Тема: Ділення багатоцифрових чисел на
10, 100, 1000 .
Мета: ознайомити з діленням багатоцифрових чисел на 10, 100, 1000 з остачею; вдосконалювати вміння учнів ділити багатоцифрові числа на одноцифрові, розв´язувати задачі на сумісні дії; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне, планувати власні дії, оцінювати свою роботу, розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів; розвивати вміння продуктивно працювати в парах; виховувати любов до чарівності краєвидів та дивовижності куточків України.
Хід уроку
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Сьогодні гості до нас завітали.
Повернімося обличчям до гостей
І скажімо щиро: “Добрий день!”
– Я хочу щоб ви налаштувалися на позитивні емоції.
- Поверніться, будь-ласка, один до одного і подаруйте один одному посмішку. У нашому класі стало ніби світліше від яскравих кольорів гарного, веселого настрою. А тепер налаштовуємося на серйозний, працьовитий настрій. Для цього закрийте очі й пригадайте день, коли ви гарно працювали. І зараз ми готові обрати настрій, що допоможе зробити наш урок цікавим і плідним. Позначте його в зошиті смайликом.
Пасажирський чи товарний,
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на перонах (Потяг)
Здійснимо цю подорож засобами математичних обчислень, використовуючи карту.
Видумуй! Пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним будь.
І про кмітливість не забудь.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
6993, 893, 1316, 1545, 2061
Чудово!
Завдання:
Геометрична хвилинка.
— Які геометричні фігури зображені на малюнку? Скільки їх?
— Знайдіть однакові.
Міні-тестування.
1. Скільки грамів халви залишиться від 1 кілограма, якщо спочатку з’їсти чверть, а потім ще третину від остачі?
2. У місті два перукарі — Петро та Іван. Петро підстрижений добре, а Іван — погано. Який перукар кращий і за якої умови?
3. Число 100 відоме тим, що існує багато способів зображення цього числа різними іншими способами, крім одиниці з двома нулями. Його можна зобразити п’ятьма однаковими цифрами: 111 - 11 = 100.
Спробуй і ти, використовуючи всі дії:
3 3 3 3 3 = 100; 5 5 5 5 5 = 100
4. Постав найменування так, щоб рівності були правильними.
9 м - 6 ... = 8 м 94 см;
13 ц 65 кг + 1 ... = 23 ц 65 кг;
8 т 540 кг + 4 ... = 8 т 940 кг;
6 м 60 см - 6 ... = 6 м
Інформаційна хвилинка. Робота зі словником (або інформація з Інтернету: матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії).
Амфітеатр — антична споруда для різних масових видовищ; овальна арена, навколо якої уступами розташовувалися місця для глядачів. Слово має грецький корінь «amphi» (навколо).
Співаючі тераси — цікаве місце у селі Городнє на Харківщині. Так називають незвичайний за плануванням колишній фруктовий сад у вигляді амфітеатру, розташований на території природної балки. Це місце для любителів класичного туризму з рюкзаками, казанками й наметами! Окрім дивовижної акустики, загадкової історії та легенд, на вас тут чекає мальовнича природа Харківщини: чудові краєвиди та сільські ставки.
Вам потрібно з´єднати стрілочками вирази з відповідями.
№1 30600:100 240000:1000 240 1720:10 172 306000:1000 306 17200:100 2400:10 |
Щоб поділити число, яке закінчується нулями, на розрядну одиницю, достатньо відкинути від цього числа стільки нулів, скільки їх міститься у дільнику)
Наступна зупинка нашої подорожі «Точні обчислення».
(Учні читають і роглядають записи)
1) 724036 ÷ 4 + 40850 = 181 009 + 40 850 = 221 859
2) 2 × 843 – 4 × 343 = 1686 – 1372 = 314
- Правильно, звіртеся з дошкою. Ви вже втомилися тому час фізкультхвилинки, встали всі.
Відпочинемо разом.
Маємо числа «2», «4», «6», «8», «10» (виставляю на дошку), які необхідно розмістити у порожніх клітинках схеми так (прикріплюю схему), щоб сума трьох чисел розміщених по прямих (показую прямі на схемі) становила 18.
|
— —
|
10
|
4 — 6 — 8
|
2
VI. Повторення та закріплення вивченого матеріалу
Висновок. Щоб виконати ділення на 10; 100; 1000, потрібно знайти, скільки в числі всього відповідно десятків, сотень; тисяч. Це буде ціле число, а те, що залишилося,— остача.
2.Гра «Моментальне фото».
Запам'ятай та перекажи (робота в парах)
Співаючі тераси — це незвичайний за плануванням фруктовий сад у вигляді великого- амфітеатру, який було закладено у XIX столітті на березі річки Мерла. Творцем цього дива є відомий цукровик Іван Харитоненко. Місцеві кліматичні умови не дозволяли вирощувати на цій території екзотичні види рослин, а тому було знайдено такий оригінальний вихід із ситуації. На схилі природный балки села Городнє було побудовано шість повернених до півдня терас — так сад цілодобово освічувався сонцем. До того ж тепло акумулювала й кам’яна кладка, яка вдень нагрівалася від сонячного проміння. Такі умови були запорукою успішного вирощування південних плодових дерев.
Цікавинкою для мандрівників є те, що сад-амфітеатр має чудову акустику. Навіть тихі звуки можна почути на відстані приблизно 60 метрів. А тому у вітряну погоду складається враження, ніби тераси й самі співають — звідси й поетична назва цього місця «Співаючі тераси».
У 2009-му році тут було проведено етно-фестиваль «Співаючі тераси» з колоритними виставами і ярмарком.
б) Гімнастика для очей «Неповторність співаючих терас на Харківщині».
Поетапне малювання олівцем саду, фруктів
Цікаво знати!
Місцеві жителі села Городнє говорять про те, що під забудовою терас є підземні ходи, які сполучають населений пункт із Краснокутськом. Так чи ні — треба їхати й перевіряти! Ходить у цих краях і легенда, ніби колись тут виступав Ф. Шаляпін. На жаль, офіційних підтверджень цьому немає, історія не зафіксувала. Але хотілося б вірити у щось дивовижне. Місцеві жителі й самі вам розкажуть немало цікавого про тераси. Залишається одне — вирушати у мандрівку!
VII. Підсумок уроку