення, уяву, спостережливість, увагу, вміння робити висновки. Виховувати любов до рідного слова і мови, дружні відносини в колективі.
Перегляд файлу

Тема: Службові слова. Роль службових слів у реченні.

Мета: Сприяти формуванню знань про службові слова як окрему частину мови і її роль у реченнях. Сприяти формуванню навичок правильної їх вимови і написання окремо від інших слів. Розвивати мовлення, уяву, спостережливість, увагу, вміння робити висновки. Виховувати любов до рідного слова і мови, дружні відносини в колективі.

Обладнання: відео, мікрофон, малюнки різних за    розмірами звірів.

Хід уроку

І. Організація класу.

Пролунав уже дзвінок.

Починаємо урок.

А щоб він минув не марно

Треба сісти рівно й гарно.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Дослідницька робота за віршем В.Бичко(запис на дошці).

Жив … (на) світі дід Василь.

… (у) кисіль він сипав сіль.

Цукор клав … (у) холодець,

… (а) …  (у) – чай жовтки … (з) яєць.

Був дідусь наш … (не) дивак,

… (а) робив це просто так,

… (а) робив це все … (для) штуки,

… (щоб) сміялися внуки.

  1. Вправа «Мікрофон»:
  • Скажіть, що ви помітили, читаючи вірш? (Пропущені слова.)
  • Прочитайте уривок голосно, вставляючи потрібні слова.
  • Чи можна без них обійтися? (Ні.)
  • Для чого вони потрібні? (Для звязку слів у реченнях.)
  • Які ці слова – маленькі чи великі? (Маленькі.)
  1. Розповідь-бесіда вчителя за малюнками і макетами, використовуючи і спостережливість дітей:
  • Які дерева ви бачите, йдучи у школу? (Великі та малі.)
  • А які будинки виставлені тут перед вами? ( Теж великі та малі.)
  • Порівняйте тваринок на малюнках (Миша, лев, кіт…)
  • Ось так і в українській мові є слова великі та малі. Те, що деякі слова малі ще не означає, що вони якісь нікчеми.

Зовсім ні. Вони використовуються для поєднань  великих слів. Називають їх – службовими словами. Вони можуть складатися з одного звуку (у, в, з, й, і, а, ж), двох(на, до, по, об), а то й трохи більше( під, через, над).

  1. Повідомлення теми і очікуваних результатів:
  • Чи знаєте ви, хто такі ліліпути? (Маленькі люди.)
  • Сьогодні ми дізнаємося як називаються ці слова, чому така їхня назва і яка їх роль у реченні.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Каліграфічна хвилинка.
  • Запишемо каліграфічно кілька слів :у,в, з, о, й, і, а, ж, при.
  • Та з одним на вибір складіть речення.
  1. Робота з підручником. Вправа 235. (М. Д. Захарійчук, А. І. Мовчун. Українська мова. 3 клас.)
  • Розгляньте малюнки. Хто зображений на них? Дайте кличку песикові.
  • Складіть і запишіть словосполучення про дії песика, використовуючи ці малі слова. Підкресліть їх.

3.Коментоване письмо за вправою 236.

  • Зєднання частин прислівїв.
  • Записування.
  • Звуко-буквений аналіз слова «коріння».

4.Фізкультхвилинка(відео-ролик «Зимова фізкультхвилинка»)

                   ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота в парах за вправою 237.
  • Розгляньте малюнок.
  • Розкажіть один одному про що буде  йти мова в тексті.
  • А зараз прочитайте текст.
  • Чи правильно ви передбачили зміст розповіді?
  • Проблемна ситуація:
  • Порадьтеся і запишіть про що думав Ведмедик, вставивши потрібне мале слово. Підкресліть його.

(Ведмедик думав про сонечко і тепло.)

  • Дайте відповідь які зірки. (Зірки великі й теплі.)
  • Що зробили малі слова «і» та «й»? (З’єднали великі слова.)

Це сполучники.  Вони з’єднують (сполучають) однорідні члени речення.  Це теж частина мови.

2.Гра «Спіймай службове слово»

Я буду проказувати речення, а ви оплесками у долоні ловитимете службові слова:

З чужої біди не смійся.

Щоб не бувало, то тепер настало.

У лиху хвилину взнаєш вірну людину.

Ніхто не знає, що його в житті чекає.

V. Підсумок уроку. 

Вправа «Інтерв’ю»:

-З якими словами познайомились?(Службовими.)

-Чому так називаються і для чого потрібні службові слова?

-Як пишуться вони з іншими частинами мови?

-Ч и справдились ваші очікування від уроку?

- Чого ви навчилися?

VI.Домашнє завдання.

  1. Вправа  238. (Списати, вставити потрібні службові слова.)

 

 

docx
Додано
25 січня
Переглядів
285
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку