Ділення багатоцифрових чисел на 10, 100, 1000

Про матеріал
Ознайомити з діленням багатоцифрових чисел на 10, 100, 1000 з остачею; вдосконалювати вміння учнів ділити багатоцифрові числа на одноцифрові, розв´язувати задачі на сумісні дії; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне, планувати власні дії, оцінювати свою роботу, розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів; розвивати вміння продуктивно працювати в парах; виховувати любов до чарівності краєвидів та дивовижності куточків України.
Перегляд файлу

Тема: Ділення багатоцифрових чисел на

 10, 100, 1000 .

Мета: ознайомити з діленням багатоцифрових чисел на 10, 100, 1000 з остачею; вдосконалювати вміння учнів ділити багатоцифрові числа на одноцифрові, розв´язувати задачі на сумісні дії; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне, планувати власні дії, оцінювати свою роботу, розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів; розвивати вміння продуктивно працювати в парах; виховувати любов до чарівності краєвидів та дивовижності куточків України.

 

Хід уроку

  1. Організація класу до уроку
  1. Привітання.

Продзвенів  уже  дзвінок,

  Починається  урок.

  Сьогодні  гості  до  нас завітали.

 Повернімося  обличчям до  гостей

 І  скажімо щиро: “Добрий  день!”

  1. Емоційне налаштування

– Я хочу щоб ви налаштувалися на позитивні емоції.

-   Поверніться, будь-ласка, один до одного і подаруйте один одному посмішку. У нашому класі стало ніби світліше від яскравих кольорів гарного, веселого настрою. А тепер налаштовуємося на серйозний, працьовитий настрій. Для цього закрийте очі й пригадайте день, коли ви гарно працювали. І зараз ми готові обрати настрій, що допоможе зробити наш урок цікавим і плідним. Позначте його в зошиті смайликом.

  • ІІ. Мотиваційна хвилинка
  • Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день.
  • Діти, а хто з вас любить мандрувати, нове і цікаве пізнавати? (я, я, ми…)
  • Сьогодні я запрошую вас у незвичайну подорож. На чому ми будемо подорожувати ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
  • Слухайте уважно.

Пасажирський чи товарний,

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на перонах (Потяг)

  • Так, молодці.
  • Подорожуватимемо ми математичним потягом. (Прикріплюю зображення потяга  на дошку).

Здійснимо цю подорож засобами математичних обчислень, використовуючи  карту.

  • Девіз нашої подорожі

Видумуй! Пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь.

І про кмітливість не забудь.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

  1. Каліграфічна хвилинка
  • Свою подорож розпочинаємо з першої зупинки «Каліграфічна хвилинка» (Показую на карті)
  • Сядьте рівненько та приготуйтесь до руху вперед. Прошу вас красиво писати, уважно дивитись і нітрішки не помилитись.
  • Від попередньої роботи в зошиті пропускаємо 4 клітинки вниз і записуємо число «__________Класна робота».
  • Мандруємо мальовничими куточками України. Послухайте і каліграфічно запишіть тільки всі почуті числа в рядочок через кому.
  • Готові? (Так)
  • Довжина кордону України 6993км
  • Довжина України з півночі на південь 893км, а зі сходу на захід – 1316км.
  • Найвища гора Кримських гір (Роман-Кош) – 1545м.
  • Найвища гора Карпат (Говерла) – 2061м.
  • Зачитає написані числа

6993, 893, 1316, 1545, 2061

Чудово!

Завдання:

  • Знайдіть зайве число (893)
  • Чому воно зайве? (Воно трицифрове, всі решта чотирицифрові)
  • Підкресліть найбільше число (6993)
  • Яке число підкреслили? (6993)
  • Назвіть скільки у найбільшому числі сотень (69), тисяч (6), десятків (699)
  • Ви чудові мандрівники!
  • — Розгляньте ілюстрації.
  • — Що спільного ви побачили?
  • — Чи знаємо ми все про амфітеатр, фруктові сади?
  • — Чудеса природи нас чекають...
  • — Ми  подоржуємо Слобожанщиною...
  • — Назву природної цікавинки дізнаємось після математичної розминки.
  1.  Математична розминка (з використанням прийому «Мозковий штурм»).

 

Геометрична хвилинка.

— Які геометричні фігури зображені на малюнку? Скільки їх?

— Знайдіть однакові.

 Міні-тестування.

1. Скільки грамів халви залишиться від 1 кілограма, якщо спочатку з’їсти чверть, а потім ще третину від остачі?

2. У місті два перукарі — Петро та Іван. Петро підстрижений добре, а Іван — погано. Який перукар кращий і за якої умови?

3. Число 100 відоме тим, що існує багато способів зображення цього числа різними іншими способами, крім одиниці з двома нулями. Його можна зобразити п’ятьма однаковими цифрами: 111 - 11 = 100.

Спробуй і ти, використовуючи всі дії:

3 3 3 3 3 = 100; 5 5 5 5 5 = 100

4. Постав найменування так, щоб рівності були правильними.

9 м - 6 ... = 8 м 94 см;

13 ц 65 кг + 1 ... = 23 ц 65 кг;

8 т 540 кг + 4 ... = 8 т 940 кг;

6 м 60 см - 6 ... = 6 м

 Інформаційна хвилинка. Робота зі словником (або інформація з Інтернету: матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії).

Амфітеатр — антична споруда для різних масових видовищ; овальна арена, навколо якої уступами розташовувалися місця для глядачів. Слово має грецький корінь «amphi» (навколо).

Співаючі тераси — цікаве місце у селі Городнє на Харківщині. Так називають незвичайний за плануванням колишній фруктовий сад у вигляді амфітеатру, розташований на території природної балки. Це місце для любителів класичного туризму з рюкзаками, казанками й наметами! Окрім дивовижної акустики, загадкової історії та легенд, на вас тут чекає мальовнича природа Харківщини: чудові краєвиди та сільські ставки.

 

  • VІ. Повідомлення теми та мети уроку (з використанням прийому «Мозковий штурм»)
  • Погляньте на приклади  32580 : 10,  45780 : 10   299600:100, що ви можете сказати
  • - Яка тема нашого уроку?
  • Учитель повідомляє, що на уроці діти вчитимуться ділити багатоцифрові числа на розрядні, розв’язуватимуть задачі.
  • V. Вивчення нового матеріалу.
  1. Підготовча робота учнів до вивчення нового матеріалу
  • Але спочатку відтворимо в пам´яті вже набуті знання, попрацюємо в парах.
  • Кожна пара отримує картку із завданням. (Роздаю картки)

Вам потрібно з´єднати стрілочками вирази з відповідями.

№1

30600:100

240000:1000                      240

1720:10                              172

306000:1000                      306

17200:100

2400:10

 

  • Всі зрозуміли що треба робити? (Так)
  • Я в вас вірю. Приступили до роботи.
  • Виконали? (Так)
  • Перевіримо. Увага на екран. (Висвітлюю відповідь на екрані).
  • Хто виконав правильно піднесіть зелену долоньку, хто допустив помилку – червону.
  • Чудово!
  • А скажіть будь ласка, що ви робили, коли ділили на 10, 100, 1000? (Забирали 1 нуль, 2 нулі, 3 нулі.

Щоб поділити число, яке закінчується нулями, на розрядну одиницю, достатньо відкинути від цього числа стільки нулів, скільки їх міститься у дільнику)

  • Молодці!

 

  1. Робота з підручником. №651

Наступна зупинка нашої подорожі «Точні обчислення».

  • Розгляньте записи і самостійно уважно прочитайте пояснення про ділення на 10, 100, 1000 з остачею.

(Учні читають і роглядають записи)

  • Отже, щоб виконати ділення на 10, 100, 1000, потрібно знайти, скільки в числі всього відповідно десятків, сотень, тисяч.
  1. Кругові вирази.

 

  • Розв´язуємо з коментуванням по 1 учню до дошки
  • Розпочинає…..

 

Множення багатоцифрових чисел на двоцифрове - Плани-конспекти уроків по  математиці

 

  • Наступна вправа, вам потрібно розв’язати приклади з двома діями. (розв’язання біля дошки з коментуванням,  запис у зошиті.

1) 724036 ÷ 4 + 40850 = 181 009 + 40 850 = 221 859

2) 2 × 843 – 4 × 343 = 1686 – 1372 = 314

- Правильно, звіртеся з дошкою. Ви вже втомилися тому час фізкультхвилинки, встали всі.

 

  1. Станція «Музично-танцювальна»
  • Прошу, діти, всіх вас встати і на станції «Музично-танцювальній» відпочивати. (Показую на карті)
  • Глибоко вдихніть повітря. Таке повітря є тільки на нашій землі. Потягніться, як тягнеться квітка до сонечка. Такі квіти є тільки на нашій землі. Подивіться один на одного. Такі діти є тільки у нас, в Україні.

Відпочинемо разом.

https://www.youtube.com/watch?v=fay4etkp-Jg&ab_channel=%D0%A2%D0%B5%D1%82%D1%8F%D0%BD%D0%B0%D0%9F%D0%B0%D0%BD%D1%87%D1%83%D0%BA

 

  1. Розв´язування задачі 654 письмово, колективно.
  2. Хвилинка цікавої математики .
  • Кожна подорож передбачає несподіванки, цікаві моменти. На нас також чекає цікавий момент – гра «Правильно розмісти числа»
  • Будьте уважні, кмітливі.

Маємо числа «2», «4», «6», «8», «10» (виставляю на дошку), які необхідно розмістити у порожніх клітинках схеми так (прикріплюю схему), щоб сума трьох чисел розміщених по прямих (показую прямі на схемі) становила 18.

 

 

 

 

 

                                                 

                                          |

 

                                               

                                                       |

      

 

 

 

 

                                                  10

                                                    |

                                           4 — 6 — 8

                                                    |

                                                   2

  • Спробуйте, використовуючи свої чернетки. (Якщо учні довго думають, даю підказку. Посередині розмістимо число «6»).
  • Хто впорався? (Учень підходить до дошки і розміщує на схемі числа).

 

VI. Повторення та закріплення вивченого матеріалу

  1. Обчислення прикладів (з використанням прийому «Коментування»).

Висновок. Щоб виконати ділення на 10; 100; 1000, потрібно знайти, скільки в числі всього відповідно десятків, сотень; тисяч. Це буде ціле число, а те, що залишилося,— остача.

2.Гра «Моментальне фото».

Запам'ятай та перекажи (робота в парах)

Співаючі тераси — це незвичайний за плануванням фруктовий сад у вигляді великого- амфітеатру, який було закладено у XIX столітті на березі річки Мерла. Творцем цього дива є відомий цукровик Іван Харитоненко. Місцеві кліматичні умови не дозволяли вирощувати на цій території екзотичні види рослин, а тому було знайдено такий оригінальний вихід із ситуації. На схилі природный балки села Городнє було побудовано шість повернених до півдня терас — так сад цілодобово освічувався сонцем. До того ж тепло акумулювала й кам’яна кладка, яка вдень нагрівалася від сонячного проміння. Такі умови були запорукою успішного вирощування південних плодових дерев.

Цікавинкою для мандрівників є те, що сад-амфітеатр має чудову акустику. Навіть тихі звуки можна почути на відстані приблизно 60 метрів. А тому у вітряну погоду складається враження, ніби тераси й самі співають — звідси й поетична назва цього місця «Співаючі тераси».

У 2009-му році тут було проведено етно-фестиваль «Співаючі тераси» з колоритними виставами і ярмарком.

б) Гімнастика для очей «Неповторність співаючих терас на Харківщині».

Поетапне малювання олівцем саду, фруктів

Цікаво знати!

Місцеві жителі села Городнє говорять про те, що під забудовою терас є підземні ходи, які сполучають населений пункт із Краснокутськом. Так чи ні — треба їхати й перевіряти! Ходить у цих краях і легенда, ніби колись тут виступав Ф. Шаляпін. На жаль, офіційних підтверджень цьому немає, історія не зафіксувала. Але хотілося б вірити у щось дивовижне. Місцеві жителі й самі вам розкажуть немало цікавого про тераси. Залишається одне — вирушати у мандрівку!

VII. Підсумок уроку

Рефлексія уроку в НУШ | Презентація. НУШ

 

Рефлексія уроку в НУШ | Презентація. НУШ

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кащук Олена Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Штовбонько Антоніна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 січня 2022
Переглядів
930
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку